Έκτακτη γενική συνέλευση Τρίτη 23/1 στις 1.30μ.μ. στο 1ο Δ.Σ. Ζεφυρίου
Συνάντηση επιτροπής αγώνα αναπληρωτών-τριών Πέμπτη 25/1 στις 1.30μ.μ. 4ο Δ.Σ. Άνω Λιοσίων
Να δώσουμε δυναμικά το παρόν! Συλλογικά, αποφασιστικά και οργανωμένα να ανατρέψουμε το μνημόνιο της εκπαίδευσης!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Μετά τη μαζική και μαχητική απάντηση στην απεργία της 12ης και 15ης Γενάρη – Συνεχίζουμε! Τα πρωτοβάθμια σωματεία, οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες αποδείξαμε ότι δεν έχουμε ανάγκη τον κυβερνητικό και εργοδοτικό συνδικαλισμό σε ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, ΔΟΕ, ΕΚΑ, κλπ. Η στάση τους και η άρνηση τους να ψηφίσουν έστω και μία 24ωρη απεργία πριν την ψήφιση των νέων μέτρων (υπονόμευση του δικαιώματος στην απεργία, ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων επιχειρήσεων και αγαθών, αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στο δημόσιο με την ηλεκτρονική «αξιολόγηση» των υπαλλήλων, εκπαιδευτικό μνημόνιο, ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί της λαϊκής κατοικίας, αλλαγή των όρων χορήγησης του επιδόματος βαρέων και ανθυγιεινών, περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων κλπ), είναι ενδεικτική των προθέσεων τους! Η υπονόμευση των αγώνων και η ενσωμάτωση τους στην κυβερνητική ατζέντα, κορυφώθηκε με την κήρυξη στάσεων εργασίας την ώρα που ψηφιζόταν, μεταξύ όλων των άλλων, η παρεμπόδιση της δυνατότητας των εργαζομένων να απεργούν! Οι εργαζόμενοι-εργαζόμενες οφείλουμε να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας!
Μπροστά στις νέες προκλήσεις του μνημονίου για την εκπαίδευση, ο σύλλογος καλεί όλους και όλες σε συλλογική και αγωνιστική συσπείρωση. Να δώσουμε φωνή και δύναμη στις αγωνίες και τις διεκδικήσεις μας. Να αποφασίσουμε το αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης που θα μπλοκάρει τα σχέδια κυβέρνησης, ΟΟΣΑ, θεσμών και ΕΕ:
1. Υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο όλο το εργασιακό ωράριο -30 ώρες. Το υπουργείο ανερυθρίαστα υποστηρίζει ότι αυτό ίσχυε από το 1985!!! Αφού ισχύει από το 1985 γιατί να το θεσμοθετήσει ξανά; Είναι σαφές ότι η συζήτηση για το ωράριο συνδέεται με τις απαιτήσεις του ΟΟΣΑ για αύξηση του διδακτικού ωραρίου άμεσα και έμμεσα: άμεσα με την απευθείας αύξηση του διδακτικού ωραρίου μας και έμμεσα με την υπαγωγή στο εργασιακό ωράριο μια σειρά δραστηριοτήτων που κανονικά ανάγονται στο διδακτικό (π.χ. σίτιση, κάλυψη απουσίας εκπαιδευτικού κ.λπ.)
2. Τον αποχαρακτηρισμό της ώρας της σίτισης ως διδακτικής που συνιστά σαφέστατη αύξηση διδακτικού ωραρίου. Επιχειρούν με αυτό τον τρόπο, να δημιουργήσουν νέα πλεονάσματα ωρών για να μειώσουν τις απαιτούμενες θέσεις εργασίας. Οι θέσεις εργασίας που θα χαθούν είναι χιλιάδες. Ενδεικτικά, μόνο στο λεκανοπέδιο της Αττικής, τα τμήματα ολοήμερου που λειτουργούν την ώρα της σίτισης σήμερα είναι 2539. Αντιστοιχούν σε 12.695 ώρες σίτισης την εβδομάδα. Το σύνολο αυτών των ωρών, αν διαιρεθεί με το 24 που είναι το διδακτικό ωράριο ενός αναπληρωτή, αντιστοιχεί σε 529 θέσεις εργασίας.
