ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Η αλλαγή της πολιτικής κατάστασης με την ανάδειξη της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ φαίνεται να μην αλλάζει ουσιαστικά την κατάσταση διάλυσης του δημόσιου σχολείου. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εξαγγελίες του υπουργείου, αλλά και από τις συναντήσεις που πραγματοποίησαν μια σειρά φορείς, η επόμενη χρονιά θα βρει τα σχολεία με τα ίδια εκρηκτικά προβλήματα και τους εκπαιδευτικούς αναπληρωτές για άλλη μια φορά σε καθεστώς ομηρίας.

Συγκεκριμένα από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης:

  • Το αίτημα των μαζικών διορισμών εγκαταλείπεται, καθώς οι διορισμοί για την παιδεία, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα δηλώσεις, περιορίζονται στις 3000 περίπου για όλη την εκπαίδευση. Η αναγνώριση του προϋπολογισμού της προηγούμενης κυβέρνησης για 15.000 διορισμούς μοιράζει τις άμεσες ανάγκες στην υγεία και στην παιδεία, περιλαμβάνοντας σε αυτούς και την επαναπρόσληψη των διαθέσιμων. Η αναγνώριση των δεσμεύσεων του μεσοπρόθεσμου, μεταμφιεσμένων σε «μειωμένες δυνατότητες του προϋπολογισμού», περικόπτει, με επικείμενη τροπολογία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, τον αριθμό των συνολικών διορισμών κατά 3.000 θέσεις.
  • Ο αριθμός των αναπληρωτών φαίνεται να συρρικνώνεται κάτω από το βάρος της αναγνώρισης των δανειακών υποχρεώσεων από τη νέα συγκυβέρνηση, την ίδια στιγμή που το ΕΣΠΑ προβλέπεται να είναι μειωμένο κατά 40%. Άρα για μια ακόμα φορά οι περισσότερες προσλήψεις δεν θα γίνουν από τον κρατικό προϋπολογισμό, και ανοίγουν πολλά ερωτήματα για το πού θα βρεθούν τα κονδύλια για να καλυφθούν οι υπόλοιπες, όταν ήδη προσλήφθηκαν με πεντάμηνες συμβάσεις – οι γνωστοί «ωφελούμενοι»- εκπαιδευτικοί στους δήμους.
  • Ο υπολογισμός των πραγματικών κενών φαίνεται να γίνεται με τα κριτήρια του προηγούμενου υπουργείου. Φέτος έγιναν 18.000 περίπου προσλήψεις αναπληρωτών σε όλες τις ειδικότητες και τις βαθμίδες, και αυτή τη στιγμή υπάρχουν ακόμα 3.000 κενά, χωρίς να υπολογίζονται τα ολοήμερα, τα συγχωνευμένα τμήματα και οι τεράστιες ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη, άρα ο συνολικός αριθμός ξεπερνά τα 21.000 κενά. Το υπουργείο, σύμφωνα με τις δηλώσεις του, υπολογίζει ότι για τον επόμενο χρόνο τα κενά θα είναι γύρω στις 21.000, χωρίς να προσμετρά τις πάνω από 6.000 συνταξιοδοτήσεις. Μάλιστα, δεν δεσμεύεται ούτε για την κάλυψη των 21.000, καθώς όπως δηλώνουν, τα οικονομικά δεν το επιτρέπουν. Θυμίζουμε όμως ότι μέχρι στιγμής έχουν δοθεί πάνω από 2 δις για την πληρωμή του χρέους σε ΔΝΤ και ΕΚΤ.

 

Στις παραινέσεις της πολιτικής ηγεσίας για αναμονή και κατανόηση της οικονομικής δυσπραγίας της χώρας, για αποδοχή των θεσμικών αλλαγών που δήθεν βελτιώνουν την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών δηλώνουμε ξεκάθαρα:

Καμία θεσμική αλλαγή δεν αλλάζει το ότι ελαστική εργασία σημαίνει συμβάσεις ορισμένου χρόνου κάποια στιγμή μέσα στη σχολική χρονιά σε κάποιο μέρος της Ελλάδας. Οι αναπληρωτές είναι εκ περιτροπής εργαζόμενοι ανάλογα με τους δημοσιονομικούς περιορισμούς, χωρίς εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, χωρίς επίδομα ανεργίας για όλους.

