Σχετικά με το ερωτηματολόγιο που έστειλε η διεύθυνση και αφορά τη στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στους ρομά μαθητές.
Μεγάλα ερωτηματικά εγείρει η αποστολή ερωτηματολογίου από τη διεύθυνση πε δ. Αττικής προς τα σχολεία και αφορά τη στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στους ρομά μαθητές. Μάλιστα το εν λόγω ερωτηματολόγιο ζητήθηκε από τους διευθυντές να το τυπώσουν, να το φωτοτυπήσουν, να το διανείμουν στους εκπαιδευτικούς και να στείλουν πίσω τα συμπληρωμένα. Στο email που στάλθηκε στα σχολεία αναφέρεται:
Στα πλαίσια συνεργασίας της Διεύθυνσης Π.Ε. Δυτικής Αττικής και του ΤΕΙ Αθήνας δια του Επιστημονικού Υπεύθυνου του Γραφείου Στήριξης ΡΟΜΑ Δυτικής Αττικής, αναπληρωτή καθηγητή Κοινωνικής Εργασίας κ. Χάρη Ασημακόπουλο, σε θέματα που αφορούν ΡΟΜ μαθητές, παρακαλούμε να συμπληρώσετε το συνημμένο ερωτηματολόγιο. Σκοπός είναι η αναγνώριση και πιθανότατα ο σχεδιασμός θετικών παρεμβάσεων που αφορούν την εκπαιδευτική κυρίως αλλά και την κοινωνική ένταξη των ΡΟΜΑ. Παράκληση της Διεύθυνσης είναι να τυπωθούν τα ερωτηματολόγια και να διανεμηθούν στους εκπαιδευτικούς της κάθε σχολικής μονάδας.
Πρόκειται για εμπαιγμό ή μήπως από πίσω κρύβεται άλλη σκοπιμότητα; Τι σημαίνει Σκοπός είναι η αναγνώριση και πιθανότατα ο σχεδιασμός θετικών παρεμβάσεων που αφορούν την εκπαιδευτική κυρίως αλλά και την κοινωνική ένταξη των ΡΟΜΑ;
Μας είναι γνωστές οι μεθοδεύσεις κυβερνήσεων, υπουργείου, διεύθυνσης αλλά και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που ξεχνούν πως οι δικές τους στάσεις και πολιτικές έχουν οδηγήσει τους Ρομά σε αποκλεισμό και τους έχουν γκετοποιήσει. Αν θέλουν πραγματικά να εντάξουν τους Ρομά στα σχολειά μας ας κάνουν τα αυτονόητα: να στελεχώσουν τα σχολειά που υποδέχονται Ρομά από την αρχή της χρονιάς και όχι όταν ήδη έχουν σημαντικό αριθμό διαρροών, να δημιουργήσουν τον αναγκαίο αριθμό τμημάτων υποδοχής στην αρχή της χρονιάς, να εφαρμόσουν το νόμο που μιλά για τμήματα με μειωμένο αριθμό μαθητών όταν φοιτούν ρομά, να δημιουργήσουν κοινωνικές υπηρεσίες που θα κάνουν παρέμβαση στην κοινότητα. Αντί για αυτά, καταντούν τα σχολειά ικέτες για εκπαιδευτικούς και τάξεις υποδοχής ενώ παράλληλα δημιουργούν υπεράριθμα τμήματα με τη δικαιολογία ότι αργά ή γρήγορα οι Ρομά θα διακόψουν τη φοίτηση! Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες η ίδια η διεύθυνση πε δ. Αττικής απέκρυψε κενό δασκάλου και μάλιστα από σχολείο με ρομ μαθητές. Η διεύθυνση λοιπόν Δυτικής Αττικής όπως και το υπουργείο ξέρει πολύ καλά τι χρειάζεται να κάνει για να βοηθήσει στην ένταξη των Ρομά μαθητών. Ούτε τα ερωτηματολόγια χρειάζονται, ούτε τα αποτελέσματα μιας κακοστημένης έρευνας που είναι σαφώς φορτισμένη, που προσπαθεί με εκμαιεύσει αποτελέσματα και είναι αίολη από πλευράς μεθοδολογίας.
Για μας είναι σαφές ότι μέσω αυτού του ερωτηματολογίου θα προσπαθήσουν να ενοχοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς για ρατσισμό και μειωμένο ενδιαφέρον απέναντι στους ρομά. Ως εκ τούτου καλούμε τους συναδέλφους να μην το συμπληρώσουν. Επίσης, τους εφιστούμε την προσοχή για κάθε είδους έρευνα που κυκλοφορεί στα σχολεία και που συχνά δεν έχει τόσο αγαθούς σκοπούς. Τέλος να τονίσουμε πως σε καμιά περίπτωση οι διευθυντές των σχολείων δεν είναι υποχρεωμένοι να διακινούν τέτοια έντυπα διότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται στους συναδέλφους η ψευδής εντύπωση ότι εφόσον έχει σταλεί από τη διεύθυνση, τότε είναι υποχρεωτική η συμπλήρωσή του.