Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» συνυπογράφει την ανακοίνωση-καταγγελία της ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής σχετικά με τις καταγγελίες παρενόχλησης μαθήτριας σε σχολείο της περιοχής μας. Αναλυτικά η ανακοίνωση παρακάτω:
ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ-ΖΕΦΥΡΙΟΥ-ΦΥΛΗΣ/ 28-11-2022
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΠΕΡΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ
Σχετικά με την καταγγελία σεξουαλικής παρενόχλησης από εκπαιδευτικό εις βάρος μαθήτριας που σημειώθηκε σε σχολείο της περιοχής μας, ως ΕΛΜΕ, ως εκπαιδευτικοί και ως γονείς, απαιτούμε την άμεση και πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού από τα αρμόδια όργανα της πολιτείας (και μόνο απ’ αυτά!), ούτως ώστε να αποδοθεί δικαιοσύνη και να αποκατασταθεί, το συντομότερο δυνατό, η ηρεμία και το ήπιο κλίμα, τόσο στο συγκεκριμένο σχολείο όσο και στην εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής μας.
Με αφορμή τη συγκεκριμένη καταγγελία και ανεξάρτητα από την τελική έκβαση της υπόθεσης, αισθανόμαστε την ανάγκη να καταδικάσουμε απερίφραστα κάθε περιστατικό σεξουαλικής παρενόχλησης και να δηλώσουμε την προφανή και αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη μας προς τα θύματα. Σε μια συγκυρία όπου περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης κοριτσιών, γυναικών, αγοριών, ακόμη και περιπτώσεις γυναικοκτονιών, αποκαλύπτονται διαρκώς στη χώρα μας, η καταγγελία αυτή υπενθυμίζει τον κοινωνικό-πολιτικό ρόλο και του σχολείου και των εκπαιδευτικών. Ενός σχολείου και μιας κοινωνίας που δέχονται ανελέητα χτυπήματα από την κυριαρχία της λογικής της αγοράς και του νεοφιλελευθερισμού με την εμπορευματοποίηση των πάντων, την πολιτισμική ευτέλεια και την κοινωνική κρίση. Με την καθημερινή καταιγιστική προβολή προτύπων που απομακρύνουν τον άνθρωπο από τον πολιτισμό, την αλληλεγγύη και τον ανθρωπισμό και τον ωθούν προς την αποξένωση, την ιδιώτευση, τον ατομισμό και την ανθρωποφαγία.
Η ισορροπία ανάμεσα σε ένα σχολείο κατά των διακρίσεων (έμφυλων, ταξικών, εθνικών, θρησκευτικών) και σε ένα σχολείο-μηχανισμό αναπαραγωγής κυρίως κοινωνικών παθογενειών είναι λεπτή και απαιτεί διαρκή επαγρύπνηση. Ορισμένες φορές, ακόμα και στο σχολικό περιβάλλον, αναπαράγονται εξουσιαστικές συμπεριφορές που πηγάζουν σε μεγάλο βαθμό από βαθιά ριζωμένες πατριαρχικές αντιλήψεις. Παραβιαστικές συμπεριφορές, καταπιεστικές, σεξιστικές και μισογυνικές νοοτροπίες που εμφανίζονται στο δημόσιο χώρο και λόγο, αν και δεν θα έπρεπε να έχουν θέση στο σχολείο, υιοθετούνται ηθελημένα ή όχι από ένα, μικρότερο ή μεγαλύτερο, μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας. Στους παράγοντες που ενισχύουν τα αρνητικά αυτά φαινόμενα οφείλουμε να συμπεριλάβουμε και τον πολύ πρόσφατο περιορισμό ή και εξορισμό από το σχολείο των μαθημάτων της μουσικής, της τέχνης και των κοινωνικών επιστημών.
Σε ό,τι αφορά, τα περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης, συχνά υιοθετείται το κυρίαρχο αφήγημα της προκλητικής συμπεριφοράς ή αμφίεσης του θύματος που προκαλεί τα ένστικτα του θύτη-άνδρα, μεταθέτοντας έτσι την ευθύνη στο θύμα και συγκαλύπτοντας τα βαθιά αίτια που πηγάζουν από ιδέες και νοοτροπίες που θα έπρεπε, ως άτομα και ως κοινωνία, να έχουμε αφήσει πίσω μας. Και ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να εντείνουμε τις προσπάθειές μας ώστε να ξεπεραστούν αυτές οι νοοτροπίες και οι συμπεριφορές που προκαλούν!
Επίσης, επ’ αφορμή της συγκεκριμένης καταγγελίας, γίνεται φανερή η ανάγκη ικανοποίησης του χρόνιου αιτήματος του εκπαιδευτικού και γονεϊκού κινήματος για τοποθέτηση στα σχολεία μόνιμων ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών και νοσηλευτών. Ειδικότητες που λειτουργούν αποτρεπτικά για φαινόμενα βίας και παρενόχλησης, υποστηρικτικά για τους μαθητές μας και υποβοηθητικά για εμάς τους καθηγητές.
Εμείς, ως εκπαιδευτικοί αγωνιζόμαστε κι έχουμε όραμα για ένα Δημόσιο, Δωρεάν, Δημοκρατικό Σχολείο δίχως αποκλεισμούς σε μια ελεύθερη και δικαιότερη κοινωνία! Δηλώνουμε ότι στεκόμαστε σταθερά και αμετάκλητα ενάντια σε πρακτικές που υποτιμούν, εκμεταλλεύονται και παραβιάζουν τα σώματα, τα συναισθήματα και την ελεύθερη έκφραση των μαθητριών και των μαθητών μας και των συναδέλφων μας. Βρισκόμαστε σε επαγρύπνηση με αλληλεγγύη, συλλογικότητα, ενσυναίσθηση και αποφασιστικότητα για να εντοπίζουμε και να σταματάμε τέτοιες συμπεριφορές, δημιουργώντας, με την στάση και το παράδειγμά μας ανάχωμα απέναντι στις μισογυνικές, σεξιστικές και ρατσιστικές ιδέες που οι μαθήτριες κι οι μαθητές μας συναντούν στον κοινωνικό τους περίγυρο, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα ΜΜΕ.
-ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΛΕΥΚΑΝΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ
-ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ/ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ/ΤΕΣ ΜΑΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΦΑΓΙΚΕΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΜΕ
-ΕΥΘΥΝΗ ΜΑΣ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ/ΩΝ ΜΑΣ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΕΙΣ
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