ΥΠΑΙΘ και Δ/νση Δυτ. Αττικής καταπατούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά των μαθητών
Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 6/9 παράσταση διαμαρτυρίας των συλλόγων ΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου Φυλής και «Κ.Βάρναλης», στην Δ/νση ΠΕ Δυτ. Αττικής. Στη συνάντηση με τον διευθυντή εκπαίδευσης κ.Κάππο, από την πλευρά μας, θέσαμε το σύνολο των ζητημάτων που ανοίγουν σχετικά με τις προσλήψεις και τοποθετήσεις των αναπληρωτ(ρι)ών, τα κενά, τις παράλληλες στηρίξεις. Συγκεκριμένα:
- Καταγγείλαμε την απαράδεκτη διαδικασία που ακολουθήθηκε σχετικά με τις τοποθετήσεις των αναπληρωτ(ρι)ών. Τα νέα ήθη που επιχειρεί να εισάγει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ (δήλωση κενών μέσω opsyd, ενημέρωση τοποθέτησης με sms κλπ), ανοίγουν δρόμους που θυμίζουν περασμένες εποχές, όπου οι συνάδελφοι-ισσες ήταν έρμαια των πελατειακών σχέσεων και της αδιαφάνειας! Την ίδια στιγμή, η οδηγία του Υπουργείου και η εφαρμογή της από τις Δ/νσεις σχετικά με την προτεραιοποίηση των κενών (δηλώθηκαν στον opsyd τόσα κενά όσα ακριβώς ο αριθμός των προσλήψεων και όχι το σύνολο των κενών), επιχειρεί να μπλοκάρει τον έλεγχο και την κατοχύρωση των πραγματικών αναγκών των σχολείων μας από τα σωματεία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, κατά παράβαση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, να μην ανακοινωθούν δημόσια όλα τα κενά, ενώ δε δημοσιοποίησαν καν στη σελίδα της διεύθυνσης ποια από αυτά ήταν ορισμένου χρόνου.
Ούτε η «τεχνολογική επανάσταση», όπως χαρακτηριστικά αποκάλεσε ο κ.Κάππος την πρωτοφανή αυτή διαδικασία, ούτε ο ενθουσιασμός του για τους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν, δεν μπορούν να ωραιοποιήσουν την κατάσταση που επικρατεί και διαιωνίζει και αυτή η κυβέρνηση στη διαχείριση των εκρηκτικών κενών! Επιβεβαιώνεται μάλιστα ότι ακόμη κι αυτοί οι 11.700 διορισμοί αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό των αναγκών των σχολείων μας! Κάτω από το βάρος των περικοπών και στις προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών έγινε και η διαδικασία που ακολούθησε η διεύθυνση για την απόκρυψη των κενών:
- για τους ΠΕ70 και ΠΕ60 δόθηκε αποκλειστική προτεραιότητα στην κάλυψη των πρωινών τμημάτων, ούτε λόγος φυσικά για τα τμήματα των ολοημέρων και βέβαια για τις αναμενόμενες άδειες στην αρχή της χρονιάς. Τελικά, αρκετά τμήματα παραμένουν αυτή τη στιγμή, χωρίς δάσκαλο/α τάξης παρά τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης!
- για τα κενά ειδικοτήτων η διαδικασία έγινε από τη μια με βάση τα υπόλοιπα κενά που είχε το σχολείο και από την άλλη, σε μια λογική «ισομοιρασμού» των κενών, διαίρεσαν το ωράριο των εκπαιδευτικών σε 3 ή και 4 σχολεία παρά το γεγονός ότι στα σχολεία τοποθέτησής τους εξακολουθούν να υπάρχουν κενές ώρες της ειδικότητάς τους! Έτσι το 20% των κενών που δεν δόθηκαν υπολογίστηκε με τη γνώριμη τακτική του Κ.Κάππου περί «ορθολογικής» απόκρυψης, που μετράει τις ανάγκες των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών με λογιστικού τύπου εξισώσεις, πολλά κενά περισσότερες τοποθετήσεις λιγότερα κενά λιγότερες τοποθετήσεις ή αλλιώς κάθε σχολείο «δικαιούται» το κενό του! Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις των πακέτων που δόθηκαν για κενά μουσικής και εικαστικών, όπου παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούσαν να καλύψουν το ωράριο τους με βάση τις ανάγκες σε 2 σχολεία, μοιράστηκαν σε 3 «προκειμένου να έχουν όλοι τις ειδικότητες που χρειάζονται!». Απαιτήσαμε από τον διευθυντή να ανακοινώσει εκ νέου τα πακέτα των σχολείων προκειμένου να μη μετακινούνται οι συνάδελφοι/-ισσες την ώρα που παραμένουν ακάλυπτες ώρες στα σχολεία τοποθέτησής τους. Δεσμεύτηκε να το εξετάσει.
