Δεν συμμετέχουμε σε καμία διαδικασία – Δεν αναρτάμε τίποτα!
19 πρωτοβάθμια σωματεία (ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ) έχουμε νόμιμα προκηρύξει απεργία-αποχή με τις ενέργειές μας ήδη δημοσιευμένες προς όλους, η οποία καλύπτει συνδικαλιστικά τα μέλη μας για να μην προχωρήσουν σε καμία ενέργεια σχετιζόμενη με την αξιολόγηση
Δύναμή μας η μαζικότητα και ο συντονισμός των α/θμιων σωματείων
Την ώρα που μας αντιμετωπίζουν ως αναλώσιμους και παίζουν με τη ζωή μας δε θα γίνουμε γρανάζι στα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια.
Μπροστά στην κατάθεση της Β΄ φάσης συλλογικού προγραμματισμού καλούμε όλους/όλες τους/τις συναδέλφους/ισσες:
- Συνεχίζουμε αποφασιστικά την απεργία αποχή και απέχουμε από τα σχέδια δράσης. Στα σχολεία που οι σύλλογοι διδασκόντων πλειοψηφικά ή ομόφωνα δεν έχουμε αναρτήσει τίποτα μέχρι στιγμής συμμετέχοντας στην Α/Α, δεν αναρτούμε κανένα σχέδιο δράσης.
Καλούμε και τα υπόλοιπα σχολεία – ανεξάρτητα από το τι έκαναν και τι ανάρτησαν μέχρι σήμερα – να μην αναρτήσουν τίποτα στις πλατφόρμες εν όψει της Β΄ φάσης Συλλογικού Προγραμματισμού! Κάθε συνάδελφος/ισσα μπορεί και τώρα να δηλώσει συμμετοχή με την υπογραφή του στην απεργία αποχή και να σταματήσει οποιαδήποτε συμμετοχή του/της.
- Σύμφωνα με το νόμο για την αξιολόγηση τα σχέδια δράσης είναι του σχολείου και άρα πρέπει να έχουν την έγκριση της πλειοψηφίας του συλλόγου διδασκόντων. Στις σχ. μονάδες που η πλειοψηφία του ΣΔ είναι σε Α-Α δεν μπορεί και δεν πρέπει να αναρτηθούν μονοπρόσωπα ούτε από τους συντονιστές ούτε από κανέναν/καμιά άλλον/η, ακόμα και αν δε συμμετέχουν στην απεργία αποχή.
- Για όσους/όσες έχουν οριστεί από διευθυντές/ντριες ως συντονιστές ομάδων, ενώ οι ίδιοι/ες και η ομάδα τους ή οι ίδιοι/ες μόνο είναι σε ΑΑ, θέτουμε αρχικά το σοβαρό ερώτημα γιατί προχώρησαν σε αυτή την ενέργεια οι διευθυντές/ντριες ενώ γνώριζαν πολύ καλά ότι οι συνάδελφοι/ισσες συμμετέχουν νομίμως σε απεργία αποχή; Είναι προφανές ότι η ανάθεση δεν ήταν σύννομη άλλως καταχρηστική.
Θυμίζουμε μάλιστα αποσπάσματα από τις οδηγίες που είχαν αποσταλεί από τη ΔΟΕ τον Φλεβάρη του 2021 και τον Σεπτέμβρη του 2021 σχετικά με τους/τις εκπαιδευτικούς που είναι σε ΑΑ:
«…οι συμμετέχοντες στην απεργία-αποχή απαιτούν να καταχωρηθεί το περιεχόμενο της δήλωσης, ως άποψή τους, στο βιβλίο πρακτικών, ώστε να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και να μην υποχρεωθούν στη συμμετοχή τους στην αξιολογική διαδικασία (συγκρότηση ομάδων εργασίας, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κλπ.).
«…Επομένως δεν είναι υποχρεωμένοι να προβούν «…σε όσες από τις ενέργειες της αρμοδιότητας του συλλόγου διδασκόντων εξακολουθούν να παραλείπονται από τον σύλλογο…» ούτε «…Οι αποφάσεις του είναι υποχρεωτικές για τους εκπαιδευτικούς που ορίζει να συμμετέχουν στις εν λόγω ομάδες.» Αντίστοιχα εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στην απεργία αποχή και λαμβάνουν εντολές για συμμετοχή στις εν λόγω ομάδες δεν υποχρεούνται να τις εκτελέσουν λόγω της συμμετοχής τους σε νόμιμη απεργία.»
Για όσους/όσες, παρά τις παραπάνω ξεκάθαρες κατευθύνσεις, δίνοντας αναφορά στο Υπουργείο για τη στάση των εκπαιδευτικών (!!!), έχουν προχωρήσει σε ανάθεση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στην Α/Α ως συντονιστές και τους όρισαν στις ομάδες, οι συνάδελφοι/ισσες αναρτούν αντίστοιχα το παρακάτω κείμενο:
Σας ενημερώνουμε ότι ο σύλλογος διδασκόντων πλειοψηφικά ή ομόφωνα κι εγώ ή η ομάδα εργασίας πλειοψηφικά ή ομόφωνα κι εγώ ή εγώ (για τους συντονιστές που μόνο εκείνοι/ες συμμετέχουν στην Α/Α) συμμετέχουμε νομίμως στην απεργία-αποχή δυνάμει της απόφασης του συλλόγου μας «Σύλλογος Εκπ/κών Π.Ε. Ηρώ Κωνσταντοπούλου» στον οποίο είμαστε μέλη και προκηρύχθηκε με την από 5 Νοεμβρίου 2021 εξώδικη γνωστοποίησή της.
