Κοινός αγώνας εκπαιδευτικών – γονιών για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των δικαιωμάτων των παιδιών μας!
Στην παράσταση διαμαρτυρίας στη δ/νση ΠΕ Δυτικής Αττικής και στη συνάντηση με τον κ.Κάππο, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 15/10, συζητήθηκαν όλα τα ζητήματα που αφορούν τα σχολεία της περιοχής μας:
- Σχετικά με την απεργία-αποχή του συλλόγου απαιτήσαμε να μην τεθεί θέμα πίεσης στους/στις εκπαιδευτικούς που αφορά στην υλοποίηση των συλλογικών μας αποφάσεων. Ο κ.Κάππος δήλωσε ότι από την πλευρά του καμία τέτοια ενέργεια δεν έχει γίνει, παρά τις καταγγελίες που έχουμε για το αντίθετο. Καλούμε κάθε συνάδελφο/ισσα να ενημερώνει άμεσα τον σύλλογο για κάθε προφορική ή άλλη οδηγία που σκοπεύει στην διαμόρφωση κλίματος τρομοκρατίας προκειμένου να αλλάξουν τα σχολεία τη στάση τους. Είτε είναι συντονιστές εκπαίδευσης είτε ο ίδιος ο δ/ντης εκπαίδευσης, σύσσωμοι, συλλογικά, αποφασιστικά και μαχητικά να σταθούμε απέναντι!
- Σχετικά με τα μισθολογικά κλιμάκια των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, η ενημέρωση από το αρμόδιο τμήμα είναι πώς θα δοθούν στη μισθοδοσία του Ιανουαρίου.
- Για τα εργαστήρια δεξιοτήτων και την περιγραφική αξιολόγηση των μαθητ(ρι)ων μας μετά και την καταγγελία του συλλόγου για την λεγόμενη «επιμόρφωση» που πραγματοποιήθηκε, ο κ.Κάππος δήλωσε πώς πράγματι δεν προβλέπεται η υποχρέωσή μας να δίνουμε στους γονείς γραπτά τα φύλλα προόδου και οτιδήποτε αφορά στην αξιολόγηση των μαθητ(ρι)ών μας στα Εργαστήρια αυτά, αλλά ότι ως αντικείμενο στα πλαίσια του ωρολόγιου προγράμματος να λαμβάνεται υπόψη στη μαθησιακή πορεία των παιδιών. Επομένως, καλούμε όλους/όλες να μην προχωρήσετε σε δημιουργία portfolio – φακέλων αυτοαξιολόγησης–αξιολόγησης των μαθητ(ρι)ών και να πράξετε όπως κάνατε ως τώρα για την ενημέρωση των γονέων πάνω στη μαθησιακή πορεία των παιδιών, με σεβασμό πάντα στα προσωπικά τους δεδομένα και τον ιδιαίτερο προσωπικό ρυθμό εξέλιξής τους στις απαιτητικές μέρες που ζούμε. Σχεδιάζουμε την δουλειά μας με βάση τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητ(ρι)ών μας, χρησιμοποιούμε τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα κρίναμε καταλληλότερες και δεν εμπλέκουμε φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση.
- Βασικό ζήτημα της συνάντησης ήταν η εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της περιοχής, με δεκάδες κενά, με την παράλληλη στήριξη σε πλήρη υποστελέχωση, με ειδικότητες που απλά δεν υπάρχουν, με κρούσματα covid χωρίς τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
Με βάση τα λεγόμενα του διευθυντή εκπαίδευσης η κατάσταση στα σχολεία της περιοχής κρίνεται ικανοποιητική!!! Πόσο προκλητικό να παρουσιάζεται ως ικανοποιητική η εικόνα των σχολείων που του παρουσιάσαμε και φυσικά γνωρίζει! Συγκεκριμένα:
- στα μέσα Δεκέμβρη τα σχολεία μας λειτουργούν με δεκάδες κενά, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις καλύπτουν οι εκπαιδευτικοί με αδήλωτες-απλήρωτες υπερωρίες. Τμήματα τάξεων δεν έχουν τον/την εκπαιδευτικό της τάξης τους για πάνω από 1 μήνα!
- Οι παράλληλες στηρίξεις μοιράζονται σε δύο και παραπάνω παιδιά, αφού τα νούμερα δεν βγαίνουν. Ικανοποιημένος όμως δηλώνει ο διευθυντής εκπαίδευσης που 14 παιδιά στην περιοχή μας ΔΕΝ έχουν την αναγκαία στήριξη που δικαιούνται!