Με βάση τα παραπάνω, απαιτήσαμε να γίνουν δεκτές όλες οι αιτήσεις βελτίωσης τοποθέτησης στη βάση της ανακοίνωσης ΟΛΩΝ των κενών ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ. Από τη στιγμή που η διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι παράτυπη, ο Δ/ντής εκπαίδευσης φυσικά και μπορεί να επανατοποθετεί τους/τις αναπληρωτ(ρι)ές και είναι ελάχιστη ηθική υποχρέωση της Δ/νσης απέναντι στους/στις συναδέλφους/-ισσες που υπέστησαν τις αδικίες της Α΄ φάσης. Ο Δ/ντής εκπαίδευσης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να το εξετάσει. Καλούμε όλους και όλες τους/τις αναπληρωτ(ρι)ες που το επιθυμούν να καταθέσουν αίτημα επανατοποθέτησης.
2.Τραγική παραμένει, για ακόμη μία χρονιά, η κατάσταση για την παράλληλη στήριξη. Το Υπουργείο Παιδείας εφαρμόζοντας τον «κόφτη» στις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κάλυψε ακριβώς το 50% των κενών με βάση τις εγκεκριμένες αιτήσεις παράλληλης στήριξης, ύστερα μάλιστα από σχεδόν 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης και τα κενά που έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας της εγκληματικής κυβερνητικής διαχείρισης της πανδημίας!
Πάγια θέση των σωματείων μας είναι η υπεράσπιση των μορφωτικών αναγκών των παιδιών και απαιτούμε την τοποθέτηση ενός/μιας εκπαιδευτικού για κάθε μαθητή/τρια που έχει ανάγκη ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης. Σε αυτό το αίτημα, ο διευθυντής εκπαίδευσης μας ενημέρωσε ότι εφόσον το ΚΕΔΑΣΥ δεν προχώρησε στην προτεραιοποίηση και στη διαμόρφωση κριτηρίων για τον κόφτη στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητ(ρι)ών δηλώνοντας ότι όλα τα παιδιά που έχουν εγκεκριμένες αιτήσεις δικαιούνται παράλληλη στήριξη, ο ίδιος θα ζητήσει με ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ οδηγία προς τα σχολεία οι Σύλλογοι Διδασκόντων κάθε σχολείου να κάνουν τον καταμερισμό των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης!
Αποποιούμενοι όλοι την ευθύνη τους για τις ελάχιστες προσλήψεις στην παράλληλη στήριξη, μεταφέρουν το μπαλάκι στους Συλλόγους Διδασκόντων σε μια απαράδεκτη, αντιεπιστημονική και αναντίστοιχη με το ρόλο και τις αρμοδιότητες του Συλλ. Διδασκόντων διαδικασία, ιδιαίτερα φέτος που υπάρχει νομικό προηγούμενο οικονομικής αποζημίωσης οικογένειας μαθητή με παράλληλη στήριξη!
Δε θα αποδεχτούμε μια διαδικασία που θέτει το δικαίωμα όλων των παιδιών για στήριξη στο ζύγι των αυξημένων ή λιγότερο αυξημένων αναγκών. Αυτή η απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική λογική έχει σαν αποτέλεσμα ορισμένα παιδιά να μην είχαν ποτέ παράλληλη στήριξη τα τελευταία χρόνια, οδηγώντας τις οικογένειες τους σε αναζήτηση άλλων λύσεων, να καταφεύγουν στην ιδιωτική στήριξη, πληρώνοντας από την τσέπη τους για παροχές που όφειλε να προσφέρει δωρεάν το κράτος.