έκθεση Επίδοσης του δικαστικού επιμελητή Ν. Ι. Παπαχρήστου, αριθμός 1931 Δ’ (3/11/2021)
έκθεση Επίδοσης του δικαστικού επιμελητή Ν. Ι. Παπαχρήστου, αριθμός 1945 Δ’ (5/11/2021)
έκθεση Επίδοσης του δικαστικού επιμελητή Ν. Ι. Παπαχρήστου, αριθμός 1947 Δ’ (8/11/2021)
Κατά συνέπεια δεν μπορεί να αναρτηθεί κάποιο σχέδιο δράσης
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι,
Τον τελευταίο μήνα η πανδημία δυστυχώς εντείνεται. Καθημερινά χιλιάδες μολύνσεις, θάνατοι και διασωληνώσεις καταγράφονται. Το αποδεκατισμένο ΕΣΥ καλείται, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη, να διαχειρισθεί αυτό το τσουνάμι. Μέσα σε αυτό το δυστοπικό τοπίο οι εκπαιδευτικοί δικαίως αγωνιούν. Αγωνιούν γιατί τα σχολεία ανοίγουν χωρίς μέτρα προστασίας αλλά και γιατί την ίδια στιγμή βρίσκονται αντιμέτωποι με την εφαρμογή σειράς αντιεκπαιδευτικών μέτρων που ψηφίστηκαν την περίοδο της πανδημίας.
Σε αυτή την κρίσιμη συνθήκη, που δημιουργεί δικαιολογημένη απόγνωση στη σχολική κοινότητα, η Υπουργός Παιδείας το μόνο που θυμήθηκε να ζητήσει από τους εκπαιδευτικούς είναι η ανάρτηση των σχεδίων δράσης για την επιχειρούμενη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Ντροπή!!! Ενώ δεν θυμήθηκε να στείλει τα τεστ, ενώ δεν έκανε τίποτα για να προασπίσει την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών, βγαίνει στα κανάλια για να θυμίσει στους εκπαιδευτικούς τις ποινές που θα έχουν αν δεν συμμορφωθούν στο σχέδιο διάλυσης του σχολείου, σχέδιο με το κωδικό όνομα ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Κάθε μέρα που περνά αποδεικνύεται όλο και πιο καθαρά ότι η αξιολόγηση, και όλο το νομοθετικό πλαίσιο με κορυφαίο το ν.4823, έχει ως στόχο να μετατρέψει το σχολείο σε ανταγωνιστική επιχείρηση, να δημιουργήσει ιεραρχικές και βαθμολογικές κατατάξεις των σχολείων και να μετατρέψει τις σχέσεις συναδελφικότητας σε κανιβαλικές συμβιώσεις. Είναι προφανές ότι αυτή η μετάβαση επιχειρείται με βασικό εργαλείο τον φόβο και την απειλή. Ζητούν από μας την υποταγή, την πειθάρχηση, την αποδοχή μιας αδιανόητης εσωτερικής ιεραρχίας, το σκύψιμο κεφαλιού και την απόλυτη συμμόρφωση στις νόρμες και στους όρους μιας παράλογης αγοράς εργασίας. Μας θέλουν, με άλλα λόγια, απομονωμένα φοβισμένα ανθρωπάκια που κοιτούν καχύποπτα δίπλα τους, χωρίς αποκούμπι σε καμία συλλογικότητα. Μοναχικά ανθρωπάκια σε σχολεία αντιδημοκρατικά, σε σχολεία που οι σύλλογοι διδασκόντων μετατρέπονται σε ιμάντες μεταφοράς διαταγμάτων κι εντολών σε όλα τα επίπεδα, εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά, διοικητικά.
Μας ρωτάνε συχνά, μα τι σχολείο θέλετε; Απαντάμε καθαρά: θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει και να απελευθερώνει, ένα σχολείο που να καλλιεργεί τη συλλογικότητα και την εμπιστοσύνη. Ένα σχολείο που να διοικείται δημοκρατικά από τον σύλλογο διδασκόντων κι όχι από τον απόλυτο μονάρχη manager. Ένα σχολείο με παιδαγωγική ελευθερία, τέτοιο που να αναπτύσσει την κριτική σκέψη, την ολόπλευρη γνώση και όχι τις κατακερματισμένες δεξιότητες. Ένα τέτοιο σχολείο δεν φτιάχνεται από την αξιολόγηση και αυτός είναι ο λόγος που για μια ακόμα φορά λέμε ΟΧΙ στην αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση και ένα μεγάλο αποφασιστικό ΝΑΙ στο σχολείο των όλων των ίσων, των διαφορετικών.
Να μην επιτρέψουμε να μας μετατρέψουν σε φοβισμένους υπαλλήλους, απλούς διεκπεραιωτές της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής. Να μην αποδεχτούμε να γίνουμε αποδιοπομπαίοι τράγοι της αντιεκπαιδευτικής και αντικοινωνικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων διαχρονικά. Να μη συναινέσουμε να διαλύσουν το δημόσιο δωρεάν σχολείο, να το αντικαταστήσουν και στη θέση του να φτιάξουν το ιδιωτικοποιημένο, εμπορευματοποιημένο και ανταγωνιστικό σχολείο. Να μην αποδεχτούμε την απαξίωση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων και την εξουσία του διευθυντή-manager. Υπερασπίζουμε το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.