3. Κριτήρια και πρόγραμμα συγχωνεύσεων καταργήσεων σχολικών μονάδων με στόχο την εξοικονόμηση προσωπικού. Ταυτόχρονα, η ενεργοποίηση του ΠΔ79 με τις εγγραφές και μετακινήσεις μαθητών σε όμορα σχολεία και εκτός των ορίων του κάθε Δημοτικού και Νηπιαγωγείου σημαίνει δραματική μείωση της σημερινής λειτουργικότητας.
4. Αξιολόγηση στελεχών και αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων εντός του 2018 – ξαναφέρνει όλο το σχέδιο που το εκπαιδευτικό κίνημα δεν επέτρεψε να εφαρμοστεί το 2014. Είναι ξεκάθαρο ότι προχωρούν σταθερά στην υλοποίηση των προτάσεων του ΟΟΣΑ (Φλεβάρης 2017) και της Κομισιόν (Νοέμβρης 2017) για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Πιο συγκεκριμένα, σύνδεση εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων και ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καλλιέργεια “κουλτούρας αξιολόγησης”, ταξική διαφοροποίηση σχολικών μονάδων και ανταγωνιστική χρηματοδότησή τους.
5. Επιλογή στελεχών με εμπλοκή ΑΣΕΠ που σηματοδοτεί την ακόμα μεγαλύτερη στροφή στο διοικητισμό, στο εκπαιδευτικό management και την επιβολή του στο σώμα της ζωντανής εκπαίδευσης. Επιχειρούν να διαμορφώσουν μια ομάδα πιστών στελεχών που αν και θα προέρχεται από τον κόσμο της εκπαίδευσης, θα πρέπει να διαχωριστεί πλήρως από αυτόν στη λογική της χειραγώγησης, του διοικητικού αυταρχισμού και της μετατροπής των συλλόγων διδασκόντων σε παθητικά όργανα υλοποίησης των κατευθύνσεων των υπερεθνικών οργανισμών και των κρατικών επιλογών. Προϋποθέσεις αναγκαίες για την προώθηση του σχολείου της αγοράς
Σ΄ αυτά να προσθέσουμε τις δηλώσεις του Υπ. Παιδείας στη ΔΟΕ για εφαρμογή από του χρόνου της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής σε 205 περιοχές αλλά με ελεύθερη επιλογή του γονέα για το αν το παιδί του θα πάει στο δημόσιο νηπιαγωγείο ή στον ιδιωτικό ή δημοτικό βρεφονηπιακό σταθμό! Θα ανοίξει έτσι τη λειτουργία μέρους της υποχρεωτικής εκπαίδευσης να παρέχεται από δομές εκτός εκπαίδευσης -στους Δήμους- την ώρα που η ΚΕΔΕ ζητάει να πάρει στην ευθύνη της όλες τις δομές εκπαίδευσης της Π.Ε. και τις αλλαγές στη Δ.Ε.: νέο Λύκειο, μαθητεία και αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση που διαμορφώνουν ένα ακόμα πιο ταξικό και απορριπτικό σχολείο.
Η πολιτική αυτή είναι μια πολιτική διαιώνισης της ανεργίας και της ελαστικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, την ίδια στιγμή που οδηγεί στην κλίνη του Προκρούστη τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Η θύελλα των αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών μέτρων της 3ης αξιολόγησης είναι μπροστά μας. Δεν αξίζει στον κόσμο της εκπαίδευσης στον 21ο αιώνα να υποταχθεί στη διαιώνιση της εξοικονόμησης και στην αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική συνταγή του ΟΟΣΑ, της Κομισιόν και των εγχώριων εκφραστών του σχολείου της αγοράς και των δεξιοτήτων.