TAKTIKH ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ & ΕΚΛΟΓΕΣ
ΠΕΜΠΤΗ 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 9:30
1Ο ΔΣ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Με τη συμμετοχή και την ψήφο μας για Σύλλογο προπύργιο του αγώνα
ενάντια στα καταστροφικά μέτρα κυβέρνησης Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ. για τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας!
Η Συνέλευση μας και οι εκλογές για νέο ΔΣ πραγματοποιούνται λίγους μήνες μετά την «καθαρή έξοδο από τα μνημόνια» που με περισσή υποκρισία εξήγγειλε η κυβέρνηση. Εξαγγελίες που όχι μόνο δεν συνοδεύτηκαν από μέτρα αποκατάστασης των απωλειών των οκτώ μνημονιακών χρόνων ούτε από υποσχέσεις αλλά αντίθετα, ακούσαμε ότι η μνημονιακή βαρβαρότητα είναι ο μόνος ασφαλής δρόμος που κακώς δεν ακολουθήθηκε δεκαετίες πριν. «Σύνεση, σωφροσύνη, όχι επανάληψη των λαθών του παρελθόντος», η επιτροπεία, η φοροληστεία, η αποσάρθρωση των εργασιακών σχέσεων, η λεηλασία μισθών, συντάξεων και δικαιωμάτων, η πλήρης απαξίωση των κοινωνικών αγαθών στην παιδεία, την υγεία, την ασφάλιση, η τεράστια ανεργία καθώς και όλες οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις του ελληνικού καπιταλιστικού σχηματισμού υπέρ των εργοδοτών και του κεφαλαίου την εποχή της πιο βαθιάς συστημικής κρίσης είναι η σύγχρονη αφήγηση της εθνικής μνημονίων ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΑΝΕΛ και όλων όσων στήριξαν και υπέγραψαν μνημόνια.
Το μέλλον αναπνέει στους αγώνες
…Στα χνάρια του Μάρτη η ελπίδα
Απέναντι στην επίθεση κεφαλαίου-ΕΕ-ΔΝΤ-κυβέρνησης υπάρχει μόνο μια διέξοδος και λύση για τους εργαζόμενους: Αγώνας μαζικός, ταξικός, γενικευμένος. Αγώνας με κριτήριο και αιτήματα τις πραγματικές ανάγκες, με αποφασιστικότητα, διάρκεια και περιεχόμενο που να εξασφαλίζει την αγωνιστική ενότητα της βάσης των εργαζομένων, θα ενοποιεί και θα συντονίζει την πάλη τους, θα στηρίζεται στις μαζικές διαδικασίες και τη δημοκρατία τους, θα αποφασίζεται και θα είναι στα χέρια των ίδιων των εργαζομένων.
Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με τις κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών, φοιτητών στα χνάρια του περσινού Μάρτη όπου ένα πολύμορφο κίνημα από όλους τους χώρους της εκπαίδευσης με ζωντάνια και αποφασιστικότητα, διεκδικεί ένα σχολείο που να μορφώνει κι όχι ένα «εξεταστικό μινώταυρο», ένα σχολείο που σέβεται τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, με εκπαιδευτικούς με μόνιμη σχέση εργασίας που δεν θα τρέχουν από το ένα σχολείο στο άλλο, με τα δικαιώματα του πτυχίου και της προϋπηρεσίας στην εργασία, με διεκδίκηση των απωλειών, για αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις, για την παιδεία των όλων και των ίσων!
