Το Υπουργείο Παιδείας επιμένει. Ο νέος φιλολαϊκός υπουργός που όλο κατανόηση μιλούσε στα media για τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο, συνεχίζει ακάθεκτος το έργο των προκατόχων του. Εχθές κυκλοφόρησε εγκύκλιος με την οποία καλούνται οι σχολικές μονάδες να αναρτήσουν στο παρατηρητήριο τα σχέδια δράσης της επόμενης σχολικής χρονιάς, πράξη που συνδέεται άρρηκτα με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Θα πρέπει να θυμίσουμε και εμείς από την πλευρά μας στο Υπουργείο, ότι την περσινή χρονιά στα σχολεία αναπτύχθηκε ένα ισχυρότατο κίνημα που αντιστάθηκε μέχρι τέλους στην αποκαλούμενη διαδικασία αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Να θυμίσουμε ότι καθολικά η εκπαιδευτική κοινότητα έχει απολύτως κατασταλαγμένη άποψη για την αξιολόγηση. Δεν υπάρχει ούτε ένας εκπαιδευτικός που να πιστεύει πως αν αξιολογηθούν τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί θα βελτιωθεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης .
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά ότι κάθε χρόνο οι συνθήκες εργασίας τους και το περιβάλλον μάθησης των παιδιών υποβαθμίζεται όλο και περισσότερο. Γνωρίζουν πολύ καλά ότι η υποβάθμιση αυτή δεν οφείλεται σε καμία περίπτωση σε κάτι που οι ίδιοι παραλείπουν να κάνουν.
Οι εκπαιδευτικοί της Δυτικής Αττικής γνωρίζουν καλά ότι βρισκόμαστε στο μήνα Οκτώβριο και τα κενά των δασκάλων του πρωινού προγράμματος είναι πάνω από 20. Γνωρίζουν ότι οι τάξεις ασφυκτιούν με 27 παιδιά. Ζουν καθημερινά τις αυλές των 500 ή 700 τετραγωνικών ασφυκτικά γεμάτες από 400 ή και 500 παιδιά.
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά ότι το νέο μισθολόγιο είναι προ των θυρών όχι για να «διαχειριστεί» αστοχίες και αδικίες αλλά για να μειώσει περαιτέρω τους ήδη σφαγιασμένους μας μισθούς. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά ότι η ζωή τους είναι αβίωτη. Γνωρίζουν καλά ότι τα παιδιά τους δεν θα μπορέσουν να ζήσουν μια αξιοπρεπή ζωή.
Για αυτό το Υπουργείο μπορεί να ζητά όσους προγραμματισμούς θέλει. Ας προγραμματίσει πρώτα εκείνο τη λειτουργία του, ας διορίσει εκπαιδευτικούς, ας στείλει βιβλία που ακόμη λείπουν, ας χτίσει σχολεία και μετά ίσως έρθει ο καιρός να μιλήσουμε για καινοτομίες και άλλα τεχνοκρατικά αστεία. Γιατί η τάξη που δεν έχει δάσκαλο δεν υστερεί σε καινοτομία, υστερεί σε λογική!
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
συμμετέχουμε όλοι και όλες στην απεργία – αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ από τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (Ν. 3848/10, 4024/11, ΠΔ 152/13) με ημερομηνία έναρξης την 23η Σεπτεμβρίου.
Δεν αναρτούμε τίποτα, δεν καταθέτουμε τίποτα, συσπειρωνόμαστε, δυναμώνουμε τον αγώνα που ξεκινήσαμε πέρσι. Σε όλη αυτή την παράλογη επίθεση που δεχόμαστε πέντε χρόνια, ας απαντήσουμε με την κοινή λογική. Ο αγώνας μας απέναντι στη βαρβαρότητα είναι αγώνας αυτοσυντήρησης, επιβίωσης, είναι αγώνας αξιοπρέπειας. Θα τον δώσουμε και πάλι ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ.
- ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΩΔΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