Ενημέρωση από την παράσταση διαμαρτυρίας του ΔΣ στον διευθυντή Εκπ/σης
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Σε μια περίοδο που η ατομική ευθύνη παρουσιάζεται ως η μόνη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση της πανδημίας, καλύπτοντας την εγκληματική αδιαφορία της κυβέρνησης.
Την ώρα που η «κοινωνική αποστασιοποίηση» παρουσιάζεται ως η μόνη διέξοδος και κάθε συλλογική διεκδίκηση, όλες οι συλλογικές διαδικασίες και οι ελευθερίες επιδιώκεται να αμφισβητηθούν, στοχοποιούνται και καταστέλλονται.
Καλούμε όλους και όλες να μη σταθούμε μόνοι/μόνες απέναντι στην πολιτική τους! Απέναντι σε κυβέρνηση-κεφάλαιο που θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές μας, διαλύουν το δημόσιο σχολείο, αποκλείουν τα παιδιά μας από τη μόρφωση και σαρώνουν τα εργασιακά μας δικαιώματα, να στήσουμε τοίχο!
Οι ιδιαίτερες συνθήκες του εγκλεισμού και της απομάκρυνσής μας από το φυσικό μας χώρο να μη γίνουν εμπόδιο για τη συλλογική δράση και στάση. Καλούμε όλους και όλες να επικοινωνούν με το σωματείο, να ενημερώνουν για πιέσεις, απειλές, και άλλα προβλήματα που προκύπτουν στην καθημερινότητά μας. Να ενημερώνονται για τις ανακοινώσεις και τις παρεμβάσεις του σωματείου (όσοι δεν λαμβάνουν email μπορούν να στείλουν το email τους στο email του συλλόγου syllogosfilis@gmail.com).
Την Τρίτη 1/12 το ΔΣ του συλλόγου πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση ΠΕ Δυτ. Αττικής. Στη συνάντηση με τον κ. Κάππο τέθηκαν τα παρακάτω:
- Για την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση»
Η επιλογή της κυβέρνησης να μη λάβει κανένα μέτρο για τη διαχείριση της πανδημίας, με μέτρα ενίσχυσης του ΕΣΥ πρώτα και κύρια, του συνωστισμού σε χώρους δουλειάς και στα ΜΜΜ, αλλά και στα σχολεία μας όπου στην πραγματικότητα δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ για την ασφαλή λειτουργία τους, οδήγησε στο καθολικό lockdown και επιδιώκει να βάλει σε καραντίνα κοινωνικά, εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες!
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, φτάσαμε και στο κλείσιμο των σχολείων και την εφαρμογής της σύγχρονης εξ αποστάσεως «εκπαίδευση». Δηλώσαμε με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο πώς η τηλε- «εκπαίδευση» δεν είναι εκπαίδευση, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης μαθησιακή διαδικασία. Το σχολείο είναι χώρος κοινωνικοποίησης, κοινωνικής μάθησης, δημιουργίας σχέσεων εμπιστοσύνης, βρίσκουν χώρο και εκφράζονται μαθητικά «λάθη», πειραματισμοί, αυθορμητισμοί, συνυπάρχουν και αλληλεπιδρούν διαφορετικές προσωπικότητες, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, ατομικές ελευθερίες και ιδιαιτερότητες. Η έννοια της τάξης και της εκπαιδευτικής σχέσης, βασικών στοιχείων της εκπαίδευσης, διαλύονται. Η τάξη ως σύνολο μαθητών και εκπαιδευτικού, στον ίδιο χώρο, με τα ίδια μέσα, με οικοδόμηση σχέσεων αλληλεπίδρασης, συναισθημάτων και αναζητήσεων αποτελεί αναγκαία συνθήκη για το εκπαιδευτικό έργο, που περιλαμβάνει από τη γνώση μέχρι τη διαμόρφωση δημιουργικών και ενεργών ανθρώπων. Η τηλε- «εκπαίδευση» όχι απλά δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό, αλλά όταν αντικαθιστά τη ζώσα εκπαίδευση, το τραυματίζει ανεπανόρθωτα.
