Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Απέναντι στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο που έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, είναι ανάγκη, άμεσα, το εκπαιδευτικό κίνημα να κλιμακώσει τον αγώνα. Οι παραστάσεις διαμαρτυρίας Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ σε Υπουργείο Παιδείας, Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις 16 Απρίλη και η μαζική και δυναμική κινητοποίηση παρά τους περιορισμούς, στις 24 Απρίλη, σε Αθήνα, Θες/νίκη, Λάρισα και αλλού ήταν μόνο η αρχή.
Σε αυτή τη συγκυρία, είναι ανάγκη να οργανώσουμε τον αγώνα του εκπαιδευτικού κινήματος με στόχο την αποτροπή και απόσυρση του νομοσχεδίου. Δεν θα επιτρέψουμε στο Υπ. Παιδείας να θεωρήσει ότι θα μείνουμε στο γύψο λόγω των μέτρων και ότι θα «παίξει» μόνο του με αιφνιδιασμούς και τετελεσμένα σε βάρος των εκπαιδευτικών μαθητών, φοιτητών και των οικογενειών τους – θα διαλύσει ότι έχει μείνει όρθιο στη δημόσια εκπαίδευση με τον αγώνα του εκπαιδευτικού κινήματος.
Σ΄ αυτές τις πρώτες αγωνιστικές αντιδράσεις η απουσία της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΔΟΕ αλλά και η πρώτη ανακοίνωσή της είναι απαράδεκτη και καταγγελτέα.
Η ΔΟΕ καταγγέλλει μόνο την αντιδημοκρατική εξέλιξη της κατάθεσής του νομοσχεδίου στη σημερινή συνθήκη πανδημίας και απαγορεύσεων κυκλοφορίας και τη αντιδημοκρατική διαδικασία του Υπουργείου και ΔΕ λέει κουβέντα για το αντιεκπαιδευτικό του περιεχόμενο.
Δεν καταγγέλλει :
- την αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη – το στοίβαγμα των παιδιών μέχρι και 27αρια τμήματα (μάλιστα εν μέσω απειλής από τον κορονοϊό) που σε συνδυασμό με το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών σε δημοτικά και 16 σε νηπιαγωγεία θα φέρει υπεραριθμίες εκπαιδευτικών, εκατοντάδες καταργήσεις τμημάτων, υποβαθμίσεις και εν ευθέτω χρόνο συγχωνεύσεις σχολείων και απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας , απολύσεις αναπληρωτών.
- την εισαγωγή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης σχολείου/ αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης στη χειρότερη εκδοχή τους από τις μορφές που έχουμε γνωρίσει έως τώρα.
- την εισαγωγή διακριτών μαθημάτων στο νηπιαγωγείο και τις αντιδραστικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και στο δημοτικό.
- δεν καταγγέλλει την μετατροπή του σχολείου σε εξεταστικό κάτεργο σε Γυμνάσια, Λύκεια και την ένταση της ταξικότητας του σχολείου.
- δεν μπαίνει στον κόπο καμίας κριτικής στην αλλαγή του μοντέλου σχολείου και των αντιδραστικών αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- δεν παίρνει σαφή θέση για την απόσυρση του νομοσχέδιου
Αντίθετα μέμφεται το υπουργείο για την έλλειψη διαλόγου και στην ουσία ζητάει τώρα διάλογο χωρίς προϋπόθεση την απόσυρση. Αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο καθώς αφήνει ανοιχτό ότι μπορεί να γίνει διάλογος με βάση αυτό το νομοσχέδιο έκτρωμα για «εποικοδομητικές προτάσεις» και «βελτιώσεις».
Τέλος δεν παίρνει απολύτως καμία αγωνιστική πρωτοβουλία και δεν περιγράφει καμία αγωνιστική απάντηση – προοπτική. Αντίθετα έμμεσα απογοητεύει τους εκπαιδευτικούς δηλώνοντας ουσιαστικά ότι τώρα δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα!!! Έτσι απελευθερώνει το Υπουργείο να προχωρήσει το σχέδιό του.
Αυτή η στάση είναι στάση ενάντια στα συμφέροντα του κλάδου και της δημόσιας εκπαίδευσης. Ουσιαστικά παραδίδει τον κλάδο αμαχητί στο υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση. Δεν πρόκειται να το επιτρέψουμε.
Απαιτούμε από τη ΔΟΕ
- να αλλάξει αμέσως στάση και να πάρει αποφάσεις σε αγωνιστική κατεύθυνση
- να απαιτήσει την απόσυρση του νομοσχεδίου
- να δηλώσει ότι κανένας διάλογος δεν μπορεί να γίνει με βάση αυτό το έκτρωμα που είναι αιτία πολέμου.
- να διακηρύξει από τώρα ότι δεν θα επιτρέψει καμιά εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης από το Σεπτέμβριο και να προκηρύξει Απεργία Αποχή όπως ήδη κάνουν οι 77 σύλλογοι και ΕΛΜΕ και να οργανώσει τον αγώνα πανελλαδικά τόσο άμεσα με συγκεκριμένες αγωνιστικές πρωτοβουλίες και μακροπρόθεσμα.
- να καλέσει άμεσα σε κινητοποίηση (με όλα τα μέτρα αυτοπροστασίας) με στόχο την απόσυρση και αποτροπή ψήφισης του νομοσχέδιου.
O σύλλογος θα βρίσκεται στα γραφεία της ΔΟΕ τη Δευτέρα 27 Απριλίου στις 10π.μ. στα γραφεία της Ομοσπονδίας για να διαμαρτυρηθεί, να θέσει τη απόφαση του συλλόγου, και να διεκδικήσει ώστε η ομοσπονδία να πάρει ξεκαθαρή θέση για την απόσυρση του νομοχεδίου οργανώνοντας τον αγώνα για το μπλοκάρισμα του με βάση και τις αποφάσεις πλήθους πρωτοβάθμιων σωματείων.