Οι ελαστικές σχέσεις εργασίας στην εκπαίδευση, με τη μονιμοποίηση του θεσμού του αναπληρωτή, επισφραγίζουν το μοντέλο του σχολείου της αγοράς, παγιώνοντας τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό με ταυτόχρονη απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση κάλυψής τους. Στο πλαίσιο αυτό, ο εκπαιδευτικός αντιμετωπίζεται ως αναλώσιμος, αποκόπτεται από την ουσία του παιδαγωγικού έργου, γίνεται «επισκέπτης», μεταφορέας αποσπασματικών γνώσεων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και τη σχέση του με τους μαθητές .

ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΜΕΤΡΙΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΡΟΛΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ ΚΙΛΟ ΤΩΝ ΔΗΘΕΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΠΕΡΓΑΜΗΝΩΝ

 Η ελαστική εργασία, η επισφάλεια και η εκ περιτροπής εργασία είναι οι τρεις πτυχές του νέου εργαζόμενου, ειδικά της νεολαίας, και η μόνη βέβαιη εργασιακή σχέση στην αβεβαιότητα και το φόβο της ανεργίας. Στην εκπαίδευση, συμβάσεις εργασίας πολλαπλών ταχυτήτων -κρατικού προϋπολογισμού, ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, ΑΜΩ, ωρομίσθιοι, κοινωφελή προγράμματα μέσω ΟΑΕΔ στην Ειδική Αγωγή- διασπούν, ώστε να αποπροσανατολίσουν από το συλλογικό αίτημα για μαζικούς διορισμούς όλων άμεσα. Δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές και αναπληρώτριες, αδιόριστοι και αδιόριστες, καταλήξαν να διεκδικούν με συντεχνιακές λογικές την κυριαρχία του δίκιου του ενός κόντρα στο δίκιο των άλλων, την κατοχύρωση της αναγκαιότητας κάποιων έναντι των υπολοίπων, την αναζήτηση της καλύτερης λύσης διορισμού του κάποιων και αποκλεισμού κάποιων άλλων. Χρόνια τώρα έρμαια των κάλπικων ελπίδων και των εκβιαστικών διλημμάτων της εκάστοτε εξουσίας.

ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ! Ήρθε η ώρα να ανοίξουμε την κουβέντα στη βάση των αναγκών μας, μαζί με όλους τους εργαζόμενους σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία δεν μπορεί να υπόκειται σε δημοσιονομικούς περιορισμούς την ώρα που τα κενά παραμένουν εκρηκτικά, οι συνταξιοδοτήσεις κάθε χρόνο είναι χιλιάδες, οι τάξεις στοιβάζουν 26-27-28 μαθητές, το ολοήμερο και η ενισχυτική διδασκαλία ουσιαστικά καταργούνται, οι υποστηρικτές δομές, τα τμήματα ένταξης, η παράλληλη στήριξη υποστελεχώνονται. Να αντιστρέψουμε την ατζέντα, να αλλάξουμε τους όρους της διεκδίκησης. Οι ανάγκες, τα δικαιώματα και τα συμφέροντα μας δεν μπορούν να μας χωρίζουν αλλά να μας ενώνουν. Να βγάλουμε από την κουβέντα το ζήτημα του τρόπου διορισμού. Μόνη προϋπόθεση η εργασιακή εμπειρία και το πτυχίο! Κάλυψη όλων των κενών για να μπορέσουν να εργαστούν και οι νέοι απόφοιτοι. Καμιά διάκριση μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κατοχύρωση όλων των διδακτικών αντικειμένων με οργανικές θέσεις.

 

ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ!

ΘΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

 

Καλούμε όλους τους συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ να καλέσουν τους συναδέλφους σε συναντήσεις για την οργάνωση επιτροπών αναπληρωτών στα σωματεία τους, οι οποίες θα συντονίζουν την δράση τους με τις υπόλοιπες αλλά και σε κοινό βηματισμό με τους συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ αλλά και με τις Ομοσπονδίες της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ.