Με απόλυτο τρόπο τονίσαμε ότι το πιο επικίνδυνο γύρω από την εφαρμογή της εξ αποστάσεως είναι και η όξυνση των ταξικών ανισοτήτων και του ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ αποκλεισμού μαθητ(ρι)ών από την εκπαίδευση. Διαμορφώνονται οι όροι για την συγκρότηση μιας παράλληλης διαδικασίας, κατά παράβαση της Συνταγματικής επιταγής για καθολικά ισότιμη πρόσβαση σε δωρεάν δημόσια παιδεία ΟΛΩΝ των παιδιών. Ενός σχολείου που «υποχρεωτικά» αποκλείει όσους δεν μπορούν, όσους δεν έχουν, όσους δυσκολεύονται! Ένα παράλληλο τηλε-σχολείο που έρχεται να αντικαταστήσει το δημόσιο δωρεάν δια ζώσης!
Τα παιδιά των λαϊκών τάξεων, που η σχέση τους με τη γνώση δεν έχει δρομολογηθεί λόγω δυσκολιών του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, αλλά οικοδομείται στο σχολείο μέρα με τη μέρα, όταν αυτό λείπει, πιο εύκολα οδηγούνται στην παραίτηση και την εγκατάλειψη. Μαθητ(ρι)ες με αναπηρίες ή/και μαθησιακές δυσκολίες χάνουν τη βασική τους πρόσβαση στις δομές υποστήριξης και εκ των πραγμάτων χάνουν την απόλυτα αναγκαία παρέμβαση που έχουν στη δια ζώσης διδασκαλία.
Τεράστιες είναι οι συνέπειες για τα παιδιά μεταναστών και προσφύγων, παιδιά Ρομά ή άλλων μειονοτήτων ή ευάλωτων ειδικών ομάδων που το σχολικό πλαίσιο αποτελεί γι’ αυτά ένα από τα λίγα σημείο αναφοράς. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το 2ο ΔΣ Άνω Λιοσίων και 3ο ΔΣ Ζεφυρίου, που με τη σημαντική πρωτοβουλία των συλλόγων διδασκόντων έχουν αναδείξει τις τρομαχτικές επιπτώσεις αυτής της κατάστασης στους μαθητές Ρομά. Δηλώσαμε ότι στεκόμαστε στο πλευρό των συναδέλφων και θα ενισχύσουμε με κάθε τρόπο τις πρωτοβουλίες που έχουν πάρει.
Επιπλέον, οι παραπάνω ανισότητες αναδεικνύονται και από την παντελή έλλειψη εξοπλισμού των σχολείων που θα μπορούσαν να διατεθούν στα παιδιά, καθώς κανένας ούτε μαθητής/τρια ούτε εκπαιδευτικός δεν νοείται να διαθέτει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τον αναγκαίο εξοπλισμό, ούτε φυσικά σε καμία περίπτωση μπορεί ή πρέπει να τον εξασφαλίσει με δικά του έξοδα! Η εμπειρία των τάξεων μας δείχνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητ(ρι)ών μας συνδέεται μέσω κινητών τηλεφώνων, με κακές συνδέσεις internet, ενώ μεγάλος είναι και ο αριθμός των παιδιών που δε διαθέτει καθόλου εξοπλισμό!
Τονίσαμε το απαράδεκτο νομικό κενό γύρω από τα προσωπικά δεδομένα. Καμία δικλείδα ασφαλείας δεν υπάρχει, κανένα προσωπικό δεδομένο δεν εξασφαλίζεται, κανένα επιχείρημα της Κυβέρνησης δεν είναι επαρκές ούτε πειστικό. Την ίδια στιγμή, με επίταση θέσαμε και το γεγονός ότι οι εμπλοκή τρίτων στην όλη διαδικασία, διαταράσσει τις σχέσεις εμπιστοσύνης και ασφάλειας που οικοδομείται μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ αφήνει απόλυτα εκτεθειμένους τους/τις συναδέλφους/ισσες σε κάθε λογής παρεμβάσεις.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες οι εκπαιδευτικοί με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, συλλογικότητας και αλληλεγγύης, κρατάνε ζωντανή τη στήριξη, την επαφή, την επικοινωνία και την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Με γνώμονα πάντα τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες των μαθητ(ρι)ών, επιλέγουν τα μέσα και τη μορφή της επικοινωνίας και οργανώνουν το διδακτικό τους έργο και την επαφή με τους/τις μαθητ(ρι)ές, ανεξάρτητα από τους ασφυκτικούς όρους υποχρεωτικότητας που θέτει το Υπουργείο, ανταποκρινόμενοι στις έκτακτες συνθήκες και την εγκληματική αδιαφορία της κυβέρνησης. Απαιτήσαμε με βάση όλα τα παραπάνω ο διευθυντής εκπαίδευσης να τοποθετηθεί με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο.
