Μισογυνισμός, σκοταδισμός στην εκπαίδευση με την υπογραφή του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ!

Ανακλήθηκε τελικά, ύστερα από την κατακραυγή που δημιουργήθηκε, η έγκριση του εκπαιδευτικού προγράμματος του Mη Kερδοσκοπικού Σωματείου «Ελληνική Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής». Το υπουργείο είχε δώσει έγκριση να παρουσιαστεί στα γυμνάσια της χώρας το πρόγραμμα με τη θεωρία του «αγέννητου παιδιού», που υποστηρίζει ότι η ζωή του βρέφους αρχίζει με τη σύλληψη, μια αβάσιμη και επικίνδυνη προσέγγιση, που έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλές χώρες για να ανοίξει η «κερκόπορτα» της απαγόρευσης των αμβλώσεων. Σημειώνεται ότι η ίδια «εταιρεία» έχει διοργανώσει σεμινάρια με το ίδιο περιεχόμενο, το 2013, για σχετικό πρόγραμμα σε Δήμο της Νότιας Αττικής χρηματοδοτήθηκε με 50.000 ευρώ από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Διοικητική Μεταρρύθμιση» με απόφαση του υπουργείου Εργασίας.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, είχε σταλεί στα σχολεία υλικό, που περιλάμβανε κυρίως video με θέμα την προγεννητική αγωγή τα οποία αναπαράγουν τη θεωρία του «αγέννητου παιδιού». Σε ένα από αυτά τα βίντεο, που απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες γυμνασίου, πάει ακόμα παραπέρα, υποστηρίζοντας την επίσης απόλυτα αντιεπιστημονική θεωρία ότι η σύλληψη ξεκινά τη στιγμή που η μητέρα συλλαμβάνει την ιδέα να κάνει ένα παιδί. Σε άλλο βίντεο υπάρχει ο ισχυρισμός ότι η μητέρα εκτός από το αίμα της περνάει στο έμβρυο τις σκέψεις της, την πνευματική τροφή. Η υγεία διαμορφώνεται κατά τη διάρκεια που το παιδί είναι σε άμεση σχέση με τη μητέρα. Όλες οι ασθένειες, ακόμα κι αν εκδηλώνονται δεκαετίες μετά, έχουν σχέση με την εγκυμοσύνη.

Η ενοχοποίηση της γυναίκας, της μητέρας, είναι σαφής. Μόνο μια χαρούμενη και ευτυχισμένη έγκυος δικαιούται να ελπίζει ότι το παιδί της θα έχει μια υγιή και καλή ζωή. Αυτοί οι ισχυρισμοί και οι αναφορές όχι μόνο δεν έχουν καμία επιστημονική τεκμηρίωση, αλλά συνίστανται σε έναν αχταρμά πληροφοριών που θυμίζει ιδεοληπτικό παραλήρημα. Η γυναίκα είναι η «έγκυος που απλά υλοποιεί το σχέδιο» και σύμφωνα με τη θεωρία της εταιρείας, η επιλογή του γενετικού υλικού εξαρτάται από την ποιότητα αγάπης του ζεύγους! Όσο για τα προβλήματα γονιμότητας στο «εκπαιδευτικό» υλικό παρατίθενται οι αιτίες, ανάμεσα στις οποίες -μαζί με την μόλυνση του περιβάλλοντος και το κάπνισμα- απαριθμούνται «οι πρώιμες σεξουαλικές σχέσεις», «οι εναλλαγές συντρόφων», «η πρόωρη σεξουαλική ζωή» και οι «αμβλώσεις».