Να αναλάβουμε δράση στην υιοθέτηση των δίκαιων αιτημάτων μας από κάθε συλλογικό όργανο, να απευθυνθούμε σε κάθε άνεργο συνάδελφο στην προσπάθεια να συγκροτήσουμε εκείνο το δυναμικό που θα παλεύει για:

 

  • Μόνιμους μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη όλων των κενών (γενική και ειδική), με μοναδικά κριτήρια το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Άμεση κατάργηση της μνημονιακής αναλογίας 1:5. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του σχολείου. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που ακυρώνει τις σπουδές και τα πτυχία μας.
  • Πλήρη διαφάνεια και έγκαιρη καταγραφή και κοινοποίηση των λειτουργικών κενών. Υπολογισμός των κενών με βάση τις πρώτες αναθέσεις για κάθε ειδικότητα. Προσλήψεις αναπληρωτών μόνο όπου προκύπτουν έκτακτες ανάγκες, με δωδεκάμηνες συμβάσεις και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Προσλήψεις μέσω του κρατικού προϋπολογισμού. Κατάργηση των προγραμμάτων πρόσληψης μέσω των ευρωπαϊκών κονδυλίων ΕΣΠΑ. Κατάργηση της ωρομισθίας, του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας. Πλήρη υπολογισμό ενσήμων σε ημέρες απεργίας, αναρρωτικές άδειες και άδειες εγκυμοσύνης. Προστασία της μητρότητας των αναπληρωτριών συναδελφισσών με πλήρη καταβολή του μισθού τους.
  • Άρση της διετούς τιμωρητικής διαγραφής από τους πίνακες σε περίπτωση άρνησης ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης. Άμεση κατάργηση του ενδεχομένου απόλυσης – με απόφαση των οικείων ΠΥΣΠΕ -ΠΥΣΔΕ των αναπληρωτών σε περίπτωση εξάντλησης της δεκαπενθήμερης αναρρωτικής άδειας λόγω ασθένειας ή προβλημάτων υγείας. Άμεση κατάργηση της ρύθμισης Αρβανιτόπουλου για μεταφορά των αναπληρωτών σε άλλη διεύθυνση από αυτήν της πρόσληψης και τοποθέτησης.
  • Επίδομα ΟΑΕΔ στο ύψος του μισθού για το σύνολο του διαστήματος της ανεργίας χωρίς προϋποθέσεις για όλους.
  • Κατάργηση του Ν.3848/2010 (Διαμαντοπούλου). Άνοιγμα των πινάκων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 30/6/2010 και προσμέτρηση όλης της προϋπηρεσίας για τα χρόνια εργασίας τους. Κατάργηση του ορίου της επταετίας στον υπολογισμό της προϋπηρεσίας και της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης των αναπληρωτών.
  • Κατάργηση του Ν. 4024/2011. Άμεση αύξηση του μισθού του νεοδιόριστου. Επαναφορά του μισθού στα επίπεδα του 2009. Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
  • Καμία συζήτηση για ατομικό φάκελο προσόντων. Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με βάση τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου.
  • Κατάργηση της αξιολόγησης – χειραγώγησης – μισθολογικής καθήλωσης-απόλυσης. Ούτε κουβέντα για Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Παιδαγωγική επιμόρφωση μετά τον διορισμό.
  • Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή με πλήρη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Κανένα παιδί εκτός εκπαιδευτικών δομών. Όχι στο «Νέο» Λύκειο της κατάρτισης, της μαθητείας και της εξεταστικής απόρριψης. Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
  • Επαναλειτουργία των καταργημένων τομέων στα ΕΠΑΛ και επαναπρόσληψη όλων των συναδέλφων σε διαθεσιμότητα.
  • Επαναλειτουργία των αντισταθμιστικών προγραμμάτων της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης από την αρχή του σχολικού έτους. Πλήρης διαφάνεια στις προσλήψεις αναπληρωτών στα προγράμματα αυτά από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών.
  • Ίδρυση νέων σχολικών μονάδων (ιδιαίτερα στην περιοχή μας υπάρχει οξυμένο πρόβλημα). Μπλόκο στις καταργήσεις σχολικών μονάδων και συγχωνεύσεις τμημάτων και στο μηχανισμό κατασκευής πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. 15 μαθητές σε νηπιαγωγείο και Α΄-Β΄ τάξη Δημοτικού, 20 μαθητές ανά τμήμα για τις υπόλοιπες τάξεις, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια για στοιχειωδώς καλύτερα παιδαγωγικά και μαθησιακά αποτελέσματα.
  • Ίδρυση τάξεων υποδοχή σε όλα τα σχολεία με Ρομά και εφαρμογή του νόμου για μειωμένο αριθμό μαθητών στις τάξεις με μεγάλο ποσοστό Ρομά.
  • Μείωση του διδακτικού ωραρίου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και επαναφορά του στα προηγούμενα επίπεδα των 21 ωρών. Εξίσωση διδακτικού ωραρίου πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Όχι στις υποχρεωτικές υπερωρίες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *