Όχι άλλοι νεκροί στο βωμό του κέρδους
Δεκάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους τα ξημερώματα της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη, με συνέπεια το πιο πολύνεκρο δυστύχημα στη χώρα μας και ένα από τα χειρότερα στη σύγχρονη ιστορία της Ευρώπης και ολόκληρου του πλανήτη. Βρισκόμαστε για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με την πολιτική κόστους-οφέλους, που τις συνέπειες της καλείται να πληρώσει ξανά ο λαός. Αυτή τη φορά μετρώντας νεκρούς και μάλιστα σε μια εποχή που η ανάπτυξη της τεχνολογίας θα έκανε τους πάντες να το θεωρούν αδιανόητο.
Εκφράζουμε τη βαθιά οδύνη μας για τις χαμένες ζωές, στεκόμαστε στο πλευρό των οικογενειών των συνανθρώπων μας που έχασαν άδικα τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν στο δυστύχημα στα Τέμπη, αποτέλεσμα εγκληματικών πολιτικών.
Το κεφάλαιο για ακόμα μια φορά εκμεταλλεύτηκε ένα δημόσιο αγαθό χωρίς όρους και όρια. Η ευθύνη τους είναι τεράστια.
Οι κυβερνήσεις κάτω από τις οδηγίες της ΕΕ μετέτρεψαν τις μαζικές μεταφορές από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα, και έβαλαν στη μεζούρα να κοστολογήσουν τις ανθρώπινες ζωές από τη μια και τα κέρδη των ιδιωτικοποιημένων επιχειρήσεων από την άλλη. Η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ (το 2017, επί κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαγοράστηκε από την ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group αντί 45 εκατομμυρίων ευρώ με συμφωνία ΝΔ και ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ) αποτελεί στην ουσία τον προάγγελο αυτής της τραγωδίας αφού η άθλια κυβέρνηση της ΝΔ και της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ την ξεπούλησαν, την λεηλάτησαν, και τη διέλυσαν.
Στόχος η μετατροπή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε «κερδοφόρα» εταιρεία, αδιαφορώντας προκλητικά για τις συνέπειες. Η ρίψη ευθυνών μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train δεν μπορεί να συγκαλύψει την πολιτική ευθύνη που υπάρχει για την κατάσταση των σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας μας.
Η τραγωδία έρχεται μετά από μια σειρά καταγγελιών για σοβαρά προβλήματα στη διαχείριση των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, ειδικά μετά την ιδιωτικοποίησή τους. Σύμφωνα με τις καταγγελίες των Σωματείων των Σιδηροδρομικών το σύστημα ελέγχου δεν λειτουργεί εδώ και καιρό και εν έτη 2023 όλα γίνονται χειροκίνητα. Καταγεγραμμένες έρχονται στο φως συνεχείς προειδοποιήσεις των εργαζομένων ότι αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα με εκσυγχρονισμό των συρμών και του δικτύου, αν δε γίνουν άμεσα προσλήψεις προσωπικού θα έχουμε πολύνεκρο δυστύχημα. Καταγγελίες για τις οποίες κυβερνήσεις και εταιρεία αδιαφορούσαν. Η απάντηση ήταν απολύσεις και περικοπές στο προσωπικό με στόχο την ολοκλήρωση, την «εξυγίανση».
Πάρα τις συνεχείς παρακολουθήσεις πολιτών, δεν υπάρχει και δεν λειτουργεί κανένα σύστημα παρακολούθησης εν έτει 2023 για τα τρένα που διέρχονταν στην ίδια σιδηροδρομική τροχιά. Γίνεται χυδαία προσπάθεια από τα συστημικά μέσα ενημέρωσης να φορτωθεί το λάθος ένας άνθρωπος εκ του πονηρού προσπαθώντας να πετάξουν τις ευθύνες από πάνω τους. Την ίδια ώρα που δίνονται εκατομμύρια σε Ραφάλ, και φρεγάτες, σε εξοπλισμούς, στην αστυνομία, τα πάντα γύρω ιδιωτικοποιούνται και οι μεταφορές μένουν στο έλεος τους, αντί να προστατεύονται και να στηρίζονται σαν δημόσιο αγαθό. Το ίδιο γίνεται άλλωστε με την εκπαίδευση, την υγεία και τον πολιτισμό. Κανείς και καμία δεν μπορεί να αισθάνεται ασφαλής μέσα σε αυτό το τοπίο ακραίας διάλυσης των δημόσιων υποδομών για την ενίσχυση ασύδοτων ιδιωτικοποιήσεων και για την ιλιγγιώδη αύξηση της κερδοφορίας.
Δεν θα μείνουμε θεατές σε αυτό το έγκλημα. Δεν θα επιτρέψουμε να μπαίνουν οι ζωές μας στο ίδιο ζύγι με τα επιχειρηματικά συμφέροντα. Δεν θα ξεπλύνουν με το αίμα του λαού τις ευθύνες τους όλες οι κυβερνήσεις που μετέτρεψαν τις μαζικές μεταφορές από αγαθό σε εμπόρευμα και την προστασία της ανθρώπινης ζωής τη μετράνε και την υπολογίζουν με το πόσο τους κοστίζει.
Απαιτούμε:
-Έξω η επιχειρηματική λογική του κέρδους από τις δημόσιες συγκοινωνίες και μεταφορές. Πληρώνονται από τους φόρους μας. Υπάρχουν για να εξυπηρετούν τον λαό. Δωρεάν και ασφαλείς συγκοινωνίες για όλες και όλους.
-Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.
-Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής-Συντήρηση, επισκευή και εκσυγχρονισμό όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.
-Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο και ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές
-Προσλήψεις και σταθερές σχέσεις εργασίας για ασφαλείς εργασιακές συνθήκες του προσωπικού.
-Τεχνικός Ασφάλειας και γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα
-Κρατικοποίηση χωρίς αποζημίωση, ενιαιοποίηση και λειτουργία υπό εργατικό έλεγχο του σιδηροδρομικού δικτύου.
-Να πληρώσουν οι ένοχοι. Οι κυβερνήσεις που διέλυσαν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας. Το ιταλικό μονοπώλιο-ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.