Το νέο αντικεπαιδευτικό νομοσχέδιο επιθεωρητισμού-αξιολόγησης και διάλυσης του δημόσιου σχολείου ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
Τέλος στην αναμονή και τον εμπαιγμό! 52.000 προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών τη φετινή χρονιά! Μόνη απάντηση η μονιμοποίηση ΟΛΩΝ τώρα!
Καλούμε σε συγκέντρωση 29/6 στις 13:00 στο Υπ. Παιδείας!
Συμμετέχουμε στον συντονισμό εκπαιδευτικών σωματείων την Δευτέρα 28/6 και προκρίνουμε την αναγκαιότητα να πάρει πλατιά/πανελλαδικά χαρακτηριστικά για την προετοιμασία της απάντησης του εκπαιδευτικού κινήματος
Η Κεραμέως στη συνάντησή της με τις δύο εκπαιδευτικές ομοσπονδίες δήλωσε πως προωθεί νέο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση και την αυτονομία της σχολικής μονάδας, το οποίο θα ψηφιστεί μέσα στον Ιούλιο!!! Παρά τη συντριπτική ήττα του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης τόσο στην αυτοαξιολόγηση όσο και στις τηλεκλογές-φιάσκο, με τα ποσοστά απεργίας-αποχής να αγγίζουν το 90% πανελλαδικά, ανακοινώνουν ως τετελεσμένο ένα νομοσχέδιο που επιχειρεί να εισάγει ακόμα σκληρότερη εκδοχή της αξιολόγησης, με αναβαθμισμένο το ρόλο των Δ/ντών και Σχολικών συμβούλων, με συνεχή έλεγχο των εκπαιδευτικών ακόμα και μέσα στην τάξη, ταυτόχρονα με την προώθηση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας – βλ. επιχειρηματική λειτουργία και μεταφορά της ευθύνης στο σχολείο καθώς και την αμφισβήτηση ακόμα και της δωρεάν παροχής βιβλίων.
Την ίδια στιγμή, η φετινή χρονιά αποκάλυψε τις εκρηκτικές ανάγκες των σχολείων μας, με την πρόσληψη πάνω από 50.000 αναπληρωτ(ρι)ών! Ωστόσο, η πολιτική ηγεσία εξακολουθεί να εμπαίζει τους εκπαιδευτικούς μιλώντας για 5.250 μόνιμους διορισμούς μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας και όταν ακόμα και οι 10.500 στη διετία δεν καλύπτουν ούτε το 1/5 των σημερινών κενών στη λειτουργία των σχολείων! Αντί να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες, να μιλήσει για ένα άλλο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων, που με ασφαλή υγειονομική λειτουργία και παιδαγωγική πληρότητα θα καλύπτει τα μορφωτικά κενά από την ελλειμματική λειτουργία των κλειστών σχολείων και της τηλε-«εκπαίδευσης», σχεδιάζει τρόπους περικοπών τμημάτων και θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών ενάντια στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών.
Την ίδια στιγμή, η συζήτηση για τους διορισμούς-ψίχουλα γίνεται με την απόλυτη εφαρμογή του προσοντολογίου, με χιλιάδες αναπληρωτ(ρι)ες εκτός πινάκων λόγω παραβόλου ή άλλων τεχνικών λαθών ή κατακρημνισμένους στους πίνακες και την ψήφιση και εφαρμογή του νόμου 4692/20 της Κεραμέως με τα νέα ωρολόγια προγράμματα να πετάνε χιλιάδες ειδικότητες εκτός σχολείου. Για μια ακόμα φορά, καταγγέλλουμε την υποβάθμιση και τον εξοβελισμό των καλλιτεχνικών μαθημάτων και των μαθημάτων των κοινωνικών επιστημών από το σχολικό πρόγραμμα. Στεκόμαστε απέναντι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και στην εξαφάνιση μαθημάτων και ολόκληρων επιστημονικών κλάδων. Οι ελάχιστες οργανικές θέσεις για ειδικότητες και η προώθηση των νέων ΩΠ, έχει ως αποτέλεσμα συνάδελφοι-ισσες να πετιούνται από το δημόσιο σχολείο, χιλιάδες θέσεις εργασίας να χάνονται, χιλιάδες οργανικές θέσεις να τινάζονται στον αέρα, χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται σε όλο και μεγαλύτερο καθεστώς εργασιακής αβεβαιότητας. Η συμπλήρωση ωραρίου για ορισμένες ειδικότητες θα είναι πρακτικά αδύνατη.
