ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΣΚΕΨΗΣ ΑΓΩΝΑ 2/5

Τη Δευτέρα 2/5 πραγματοποιήθηκε πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ για την οργάνωση της απάντησης ενάντια στη διεξαγωγή των εξετάσεων PISA. Μετά την κοινή ανακοίνωση, εκδήλωση και αφίσα των σωματείων για το διαγωνισμό PISA, κοινή εκτίμηση των σωματείων που συμμετείχαν ήταν η ανάγκη άμεσα να συνεχίσουμε το συντονισμό των δυνάμεων και των δράσεων μας για την ακύρωση των εξετάσεων!

Στη σύσκεψη συμμετείχαν με απόφαση οι ΣΕΠΕ: Α΄ Αθηνών, «Αθηνά», «Αριστοτέλης», «Ηρώ Κωνσταντοπούλου», Ζ΄ Θεσσαλονίκης, «Κ. Σωτηρίου», Λαγκαδά, Νήσων Αργοσαρωνικού, «Περικλής», Ροδόπης «Τρεις Ιεράρχες» και οι ΕΛΜΕ Α΄ Κυκλάδων, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, Β΄ Αθήνας, Ε΄ Αθήνας, Ε΄ Θεσσαλονίκης, Καλλιθέας-Ν. Σμύρνης-Μοσχάτου, Χανίων.

Επιπλέον, ως παρατηρητές, συμμετείχαν και οι ΣΕΠΕ Ζακύνθου, Ικαρίας-Φούρνων, Λακεδαίμονος, Σύρου-Τήνου-Μυκόνου και οι  ΕΛΜΕ Γ΄ Αθήνας, Γ΄ Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Α΄ Δυτ. Αττικής, Δ΄ Αν. Αττικής.

Στη μαζική σύσκεψη τα εκπαιδευτικά σωματεία και εκπαιδευτικοί από όλη τη χώρα μετέφεραν τις αποφάσεις, προτάσεις και ιδέες για την αποτελεσματική και νικηφόρα οργάνωση της μάχης. Κοινή διαπίστωση όλων είναι ότι η κυβέρνηση προωθεί επιθετικά την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην Παιδεία, επιδιώκοντας να την υποτάξει πλήρως στην αγορά και τις κατευθύνσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ. Οι νόμοι της αξιολόγησης, οι 40.000 αποκλεισμένοι/ες μαθητ(ρι)ές από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, το εξεταστικό κάτεργο με εξετάσεις και τράπεζα θεμάτων σε όλο το Λύκειο, η διεθνής PISA και τώρα και οι εξετάσεις PISA στη ΣΤ’ Δημοτικού και την Γ΄ Γυμνασίου καταδικάζουν τα παιδιά των εργατικών οικογενειών στην αμάθεια και την πιο βαθιά εκμετάλλευση.

Μεγάλη Τρίτη ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ τις 600 σχολικές μονάδες που επελέγησαν για τη συμμετοχή χιλιάδων μαθητ(ρι)ών στις διαγνωστικές εξετάσεις PISA, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στις 18 Μαΐου. Από φέτος πιλοτικά οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου θα κληθούν να δώσουν στο τέλος της χρονιάς εξετάσεις, προκειμένου το υπουργείο παιδείας «να χαράξει εκπαιδευτική πολιτική βάσει δεδομένων».

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία και τις διατυπωμένες θέσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ, είναι να βρεθεί ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητ(ρι)ών και να τις συσχετίσει άμεσα με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, οδηγώντας σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους, μείωση της χρηματοδότησής τους στα πλαίσια της λεγόμενης «αυτονομίας» και αναζήτησης πόρων μέσω χορηγιών, αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών.

Το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει να υποβάλλει τα παιδιά ως άλλα πειραματόζωα σε μια τυποποιημένη και αγχωτική διαδικασία, μετά και από δύο καταστροφικές χρονιές εγκλεισμού και τηλε-«εκπαίδευσης», προκειμένου δήθεν το κράτος να μετρήσει τι πάει λάθος στην εκπαίδευση! Στην πραγματικότητα, επιδιώκει να μεταφέρει τις ευθύνες των ελλείψεων, των χρόνιων προβλημάτων που το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα έχει αναδείξει και διεκδικεί την επίλυσή τους, στις πλάτες των εκπαιδευτικών, των μαθητ(ρι)ών και των γονιών τους! Με οδηγό τον ΟΟΣΑ στόχος στη «χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής» είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση του κόστους λειτουργίας της εκπαίδευσης και η επακόλουθη κερδοφορία για τις επιχειρήσεις και την ίδια στιγμή η σύνδεση με το σύστημα αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, καθώς τα αποτελέσματα θα αξιοποιηθούν μελλοντικά, όπως συμβαίνει ήδη σε άλλες χώρες, για την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση και τις επιδόσεις των μαθητ(ρι)ών. 

Είναι δεδομένο ότι οι εξετάσειςPISA αποθεώνουν τις μετρήσεις, κατατάσσουν, κατηγοριοποιούν, υποκινούν τον ανταγωνισμό, υποβαθμίζουν τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνουν και υποβιβάζουν τη διδασκαλία και τη μάθηση, με αποτέλεσμα το σχολείο και η εκπαιδευτική διαδικασία να ανταποκρίνονται αποκλειστικά στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη. Τα παιδιά έρχονται στο σχολείο με εντελώς διαφορετικές εμπειρίες και γνώσεις για τον κόσμο, με βάση το πλαίσιο στο οποίο μεγαλώνουν. Όσοι και όσες εργαζόμαστε στο δημόσιο σχολείο, διαμορφώνουμε τη διδασκαλία μας λαμβάνοντας υπόψη τις πολύ διαφορετικές μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των παιδιών. Οι εξετάσεις τύπου PISA αγνοούν συνειδητά αυτή τη διαφοροποίηση και την ανάγκη πολλών παιδιών όχι να πετύχουν, αλλά να μάθουν να διαβάζουν τον κόσμο με τα δικά τους μάτια.

Βρισκόμαστε μπροστά στην πλήρη απαξίωση του δημόσιου σχολείου ως δομής, καθώς τελικά θα καταλήξει να «προπονεί» τους/τις μαθητ(ρι)ές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους/τις διδάσκει, θα τους/τις καταρτίζει αντί να τους/τις εκπαιδεύει, οδηγώντας τελικά στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, στην οποία όλα τα παιδιά από όπου κι αν προέρχονται έχουν δικαίωμα στην ολόπλευρη μόρφωση. Η εδραίωση των εξετάσεων PISA θα μετατρέψει το δημοτικό και το γυμνάσιο σε «φροντιστήρια» όπου το άγχος για να βγει η ύλη θα ενταθεί και θα καλύψει κάθε τι που δεν μετριέται, το παιχνίδι, τη φαντασία, τη γνώση, την ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία, εν τέλει τη χαρά.

Έτσι, σε αυτό το σχολείο-εργοστάσιο, που «οραματίζονται», οι μαθητ(ρι)ές ως άλλα τυποποιημένα προϊόντα προετοιμάζονται για να βγουν στην αγορά εργασίας. Μαθητ(ρι)ές που είναι «ικανοί/ές» από τη φύση τους κι άλλοι/ες που θα ζήσουν τη ζωή που αρμόζει στην κοινωνική τους θέση ή στη γειτονιά που κατοικούν. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι οι εξετάσεις μπαίνουν ακριβώς στις τελευταίες τάξεις, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο αν εφαρμοστούν και εδραιωθούν, να καταλήξουν ως εισαγωγικές εξετάσεις, που  θα ενισχύσει τη σχολική διαρροή, που δε θα  δίνει χώρο και θέση σε όλα τα παιδιά αλλά θα τα διώχνει από νωρίς στη φθηνή κατάρτιση και μαθητεία, στη ζούγκλα της σύγχρονης αγοράς εργασίας.

Με βάση τα παραπάνω κατατέθηκαν οι παρακάτω προτάσεις που απευθύνονται προς όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία:

1.            Καλούμε τους Συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να απορρίψουν τη συμμετοχή του σχολείου τους στον διαγωνισμό

2.            Ταυτόχρονα, ενόψει της ανακοίνωσης της τράπεζας θεμάτων για τις εξετάσεις, καλούμε όλους/όλες τους/τις εκπαιδευτικούς, που τους/τις εμπλέκει το ΥΠΑΙΘ στη διαδικασία, να μην επιτρέψουν να μετατραπεί η δουλειά τους σε «φροντιστήριο» προετοιμασίας των παιδιών! Να συνεχίσουν τη εκπαιδευτική διαδικασία στην τάξη τους, σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητ(ρι)ών τους.

3.            Απαιτούμε ΔΟΕ-ΟΛΜΕ να κηρύξουν πανελλαδική απεργία την ημέρα των εξετάσεων! Σε κάθε περίπτωση τα σωματεία μας να ανακοινώσουν από τώρα την κήρυξη στάσεων εργασίας.

4.            Εκδίδουμε κοινή ανακοίνωση και αφίσα των εκπαιδευτικών σωματείων.

5.            Προχωράμε σε κοινές συσκέψεις ενημέρωσης και συντονισμού ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ και συλλόγων και ενώσεων γονέων.

6.            Καλούμε τους φορείς του γονεϊκού κινήματος, τα μαθητικά συμβούλια, κάθε μαθητή και μαθήτρια να συζητήσουν και να απορρίψουν τις εξετάσεις και να οργανώσουν το μπλοκάρισμα τους.

7.            Δηλώνουμε καθαρά ότι η «υποχρεωτικότητα» που επικαλείται το ΥΠΑΙΘ μόνο στόχο έχει να εκφοβίσει! Δεν υπάρχει καμία συνέπεια για τα παιδιά αν δεν συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Καλούμε σε αποχή/μη συμμετοχή τους στις εξετάσεις

8.            Οργανώνουμε πολύμορφες δράσεις με πανό, αφίσες, σποτάκια, επιστολές προς τους γονείς για το άνοιγμα της καμπάνιας ενάντια στις εξετάσεις PISA σε ολόκληρη την κοινωνία

9.            Καλούμε σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 17/5 στο ΙΕΠ για την Αττική, στις διευθύνσεις και τις Περιφέρειες στην υπόλοιπη Ελλάδα.

10.         Οργανώνουμε συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις έξω από τα σχολεία-εξεταστικά κέντρα στις 18/5

Καλούμε τα εκπαιδευτικά σωματεία, τους φορείς και τις συλλογικότητες του γονεϊκού κινήματος, τους/τις μαθητ(ρι)ες ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA! Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση όση απαιτεί η αγορά!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *