Χαιρετίζουμε τους/τις χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε όλη την χώρα που σπάζοντας την τρομοκρατία του Υπουργείου και των ΜΜΕ όρθωσαν για άλλη μια φορά σθεναρή αντίσταση στην πολιτική της αξιολόγησης, ως κρίσιμου εργαλείου για την προώθηση της αντιδραστικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής διάλυσης του δημόσιου σχολείου, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, καταγράφοντας συντριπτικά ποσοστά τόσο στην Απεργία-Αποχή όσο και στην 24ωρη απεργία στις 11/10.
Οι εκπαιδευτικοί με τον αγώνα μας υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο ξεπερνώντας το κλίμα φόβου που επιχείρησε να περάσει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας με απειλές, τρομοκρατία και δικαστικές παρεμβάσεις. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας επιδιώκει να απαλλάξει το κράτος από την υποχρέωση και την ευθύνη να λύσει προβλήματα που η πολιτική των κυβερνήσεων διαχρονικά δημιουργεί και κυβερνήσεις και ΥΠΑΙΘ αρνούνται πεισματικά να λύσουν υλοποιώντας τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Το σχολείο επιχειρούν να μετατραπεί με όρους αγοράς σε επιχείρηση που θα λειτουργεί στη βάση της ατομικής ευθύνης, της λογοδοσίας και του φόβητρου της κακής αξιολόγησης για όποιον διαφωνεί, ενώ παράλληλα προωθούν την ανταγωνιστικότητα μεταξύ των σχολείων και την κατηγοριοποίησή τους, με τελικό στόχο τη μείωση του κόστους λειτουργίας τους για το κράτος.
Με τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων φέραμε στο προσκήνιο ΟΛΑ τα ζητήματα που αφορούν το δημόσιο σχολείο, τους μαθητές μας και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών και την ανάγκη να δοθούν λύσεις.
Η απάντησή μας στον αυταρχικό κατήφορο του Υπουργείου Παιδείας είναι η συνέχιση του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, για την προώθηση των διεκδικήσεων των σωματείων μας.
- Καταδικάζουμε το γεγονός ότι οι ηγεσίες των ομοσπονδιών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ αγνόησαν παντελώς και κινήθηκαν στην αντίθετη κατεύθυνση από τη συντριπτική θέληση της βάσης των εκπαιδευτικών που εκφράστηκε στις συνελεύσεις και τις συλλογικές διαδικασίες των σωματείων τους και μεταφέρθηκε και στις ολομέλειες προέδρων για επαναπροκηρύξη της απεργίας-αποχής και συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα. Απαιτούμε ΤΩΡΑ οι ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ να προχωρήσουν σε επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής ως οφείλουν απέναντι στην εκφρασμένη βούληση του κλάδου για συνέχιση του αγώνα μέχρι το τέλος.
- Οι Σύλλογοι Εκπ/κών Π.Ε. «Αριστοτέλης», «Γληνός», «Ηρώ Κωνσταντοπούλου», «Κ. Σωτηρίου», ΕΛΜΕ Χανίων, ΕΛΜΕ Λάρισας αποστείλαμε εξώδικο προς τη διοίκηση και το Υπ. Παιδείας και απαιτήσαμε να ακουστούν τα αιτήματα μας για την κατάργηση της ΥΑ για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την κατάργηση του άρθρου 56 του ν 4823/21 για τις ειδικές πειθαρχικές διατάξεις σε βάρος των εκπαιδευτικών αλλά και τα ευρύτερα προβλήματα της εκπαίδευσης. Τα σωματεία μας θα προχωρήσουν άμεσα στην κήρυξη νέας απεργίας αποχής από τις διαδικασίες που προβλέπει η ΥΑ για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση.
- Προχωράμε στην υλοποίηση των συλλογικών μας αποφάσεων για κήρυξη απεργίας αποχής με εξώδικο. Θα προχωρήσουμε άμεσα σε συνέντευξη τύπου στην Αθήνα για την δημοσιοποίηση της απόφασης μας και των βημάτων υλοποίησης.
- Κοινοποιούμε και απευθύνουμε την απόφαση για κήρυξη Απεργίας Αποχής προς όλα τα σωματεία στην εκπαίδευση για να προχωρήσουν και αυτά στην προκήρυξή της διευρύνοντας το μέτωπο. Αντίστοιχες αποφάσεις έχουν και μια σειρά ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ (ΣΕΠΕ «Περικλής», Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ΕΛΜΕ Φωκίδας) που με ευθύνη συγκεκριμένων πολιτικών δυνάμεων, μπλοκάρεται η υλοποίηση της απόφασης των Γενικών τους Συνελεύσεων. Καταγγέλλουμε την παραχάραξη και αμφισβήτηση των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων.
Γνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε εν μέσω μιας μάχης που αφορά τόσο την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και την πάλη ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης, όσο και την ύπαρξη των ίδιων των συνδικάτων μας καθώς και του ιστορικά κεκτημένου δικαιώματος της απεργίας που αμφισβητείται ευθέως με την εφαρμογή του ν. Χατζηδάκη.
Δηλώνουμε ότι θα δώσουμε μέχρι τη νίκη τον αγώνα ενάντια στο φθηνό, ανταγωνιστικό σχολείο των λίγων, που μεταφέρει τις ευθύνες για τα προβλήματα του σχολείου και την χρηματοδότησή του στους γονείς και τους μαθητές, το σχολείο των αποκλεισμών και της κατηγοριοποίησης, της αμάθειας, της παιδαγωγικής ασφυξίας και της χειραγώγησης εκπαιδευτικών.