Η προώθηση των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων επιδιώκεται να τεθεί σε εφαρμογή από την επόμενη σχολική χρονιά (αλλαγές στα αναλυτικά και τα ωρολόγια προγράμματα, εργαστήρια δεξιοτήτων, πρότυπα και πειραματικά σχολεία, αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κλπ), και την ίδια στιγμή η κυβέρνηση προσπαθεί να βάλει στο γύψο τα σωματεία και το εργατικό και εκπαιδευτικό κίνημα με την εφαρμογή του νόμου έκτρωμα Χατζηδάκη.
Καταγγέλλουμε την ωμή παρέμβαση του κράτους στις διαδικασίες των σωματείων (εκλογές/γενικές συνελεύσεις). Μετά τον Α΄ Σύλλογο ΠΕ Αθηνών, και στον σύλλογό μας, με απάντησή της η διεύθυνση Δυτικής Αττικής, αρνήθηκε να δώσει συνδικαλιστική άδεια για την διεξαγωγή της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, επικαλούμενη υγειονομικούς λόγους! Αποτελεί τουλάχιστον θράσος μια κυβέρνηση, που ευθύνεται για 11.000 και πλέον θανάτους, να αναφέρεται σε υγειονομικούς όρους για να καταστείλει τα δημοκρατικά μας δικαιώματα. Προσπαθούν να βάλουν σε «καραντίνα» την συνδικαλιστική διαδικασία, τη ζωντανή επαφή και το διάλογο. Από την πλευρά μας δηλώνουμε με σαφή τρόπο ότι στεκόμαστε απέναντι στη συνεχή εργαλειοποίηση της πανδημίας, και θα υπερασπιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις τα συνδικαλιστικά, συλλογικά και εργασιακά μας δικαιώματα!
Απέναντι σ΄ αυτές τις πολύ σοβαρές εξελίξεις ως σύλλογος θεωρούμε πως είναι αναγκαίο να προχωρήσει άμεσα ένας διευρυμένος αγωνιστικός πανεκπαιδευτικός συντονισμός ΣΕΠΕ & ΕΛΜΕ, που θα δηλώσει από τώρα ότι το εκπαιδευτικό κίνημα οργανώνει τον αγώνα του και τα σχέδια τους θα ανατραπούν. Με βάση την παρακαταθήκη εμπειρίας των 77 συλλόγων και ΕΛΜΕ, που άνοιξαν το δρόμο και οδήγησαν στο να γίνει καθολική, υποχρεώνοντας και τις ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, η απόφαση για απεργία αποχή από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, καθώς και τη σχεδόν καθολική αποχή από τις ηλεκτρονικές εκλογές αλλά και τους αγώνες όλης της χρονιάς κόντρα στις απαγορεύσεις και την καταστολή.
Ένας συντονισμός που θα συζητήσει και θα πάρει μέτρα για ένα σχέδιο αγώνα που θα ξεκινάει από τώρα:
- ενάντια στην ψήφιση του νέου αντιεκπαιδευτικού νομοσχέδιου Κεραμέως για την αξιολόγηση δηλώνοντας και προετοιμάζοντας από τώρα την ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ απέναντι στην εφαρμογή του και την αγωνιστική εκκίνηση της νέας σχολικής χρονιάς– με δεδομένες τις δυσκολίες τις περιόδου
- για την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης με μαζικούς μόνιμους διορισμούς με τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, το διορισμό όλων αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία, την κατάργηση του προσοντολόγιου της ανεργίας και της απόρριψης.
- ενάντια στην εφαρμογή όλων των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση από την νέα χρονιά
- για την Κατάργηση στην πράξη – μη εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη με την ζωντανή μαχητική δράση των σωματείων.
Σ΄ αυτή την κατεύθυνση θεωρούμε ότι μπορεί και πρέπει άμεσα να προχωρήσουμε σε πανελλαδικό συντονισμό συλλόγων και ΕΛΜΕ που μπορεί να γίνει στην Αττική δια ζώσης και με διαδικτυακή σύνδεση των σωματείων από την επαρχία, ώστε να διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή συμμετοχή εκπαιδευτικών σωματείων.