- Το ολοήμερο πρόγραμμα δεν λειτουργεί πλήρως, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων μας έχουν καταφέρει να φτάσουν το πρόγραμμα μέχρι τις 3.00μμ ενώ πολλά είναι επίσης εκείνα τα σχολεία που δεν έχουν καθόλου ολοήμερο 3 μήνες μετά!
- Το «σχέδιο διαχείρισης» των κενών από τη διεύθυνση αντιλαμβάνεται το σχολείο ως άθροισμα ωρών οι οποίες απλώς μοιράζονται διαλύοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών! Η απαξίωση του σχολείου σε πλήρη εξέλιξη! Καταστρατηγείται η δυνατότητα πρόσβασης κάθε παιδιού σε μουσική, εικαστικά, φυσική και θεατρική αγωγή, ξένες γλώσσες και πληροφορική! Έτσι οι ώρες πολλών ειδικοτήτων απλώς χάνονται και άλλες, όπως εικαστικά και γυμναστική, καλύπτονται από τις/τους εκπαιδευτικούς των τάξεων γιατί «έτσι προβλέπει ο νόμος». Την ίδια στιγμή είμαστε μπροστά στην απαράδεκτη διαδικασία εκπαιδευτικοί να μετακινούνται για δύο και τρεις ώρες σε άλλα σχολεία, για να καλύψουν κενά, αντί να διατίθενται αυτές οι ώρες σε ενισχυτική διδασκαλία, που τόσο θα βοηθούσε τα παιδιά να ανταπεξέλθουν στην εκπαιδευτική διαδικασία μετά την καμένη γη που άφησε πίσω της η τηλε-«εκπαίδευση».
- Μεγάλη είναι η ικανοποίηση του κ.Κάππου και για τη συγχώνευση τμήματος στο 2ο ΔΣ Ζεφυρίου, αρνούμενος να απαντήσει στο βασικό ερώτημα: ποια νόμιμη διαδικασία του επιτρέπει κάτι τέτοιο; Η μετακίνηση εκπαιδευτικού τάξης, είναι ενέργεια που έρχεται κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας (ΝΟΜΟΣ ΥΠ΄ ΑΡΙΘ. 3848 ΦΕΚ Α 71/19.5.2010 άρθρο 7 παρ. 4) όπου αναφέρεται ότι η απόφαση των προσδιορισμένων τμημάτων «μπορεί να τροποποιείται μόνο για εξαιρετικούς λόγους με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους». Είναι απαράδεκτο να αναστατώνονται οικογένειες και μαθητές που έχουν ήδη μπει σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, ρουτίνα τάξης, σχέση με εκπαιδευτικό τάξης. Είναι καταγγελτέα και παράνομη κάθε μετακίνηση παρά τη θέληση εκπαιδευτικού είτε αναπληρωτή, είτε μόνιμου εφόσον έχει εκκινήσει η σχολική χρονιά! Τα κροκοδείλια δάκρυα και η κίβδηλη ευαισθησία του διευθυντή για το ζήτημα της διαρροής στους/στις Ρομά μαθητ(ρι)ες δεν πείθουν πραγματικά κανέναν/καμία! Όπως κι αν θέλει να ονομάσει τη συγχώνευση του τμήματος ο κ.Κάππος αυτό που μένει είναι ότι η πραγματική αγωνία των εκπαιδευτικών που παλεύουν να κρατήσουν τα παιδιά στο σχολείο χωρίς στήριξη και μέσα, δε ενισχύεται και δεν έχει κανένα αποτέλεσμα όταν αυτά τα παιδιά γυρίζοντας ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΟΥΝ τη δασκάλα τους! Αιδώς Αργείοι!
Καταγγείλαμε το γεγονός ότι τα σχολεία μας είναι για μια ακόμη χρονιά αντιμέτωπα με την αδιαφορία ΥΠΑΙΘ και διεύθυνσης καθώς γίνεται φανερό πως η διαχείριση των κενών και των πραγματικών αναγκών των σχολείων γίνεται με λογιστικούς τρόπους. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι οι τακτικές εξορθολογισμού που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικούς ως νούμερα σε ένα excel και η «ποιοτική», όπως θέλουν να λένε, αναβάθμιση του σχολείου είναι έννοιες ασύμβατες, αντιπαιδαγωγικές και πολύ πολύ μακριά από τις πραγματικές ανάγκες μαθητ(ρι)ων και εκπαιδευτικών.