Από την πλευρά του, ο κ. Κάππος δήλωσε ότι αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες που του παρουσιάσαμε. Πώς θα μπορούσε άλλωστε να αμφισβητήσει μια δεδομένη εκρηκτική κατάσταση που έτσι κι αλλιώς είτε με πανδημία είτε χωρίς αντιμετωπίζουμε χρόνια τώρα λόγω της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της χρόνιας αδιοριστίας;
Για ακόμη μία φορά με αόριστο τρόπο μας δήλωσε ότι με παρεμβάσεις του ενημερώνει το Υπουργείο για όλα τα παραπάνω. Καμία σαφή απάντηση για το θέμα των προσοπικών δεδομένων, την εμπλοκή τρίτων και για τα ζητήματα εξοπλισμού. Το μόνο που μας μετέφερε ήταν μια θολή ενημέρωση πως πιθανά να φτάσουν 700 laptop στην περιοχή που θα διατεθούν σε ΟΛΑ τα σχολεία της Δυτικής Αττικής. Αξίζει να αναφέρουμε απλώς ότι μόνο για τα δύο σχολεία Ρομά του συλλόγου από το σύνολο των 400 και πλέον μαθητών του σχολείων μόλις 15 σε σύνολο έχουν δυνατότητα πρόσβασης! Καταλαβαίνουμε ότι όλα αυτά αποτελούν απλά επικοινωνιακά παιχνίδια ανακοίνωσης τριψήφιων αριθμών για να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις αφελών και εγκάθετων! Σε καμία περίπτωση δεν απαντούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων μας!
Ωστόσο, μετά από επιμονή μας για το ποια είναι η στάση της διεύθυνσης απέναντι στις παιδαγωγικές πρωτοβουλίες των συναδέλφων/ισσων να σταθούν δίπλα στους μαθητές τους με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους και όχι μόνο μέσω της σύγχρονης με τη χρήση της Webex, μας δήλωσε σαφώς ότι οι εκπαιδευτικοί στα πλαίσια του εργασιακού τους ωραρίου και των εκπαιδευτικών τους καθηκόντων, μπορούν να επιλέγουν και παράλληλους, ταυτόχρονους τρόπους με βάση τις ιδιαιτερότητες των τάξεων τους και τις ανάγκες των μαθητ(ρι)ών τους.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να διαμορφώσουν την παιδαγωγική τους δουλειά με βάση τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των τάξεων και των μαθητ(ρι)ών τους. Να καταγράψουν το σύνολο των παιδιών που δεν διαθέτουν laptop και άλλο αναγκαίο εξοπλισμό, ως συμπληρωματικό εργαλείο για τη δια ζώσης εκπαίδευση και όχι αναγκαστικά και μόνο για το διάστημα της τηλε –«εκπαίδευσης». Δε θεωρούμε το κινητό και τις μικρές οθόνες των tablet εργαλείο!
- Κενά – προσλήψεις – αναπληρωτές -υποχρεωτικές μετακινήσεις – άδειες ειδικού σκοπού
Καταγγείλαμε την απαράδεκτη πολιτική της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας να αφήσει για ακόμη μία φορά τα σχολεία μας χωρίς το αναγκαίο προσωπικό! Στο όνομα των κλειστών σχολείων και της τηλε- «εκπαίδευσης» οι προσλήψεις έχουν παγώσει, οι παράλληλες στηρίξεις έχουν μείνει στον αέρα, δεκάδες κενά παραμένουν. Μέσα σε αυτό το απαράδεκτο περιβάλλον και προκειμένου να μην προχωρήσουν στην αναγκαία κάλυψη των αναγκών, το Υπουργείο και ο Διευθυντής εκπαίδευσης επιλέγουν να φορτώσουν τα βάρη και πάλι στις πλάτες των εκπαιδευτικών!
- Καταγγείλαμε και απαιτήσαμε να παρθεί τώρα πίσω η απαράδεκτη μετακίνηση εκπαιδευτικού από το τμήμα ένταξης του 7ου δημοτικού σχολείου στο Ειδικό Δημοτικό Ζεφυρίου για την κάλυψη κενού εκπαιδευτικού! Είναι αδιανόητο το πώς επιχειρείται να αποσαρθρωθεί η ειδική αγωγή, να διαλυθούν τα τμήματα ένταξης και να μείνουν οι μαθητ(ρι)ές χωρίς το αναφαίρετο δικαίωμά τους για στήριξη και μόρφωση! Η συναδέλφισσα για πάνω από δύο μήνες έχει οργανώσει τη δουλειά της με τα παιδιά και μέσα σε μία μέρα καλέστηκε να το εγκαταλείψει για να καλύψει κενό όσο διαρκεί η περίοδος της καραντίνας! Άκουσον άκουσον! Από την πλευρά του ο κ. Κάππος αρκέστηκε στο γνωστό «θα το δούμε» και δε δίστασε να πει ότι έτσι κι αλλιώς είναι προσωρινή λύση!
Διευθυντής εκπαίδευσης και Υπουργείο πετάνε στον κάλαθο των αχρηστών τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές μαθησιακές ανάγκες και καταπατούν κατάφορα τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών! Θα μας βρουν απέναντι! Καλούμε το σχολείο και τους γονείς των παιδιών του τμήματος ένταξης του 7ου ΔΣ να απευθυνθούν με επιστολές καταγγελίας προς την Διεύθυνση για την άμεση ανάκληση της μετακίνησης της συναδέλφισσας υπερασπιζόμενοι τα δικαιώματα των παιδιών!
- Στην ίδια λογική, επιδιώκεται να περιοριστεί και το δικαίωμα σε άδειες ειδικού σκοπού. Προκειμένου να μην προκύψουν κενά, με προφορική οδηγία προς τους/τις διευθυντές/ντριες και τις προϊσταμένες, ο διευθυντής εκπαίδευσης προσπαθεί να δημιουργήσει όρους και προϋποθέσεις ως προς τη χορήγηση ειδικών αδειών. Καλούμε κάθε συνάδελφο/ισσα που συναντά άρνηση ως προς την χορήγηση των αδειών από τα σχολεία τους να επικοινωνούν άμεσα με το σύλλογο, να διεκδικούν χωρίς ναι μεν αλλά το δικαίωμά τους και να καταθέτουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, απαιτώντας η όποια άρνηση να δίνεται εγγράφως και όχι με προφορικές παραινέσεις για υπομονή ή ακόμη και ψυχολογικούς και άλλους ηθικούς εκβιασμούς!
- Τέλος, σε ότι αφορά καταγγελίες που κάνουν λόγο για περικοπή μισθού στους/στις αναπληρωτ(ρι)ες λόγω συμβάσεων ΕΣΠΑ εάν δεν καλύπτουν το σύνολο των ωρών που προβλέπεται, έγινε σαφές από τον διευθυντή πως δεν τίθεται απολύτως κανένα τέτοιο ζήτημα. Ούτε δόθηκε ποτέ ως οδηγία ούτε προκύπτει με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
Επιπλέον, ζητήσαμε στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης όλων των εκπαιδευτικών κάθε σχολικής μονάδας να δοθεί σαφής οδηγία προς τα σχολεία, πως η αναμόρφωση του προγράμματος και των ωρών των εκπαιδευτικών αφορά το σύνολο των συναδέλφων. Επομένως οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων, ιδιαίτερα των μονόωρων μαθημάτων, δε μπορεί να υποχρεούνται σε εξαντλητικά καθημερινά τηλε-5ωρα, την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί έχουν λιγότερες ώρες με βάση την προσαρμογή των προγραμμάτων. Ο διευθυντής εκπαίδευσης δεσμεύτηκε να στείλει οδηγία προς τα σχολεία σχετικά με τα παραπάνω.