ΔΤ 21/2/2019
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ-ΖΕΦΥΡΙΟΥ-ΦΥΛΗΣ
- ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ-ΖΕΦΥΡΙΟΥ-ΦΥΛΗΣ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. «Κ. ΒΑΡΝΑΛΗΣ»
- Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Οι ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή και ειδ. εκπ/κές ανάγκες γίνονται βορά στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ!
Την Τρίτη 19/2 πραγματοποιήθηκε συνάντηση των τεσσάρων εκπαιδευτικών σωματείων της Δυτικής Αττικής με τον προϊστάμενο του οικείου ΚΕΣΥ κ. Βενέτη προκειμένου να ενημερωθούν για τις κατευθύνσεις και τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει το ΚΕΣΥ με βάση τον ν.4547/18.
Σε κεντρικό ζήτημα αναδείχθηκαν οι τριμελείς ομάδες εκπ/κής υποστήριξης, που σύμφωνα με καταγγελίες των σχολείων μας, ασκείται πίεση –είτε άμεσα είτε με σκόπιμα ελλιπή ενημέρωση- τόσο από τις Διευθύνσεις ΠΕ και ΔΕ όσο και από τον ίδιο τον προϊστάμενο του ΚΕΣΥ, να προχωρήσει η συγκρότησή τους προκειμένου να παραπέμπονται οι μαθητές στο ΚΕΣΥ.
Ζητήσαμε να μας δοθεί η εικόνα της στελέχωσης του ΚΕΣΥ, ο αριθμός των αιτημάτων που εκκρεμούν, το χρονοδιάγραμμα και ο τρόπος που το ΚΕΣΥ θα λειτουργήσει με τα ραντεβού που έχουν ήδη κλειστεί (καθώς σύμφωνα με ενημέρωσή μας αυτά ακυρώνονται), τις παράλληλες στηρίξεις και τα αιτήματα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η επιλογή ώρας συνάντησης ήταν του κ. Βενέτη, σκόπιμα, όπως φαίνεται, μετά το εργασιακό ωράριο ώστε να απουσιάζουν οι συνάδελφοι/ισσες που εργάζονται στο ΚΕΣΥ. Θέλοντας να απαξιώσει τις συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας, ζήτησε να του δηλώσουμε (!!!) σε ποιες παρατάξεις ανήκουμε.
Με τον πιο προκλητικό τρόπο ο κ. Βενέτης μέσα σε δύο ώρες ξεδίπλωσε την ξεκάθαρη επιλογή του να συμβάλλει αποφασιστικά και με υπερβάλλοντα ζήλο στην προώθηση των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων στην ειδική αγωγή αποκαλώντας τους μαθητές «πελάτες», πετώντας τις ευθύνες της ανεπάρκειας και της άγνοιάς του, σε ό,τι αφορά την ειδική αγωγή, στις κατευθύνσεις και τις οδηγίες του Υπουργείου και του ΠΕΚΕΣ, ξεκαθαρίζοντας ταυτόχρονα την πλήρη συμμόρφωσή του στην εφαρμογή μέρους του ν.4547/18, αρνούμενος να σταθεί συμπαραστάτης στις εκρηκτικές ανάγκες των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδ. εκπ/κές ανάγκες. Έσπευσε μάλιστα να μας διευκρινίσει ότι το ΚΕΣΥ δεν ήταν η πρώτη του επιλογή, αφού μόνο μετά την απόρριψή του από τη θέση συντονιστή στο ΠΕΚΕΣ αποδέχτηκε να τοποθετηθεί εκεί! Στα πλαίσια της «ευαισθησίας» της κυβέρνησης στον χώρο της ειδικής αγωγής η επιλογή του κ. Βενέτη δείχνει με ακόμη πιο αποκαλυπτικό τρόπο την κατεύθυνση της πολιτικής του Υπουργείου!
Σε ό,τι αφορά τα ερωτήματα, που έθεσαν τα σωματεία, ο προϊστάμενος δήλωσε πως
- το ΚΕΣΥ υπολειτουργεί με προσωπικό που περιλαμβάνει μόλις 5 δασκάλους, 2 εκπαιδευτικούς ΔΕ, 1 σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού, 3 κοιν. Λειτουργούς, 2 ψυχολόγους και 1 λογοθεραπευτή. Με αυτή την υποδομή σε επίπεδο ειδικού και επιστημονικού προσωπικού δεν μπορούν να λειτουργήσουν παρά μόνο δυο (2) επιτροπές αξιολόγησης.
- Αυτή τη στιγμή εκκρεμούν 600 αιτήματα στο ΚΕΣΥ Δυτ. Αττικής απ’ την προηγούμενη δομή των ΚΕΔΔΥ που πρέπει να διεκπεραιωθούν
- 30-40 αιτήματα που αφορούν μαθητές της Γ΄ Λυκείου ολοκληρώθηκαν.
- Αναμένει ρύθμιση για τις νέες αιτήσεις που υπάρχουν
- Το υπουργείο θα πρέπει να φτιάξει τα πρωτόκολλα συνεργασίας ώστε να νιώθουν ασφαλείς οι εργαζόμενοι στο ΚΕΣΥ και να κατανοήσουν τη λειτουργία του.