Φυσικά οι ευθύνες του υπουργείου για τις περικοπές θέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών και την απαξίωση του δημόσιου σχολείου, σε μια περίοδο μάλιστα όπου κυριαρχεί ο λόγος περί αξιολόγησης, είναι τεράστιες. Η αποτύπωση της κατάστασης που επικρατεί στα σχολεία μας φάνηκε να δυσκολεύει ιδιαίτερα τον κ. Κάππο, ο οποίος την ίδια στιγμή που δηλώνει «ικανοποιημένος» και νίπτει τας χείρας του π.χ. για τους περιορισμένους διορισμούς σε παράλληλες στηρίξεις, ταυτόχρονα αρνείται να αποδώσει ευθύνες στους πολιτικούς προϊσταμένους του! Τους διαμηνύουμε ότι τα σχέδια κυβέρνησης, ΥΠΑΙΘ και διεύθυνσης θα μας βρουν απέναντι!
Απαιτούμε το υπουργείο να αφήσει τις συμπτύξεις, τις περικοπές, τους κόφτες και να καλύψει άμεσα τα χιλιάδες κενά, που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες, με μόνιμο προσωπικό και τον διευθυντή εκπαίδευσης να αφήσει τη δημιουργική λογιστική και να θέσει σε προτεραιότητα τις ανάγκες των παιδιών και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Άμεσα να ανακληθεί η συγχώνευση του τμήματος στο 2ο ΔΣ Ζεφυρίου!
Μετά από τις πιέσεις μας να δοθεί λύση στην εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί λόγω των κενών και να σταλεί οδηγία για αναπροσαρμογή του προγράμματος εκεί που δεν μπορούν να καλυφθούν οι ώρες, ο κ.Κάππος συμφώνησε ότι αυτή είναι μια δυνατότητα που έχουν οι σύλλογοι διδασκόντων! Καλούμε κάθε σχολείο σε περίπτωση χρόνιου κενού, ή απουσίας συναδέλφων/ισσων για οποιοδήποτε λόγο, να μην αποδέχονται την κάλυψη κενών με υπέρβαση του διδακτικού τους ωραρίου και να επιμένουν σε αυτό που ορίζει ο νόμος σε τέτοιες περιπτώσεις, δηλαδή την αναπροσαρμογή του προγράμματος προς τα πάνω.
Χαιρετίζουμε τις αγωνιστικές πρωτοβουλίες που πήρε ο σύλλογος γονέων του 10ου ΔΣ Άνω Λιοσίων προκειμένου να καλυφθούν τα κενά εκπαιδευτικών του σχολείου τους! Καλούμε όλους τους συλλόγους γονέων της περιοχής μας να αναλάβουν αντίστοιχες πρωτοβουλίες, και από κοινού εκπαιδευτικοί, γονείς και Ένωση Γονέων να παλέψουμε για το δημόσιο σχολείο, τις ανάγκες και τα δικαιώματα των παιδιών μας!
Οι εκπαιδευτικοί παλεύουμε καθημερινά να κρατήσουμε όρθιο το δημόσιο σχολείο, να περιορίσουμε τη σχολική διαρροή που ταλανίζει τα σχολεία της περιοχής, να βοηθήσουμε όλα τα παιδιά να επανέλθουν μετά από σχεδόν δύο χρόνια εγκλεισμού και τηλεκπαίδευσης, διαλέγουμε πλευρά υπερασπιζόμενοι ένα σχολείο με βάση τις ανάγκες των παιδιών και όχι τη λογιστική των αριθμών. Και οι ανάγκες των παιδιών απαιτούν προσλήψεις εκπαιδευτικών, κάλυψη όλων των κενών, κάλυψη όλων των κενών παράλληλης στήριξης ώστε η ισότιμη πρόσβαση των παιδιών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες στη μαθησιακή διαδικασία να μην είναι μια ακόμα κούφια διακήρυξη, μείωση των μαθητών ανά τμήμα, παιδαγωγική ελευθερία και όχι έτοιμα προγράμματα που θα εξωραΐζουν την εικόνα του σχολείου σύμφωνα με τις επιταγές εξωτερικών αξιολογητών και κάθε λογής στελεχών.