Με βάση τα παραπάνω:
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην νομιμοποιήσουν την παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών. Δεν προκύπτει από τη νομοθεσία ότι αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων είναι η διαχείριση της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, καθώς όλα τα εγκεκριμένα αιτήματα πρέπει να ικανοποιηθούν. Σε καμία περίπτωση να μη προχωρήσουν σε μοίρασμα των ωρών σε περισσότερα του ενός παιδιού! Η εγκρίσεις αφορούν την πλήρη κάλυψη των αναγκών ενός/μιας και μόνο μαθητή/τριας!
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και οι Διευθυντ(ρι)ες των σχολείων να ζητήσουν με έγγραφό τους προς τη Διεύθυνση την ονομαστική τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να προστατευτούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αλλά και να προστατευτούν οι σύλλογοι διδασκόντων από πιθανές δικαστικές προσφυγές.
Απαιτούμε ΑΜΕΣΑ και πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς να γίνει β΄ φάση προσλήψεων προκειμένου να καλυφθούν ΟΛΕΣ οι ανάγκες των σχολείων. Σε κάθε περίπτωση, την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών οφείλει να αναλάβει η Διεύθυνση και το ΚΕΔΑΣΥ, τα μέλη του οποίου οφείλουν να τιμήσουν την επιστημονική τους κατάρτιση και την εκπαιδευτική τους ιδιότητα και να αναδείξουν δημόσια το επαίσχυντο καθεστώς των παράλληλων στηρίξεων!
Τέλος για το θέμα της μη λειτουργίας του 11ου Δημοτικού Άνω Λιοσίων για 2η χρονιά και ενώ τα σχολεία μας βουλιάζουν σε μαθητές και κοντέινερ, απάντησε ότι σχολεία και μαθητές είναι τακτοποιημένα! Προφανώς εκφράζει τη διάθεση της Διεύθυνσης και του Υπουργείου για συνεχή υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και το «πέταγμα» των παιδιών σε χώρους ακατάλληλους, που ακόμη κι αν ελεγχθούν με τους όρους της νομοθεσίας, την οποία συνεχώς ο κ.Κάππος επικαλείται αλλά εφαρμόζει κατά το δοκούν, είναι παντελώς παράνομοι! Σαφής η σύμπλευση με την πολιτική του Δήμου Φυλής που έχει αφήσει την πλειοψηφία των σχολείων να μετατραπούν σε 16θεσια – 19θεσια καταστρέφοντας κάθε υποδομή: αυλές, αίθουσες εκδηλώσεων και πληροφορικής, εργαστήρια κλπ. και τοποθετώντας κοντέινερ στις αυλές.
Συναδέλφισσες-φοι ξεκινάει μια πολύ κρίσιμη χρονιά για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και ευρύτερα των εργαζόμενων. Βρισκόμαστε μπροστά στην μάχη για την ΜΗ εφαρμογή των νόμων Κεραμέως και την αξιολόγηση που επιδιώκουν να αλλάξουν συνολικά το δημόσιο σχολείο, που χτυπάει ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών (εξετάσεις και στην ΣΤ΄ τάξη δημοτικού, δεξιότητες κλπ) και εισάγουν εργασιακούς όρους κάτεργου για τους εκπαιδευτικούς και επεκτείνουν την ελαστική εργασία και ένα καθεστώς τρομοκρατίας και κατάργησης κάθε συλλογικής και δημοκρατικής λειτουργίας (βλ. υπερεξουσίες διευθυντή). Απαιτείται ΤΩΡΑ να προετοιμαστούμε για να γίνει η φετινή χρονιά η χρονιά της αντεπίθεσης και το νέο Βατερλώ της Κεραμέως και της κυβέρνησης στην Παιδεία με την ανατροπή των αποκρουστικών σχεδίων τους!