- Ο τρόπος με τον οποίο το ΚΕΣΥ θα υποστηρίξει τα βραχυχρόνια προγράμματα των σχολείων δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα.
Σε ό, τι αφορά την εφαρμογή του νέου νόμου και την απαίτησή μας το ΚΕΣΥ να έχει την ευθύνη των αξιολογήσεων-διαγνώσεων των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και τον σχεδιασμό των ειδικών προγραμμάτων που απαιτούνται, έκανε σαφή την πρόθεσή του:Το να κινηθούμε όπως πριν δεν ισχύει, αφού ο νέος νόμος έχει ψηφιστεί! Μας διευκρίνισε ότι το ΚΕΣΥ είναι υποστηρικτική δομή για το σχολείο πρωτίστως και δευτερευόντως για μαθητές ή γονείς και δεν κάνει διαγνώσεις όπως παλιά το ΚΕΔΔΥ
Ο κύριος Βενέτης σε όλη τη διάρκεια της συνάντησης και σε όλες τις ερωτήσεις μας απέφευγε να απαντήσει ευθέως και μεταβίβαζε την ευθύνη των αποφάσεων στο ΠΕΚΕΣ και στη συντονίστρια ειδικής αγωγής.
Τελικά, μετά από επιμονή μας για συγκεκριμένες απαντήσεις, δήλωσε την πρόθεσή του να ακολουθήσει τον νόμο με τα βραχυχρόνια προγράμματα, την υποστήριξη από την ομάδα του ΚΕΣΥ στα σχολεία και την παραπομπή του μαθητή για αξιολόγηση στο ΚΕΣΥ αν αυτό κριθεί αναγκαίο.
Τα σωματεία, σύμφωνα με τις συλλογικές αποφάσεις μας,τονίσαμε την αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική λογική των τριμελών ομάδων που στην πραγματικότητα λειτουργεί ως φίλτρο των μαθητών που παραπέμπονται για αξιολόγηση και διάγνωση μεταφέροντας τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία. Η διεπιστημονική αξιολόγηση, διάγνωση αλλά και πλήρης εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης κάθε μαθητής, επιδιώκεται να αντικατασταθεί με «μπαλώματα», έτοιμες λύσεις και φόρμες, με εργαλεία τα οποία οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν την επιστημονική κατάρτιση να εφαρμόσουν σε βάρος των αναγκών των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδ. εκπ/κές ανάγκες.
Απαιτήσαμε η διαδικασία να συνεχίσει να γίνεται με τις περιγραφικές παιδαγωγικές εκθέσεις αξιολόγησης, όπως γινόταν μέχρι τώρα, ώστε το ΚΕΣΥ τελικά να αναλαμβάνει την επιστημονική και παιδαγωγική αξιολόγηση για τον τρόπο που ένας/μία μαθητής/τρια θα υποστηρίζεται. Ξεκαθαρίσαμε πως απόφαση των σωματείων είναι το μπλοκάρισμα της συγκρότησης και της λειτουργίας των τριμελών που καταστρατηγούν τα μορφωτικά δικαιώματα!
Δηλώνουμε ότι κόντρα στις επιδιώξεις του υπουργείου, που ακολουθεί πιστά τις κατευθύνσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ για την πορεία της ειδικής αγωγής, θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε εμπράκτως τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας κάνοντας πολύ περισσότερα από όσα το κράτος μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε. Ωστόσο δεν θα μπούμε σε λογικές και πρακτικές εκπτώσεων των μορφωτικών τους δικαιωμάτων. Δεν θα κινηθούμε με βάση τη μέθοδο της «δοκιμής και πλάνης» για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μη συγκροτήσουν ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης και να προχωρήσουν στη διαδικασία των περιγραφικών εκθέσεων αξιολόγησης, όπως γινόταν μέχρι τώρα!
Απαιτούμε οι ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να κηρύξουν ΤΩΡΑ απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης, αλλά και από τη συγκρότηση των τριμελών ομάδων.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
• Κατάργηση του ν. 4547/2018 για τις νέες δομές εκπαίδευσης.
• Μόνιμους- μαζικούς διορισμούς όλου του απαραίτητου προσωπικού της ειδικής αγωγής.
• Πλήρη παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή που την χρειάζεται με βάση τη διάγνωσή του.
• Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων για ΕΒΠ και σχολικό νοσηλευτή.
• Απρόσκοπτη πρόσβαση της οικογένειας, χωρίς προαπαιτούμενα που ορίζει ο νέος νόμος για τις δομές, στις διεπιστημονικές ομάδες των ΚΕΣΥ σε σύντομο χρόνο που να μην υπερβαίνει τις 30 μέρες.
• Στελέχωση των σχολείων με το απαιτούμενο ΜΟΝΙΜΟ προσωπικό για συστηματική υποστήριξη των μαθητών.
• Ίδρυση και λειτουργία 2ου Τ.Ε. σε όσες σχολικές μονάδες υπάρχει ο επαρκής αριθμός μαθητών που έχουν ανάγκη φοίτησης σε αυτά.