Η «Πλέυση στην εκπαίδευση» παλεύει για να δυναμώσει το μαχόμενο, ανεξάρτητο, ταξικό, ριζοσπαστικό εκπαιδευτικό κίνημα. Αυτό το κίνημα αποτελεί τον αιώνιο αντίπαλο που στέκεται εμπόδια στις αντιδραστικές καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις. Ο ένας μετά τον άλλο οι υπουργοί παιδείας «σκόνταφταν» στο ανυπότακτο τμήμα του εκπαιδευτικού κινήματος που δεν ακολουθούσε το political correct, έσπαγε τα καθιερωμένα της θεσμικής κοσμιότητας του συνδικαλισμού της γραβάτας, ασκούσε συνδικαλισμό ανατροπής κι όχι διαμαρτυρίας, ασκούσε το συνδικαλισμό των «από κάτω» κι όχι του σουλάτσου στα κυβερνητικά γραφεία, δεν έκλεινε μυστικά ραντεβού στις ταβέρνες με τη Γιαννάκου και τον Αρβανιτόπουλο, όπως η ΔΑΚΕ και στα κομματικά γραφεία με τον Αρσένη και τη Διαμαντοπούλου, όπως η ΠΑΣΚ, για να σπάσει απεργίες και καταλήψεις, δεν έκανε «βελτιωτικές» προτάσεις ως συνδαιτυμόνας της κυβερνητικής διαχείρισης, προωθώντας την εκπαιδευτική αθλιότητα, όπως η ΕΡΑ η ΑΕΚΕΕ, τα ΣΥΝΕΚ, δεν αρκούνταν σε συμβολικές και άνευρες διαμαρτυρίες συμπερασμάτων όπως το ΠΑΜΕ.
Αντίθετα, όταν, σύσσωμος ο κυβερνητικός συνδικαλισμός παντός καιρού, πρόσφερε χείρα βοηθείας στις αναδιαρθρώσεις, ένα ρεύμα που διαπερνούσε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από τους δασκάλους και τους καθηγητές μέχρι τους μαθητές και τους φοιτητές, πάλευε να τους χαλάσει τα σχέδια. Απέναντι στον εθνικισμό, το ρατσισμό και την πατριδοκαπηλεία απαντήσαμε και απαντάμε με την αλληλεγγύη και την ενότητα όλων των εργαζόμενων, αγκαλιάζουμε όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από χρώμα, γλώσσα, εθνικότητα, φύλο, θρησκεία.
Απέναντι στην επίθεση που λέγετε αξιολόγηση και προσοντολόγιο
Η αξιολόγηση, ο πολιορκητικός κριός της επίθεσης
Απαραίτητη προϋπόθεση για να εφαρμοστούν στο σύνολό τους όλες οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις είναι η υποταγή και ο πειθαναγκασμός των εκπαιδευτικών, η πειθάρχηση και αυτοπειθάρχησή τους στις κρατικές νόρμες για την εκπαίδευση! Γι’ αυτό ο νόμος 4547/2018 για τις δομές επαναφέρει την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση από την πίσω πόρτα. Πρώτος και άμεσος στόχος η εμπέδωση κουλτούρας αξιολόγησης, όπως προτείνει και ο ΟΟΣΑ, ώστε να προωθηθεί στη συνέχεια ένα καθολικό αξιολογικό μοντέλο. Έτσι, μετά την ακύρωση της αξιολόγησης από το εκπαιδευτικό κίνημα το 2013-14, με το άρθρο 47, μέσω των εκθέσεων προγραμματισμού και αποτίμησης, επανέρχεται η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας διαμορφώνοντας μια εκρηκτική δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Και δε θα μπορούσε να είναι αλλιώς μια και οι συγκεντρωτικές εκθέσεις προϋποθέτουν φόρμες με δείκτες ποιότητας που θα μπορούν να κωδικοποιηθούν και να καταμετρηθούν σε πανελλαδικό επίπεδο και οι οποίες θα καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π.(άρθρο 47.3) και με ισχυρό επιτελικό ρόλο στην Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. που αποτελεί και το εξωτερικό αξιολογητή όλων αυτών των διαδικασιών!
Απέναντι στην αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση που επανέρχεται ως βασική και στρατηγικής σημασίας επιλογή των κυβερνήσεων και των υπερεθνικών Οργανισμών, εμείς συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων, οι αγώνες, ενάντια σε ερωτηματολόγια, δείκτες, ποσοστά, αξιολογόχαρτα που μπλοκάρισαν στην πράξη την προώθηση της αξιολόγησης. Συνεχίζουμε με Απεργία-Αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία που αφορά αξιολόγηση στελεχών και αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (προγραμματισμός-αποτίμηση του 4547/2018).
Προσοντολόγιο: η αξιολόγηση των αναπληρωτών και ο δρόμος προς την ανεργία
Για άλλη μια φορά οι εξαγγελίες του Υπουργείου περιλαμβάνουν διορισμούς σε“βάθος τριετίας” χωρίς κανέναν συγκεκριμένο σχεδιασμό για να δώσουν έστω την ψευδαίσθηση του πραγματικού. Βασική προυπόθεση για την υλοποίησή τους είναι η θεσμοθέτηση ενός σύστηματος πρόσληψης/διορισμών, που θα ανταποκρίνεται στους όρους του ΑΣΕΠ και του ν. 3848, για μοριοδότηση προσόντων και ουσιαστικά απαξίωση της προϋπηρεσίας.
Στρατηγική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όλων των υπερεθνικών Οργανισμών είναι η προϋπηρεσία και το πτυχίο να μην κατοχυρώνει αυτονόητο δικαίωμα μόνιμης εργασίας, αντίθετα ο εργαζόμενος οφείλει ατομικά να διαπραγματεύεται τους όρους εργασίας του, να βρίσκεται σε ένα διαρκές κυνήγι προσόντων που θα τον κάνουν ανταγωνιστικό προς τους άλλους, μιας και το πτυχίο δεν αρκεί, κι όλα αυτά σε ένα περιβάλλον επισφαλές καθώς η μονιμότητα αποτελεί τροχοπέδη. Αυτή η πολιτική επιλογή του Υπουργείου θα επιδιώξει να βάλει τους εκπαιδευτικούς στη διαδικασία διαπραγμάτευσης των κριτηρίων προκειμένου να αποτελέσει την αρχή του αλληλοσπαραγμού και της απόλυσης εκπαιδευτικών. Οι πίνακες που μέχρι τώρα διαμορφώνονταν με την προϋπηρεσία θα ανατραπούν πλήρως και θα δημιουργήθει μια μόνιμη κινητικότητα-ανατροπή των πινάκων κάθε χρόνο. Στην ουσία, η Κυβέρνηση έχει σκοπό να υποτιμήσει-ακυρώσει την προϋπηρεσία και να ανακυκλώσει την ανεργία πετώντας πολλούς συναδέλφους που ήδη δουλεύουν εκτός δουλειάς
Σταθερά απέναντι στις ατομικές «λύσεις», τη συναίνεση και την ηττοπάθεια, απαντάμε με συλλογικότητα, αντίσταση και αγώνα.
Για να διαμορφώσουμε ένα νέο μορφωτικό ρεύμα κριτικής απελευθερωτικής παιδαγωγικής και κοινωνικής χειραφέτησης με συλλογικές ριζοσπαστικές πρακτικές, στην τάξη και το σχολείο.
Για να δυναμώσουμε τον αγώνα για το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων της κοινωνικής πλειοψηφίας, τους Συλλόγους, τα σωματεία μας, ως ελεύθερες, ανεξάρτητες, ταξικές συλλογικότητες!
Απέναντι στη διασπαστικές διαθέσεις του Υπουργείου το εκπαιδευτικό κίνημα δώσαμε και θα συνεχίσουμε να δίνουμε μέχρι τέλους τη μάχη για τη μόνιμη και σταθερή δουλειά όλων των συναδέλφων μας. Δε θα παζαρέψουμε το μέλλον και την εργασιακή περιπλάνηση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Το σχολείο έχει ανάγκη όλους τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται όλα τα προηγούμενα χρόνια κι ακόμα περισσότερους. Κύριο αίτημα μας οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί όλων των αναπληρωτών τώρα με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία!
Δεν υπάρχει έτοιμος δρόμος.
Δεν υπάρχει εύκολος τρόπος.
Οι συγκρούσεις ανοίγουν περάσματα.
Αυτοοργάνωση – Συλλογικότητα – Ταξική Αλληλεγγύη.