Ο ίδιος ο τίτλος «Προγεννητική αγωγή, προετοιμασία για την γονεϊκότητα, σεξουαλικότητα-γονιμότητα-γονεϊκότητα, μια αδιαχώριστη ενότητα», αποτελεί προσβολή στους αγώνες του φεμινιστικού κινήματος, που πάλεψε χρόνια για να διαχωριστεί η σεξουαλικότητα από τη γονεϊκότητα και υποδηλώνει, όχι την επιστημονική ή την εκπαιδευτική σκοπιά, αλλά την απολύτως ιδεολογική επιλογή. Όλο το περιεχόμενο αποτελεί ένα ανακάτεμα ψευδοεπιστημονικών απόψεων, με αναφορές σε «ψευδοεπιστήμονες», μισογυνισμό, ομοφοβία, αντιλήψεις της γυναίκας σαν μήτρας, σύνδεση της σεξουαλικής ζωής με την αναπαραγωγή και άρωμα από ευγονική και ναζισμό.

Το πιο επικίνδυνο είναι αυτό το «εκπαιδευτικό πρόγραμμα» είχε την αρχική έγκριση του ΙΕΠ, δηλαδή του φορέα που διαμορφώνει το τι διδάσκεται στα σχολεία της χώρας και κατ’ επέκταση του ΥΠΑΙΘ.

Όλες οι ευθύνες βαραίνουν την Υπουργό Παιδείας, η οποία  στην προσπάθεια της για την διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, παίρνει έμπνευση από τις πιο  ακραίες νεοφιλελεύθερες και  σκοταδιστικές φωνές. 1300 προγράμματα εγκρίνονται κάθε χρόνο, είπε η Κεραμέως, προγράμματα – προκάτ, αντίστοιχα και σε συνδυασμό με τις περίφημες φόρμες αξιολόγησης!

Γιατί, πέρα από αυτό καθαυτό το μεσαιωνικού τύπου περιεχόμενο του προγράμματος που ενέκρινε η Κεραμέως (ως η αρμόδια υπουργός) να διδαχθεί στα σχολεία, αντί της σεξουαλικής αγωγής, τίθεται το ευρύτερο ζήτημα της παρέμβασης διάφορων φορέων του ιδιωτικού τομέα στο περιεχόμενο σπουδών, μέσα από τέτοιου είδους εγκεκριμένα «εκπαιδευτικά» υλικά που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Αυτές οι αθλιότητες αποτελούν μικρογραφία του σχολείου που επιχειρούν να στήσουν μέσω της αξιολόγησης, και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας. Το επιχειρηματικό σχολείο, το σχολείο της αγοράς, των ΜΚΟ και των χορηγών, πρέπει να συμβαδίζει με την παρέμβαση αυτών στο περιεχόμενο διδασκαλίας, με τον ανορθολογισμό, τον σκοταδισμό και την έλλειψη κριτικής σκέψης.

Φτάνει πια με το αλώνισμα των ιδιωτών – με το δόγμα «Πατρίς – Θρησκεία – Οικογένεια», που προσπαθεί να φέρει η κυβέρνηση στα σχολεία, με επάξια εκπρόσωπο την υπουργό Παιδείας Κεραμέως.

  • Να παρθούν μέτρα για προστασία της εγκύων στους χώρους εργασίας – καμία απόλυση, άδειες.
  • Άδειες ανατροφής τέκνων σε όλους. Άδεια ανατροφής στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς με τους ίδιους όρους που ισχύει για όλους τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
  • Μέτρα για υγιή παιδική ηλικία ενάντια στην ακρίβεια και την φτώχεια.
  • Το Υπουργείο Παιδείας να εντάξει τώρα το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής σε όλες τις τάξεις από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο!
  • Να μεριμνήσει για την δωρεάν επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, σε συνεργασία με τις Παιδαγωγικές και Ιατρικές Σχολές των δημόσιων Πανεπιστημίων, ώστε να μπορούν να προσεγγίσουν το ζήτημα με τον δέοντα επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο, για την πρόληψη κάθε μορφής σεξουαλικής βίας και εκμετάλλευσης και την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων στο δημόσιο σχολείο.
  • Να χρηματοδοτήσει επιτέλους γενναία την Δημόσια Παιδεία και όχι να μετατρέπει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς σε επαίτες χορηγιών, αυτών που επιβουλεύονται τον δημόσιο χαρακτήρα τους
  • ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ ΟΣΟΙ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *