Στους δρόμους του αγώνα κρίνεται ξανά το δίκιο!
Δεν υποχωρούμε! Δε συναινούμε! Αγωνιζόμαστε!
Διεκδικούμε τη ζωή που μας ανήκει, υπερασπίζουμε την εργασία μας, τα δημοκρατικά συλλογικά μας δικαιώματα, το δημόσιο σχολείο.
Η περίοδος που διανύουμε είναι ιστορική. Τώρα, μετά και το εκλογικό αποτέλεσμα και την ανάδειξη της ΝΔ στην επόμενη πιθανή κυβέρνηση, περισσότερο από πριν, χρειάζεται να εντείνουμε τους αγώνες μας για να αποκρουστεί η βάρβαρη επίθεση αλλά και για να βρουν δρόμο να εκφραστούν οι ανάγκες μας, για ζωή αξιοβίωτη, με δικαιώματα στην εργασία, στην παιδεία, στην υγεία…
Τώρα, περισσότερο από πριν, υπάρχει ανάγκη να ενισχυθούν οι αγώνες μας. Γιατί είναι πολύ φανερό ότι όλα θα κριθούν από την πρώτη ώρα. Χωρίς καμία απολύτως αναμονή, χωρίς επιρρήματα συνώνυμα του “μετά”. Υπόσχεση στον εαυτό μας και στη ζωή μας ότι δε θα αφήσουμε κανένα περιθώριο στη νέα κυβέρνηση να θεωρήσει ότι μπορεί να περάσει πάνω από τις ζωές μας. Η αντιπολίτευση θα κριθεί στους δρόμους. Η κυβέρνηση της ΝΔ καθώς και η όποια νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ χρειάζεται να βρει αντιπάλους από την πρώτη στιγμή.
Με το αποτέλεσμα των βουλευτικών εκλογών στις 21 Μαΐου και με τις νέες εκλογές στις 25 Ιούνη μπροστά μας, μπαίνουμε σε μια νέα πολιτική περίοδο με πιο δύσκολες και πιο απαιτητικές συνθήκες για το λαό, τις/τους εργαζόμενες/ους και την κοινωνία ολόκληρη. Απέναντι στην επιθετική πολιτική του κεφαλαίου και του νεοφιλελευθερισμού, οι υποσχέσεις δήθεν μικροβελτιώσεων με αποδοχή του ασφυκτικού πλαισίου των δημοσιονομικών περιορισμών, και της λιτότητας, δε συγκίνησαν κανέναν.
Η πολιτική της ΝΔ επικράτησε έχοντας την υποστήριξη του κεφαλαίου και των καθεστωτικών ΜΜΕ, δεν αμφισβητήθηκε ούτε μια στιγμή από ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ κ.α. Αντίθετα, η συναίνεσή τους όλη την τετραετία στα βασικά επίδικα, ενίσχυσαν την κυβέρνηση και την πολιτική της. Το εκλογικό αποτέλεσμα πρώτα και κύρια έδειξε ότι κάθε υποχώρηση απέναντι στην επιθετική γραμμή του κεφαλαίου, κάθε παραχώρηση, ενισχύει πολιτικά, ιδεολογικά και τελικά και κοινοβουλευτικά τον βασικό εκπρόσωπο του δικομματισμού. Δεν είναι εποχή, κατά τη γνώμη μας, για χαμηλούς στόχους, μικρές προσδοκίες, λίγα. Γιατί τότε ο στρατηγικός αντίπαλος των φτωχών και καταπιεσμένων, το κεφάλαιο, θα επελαύνει ανενόχλητο. Στο επόμενο διάστημα θα επιδιώξει να προχωρήσει σε επιτάχυνση όλων των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων. Γι’ αυτό η εποχή απαιτεί από εμάς να ονειρευτούμε και να διεκδικήσουμε κόσμους με δικαιώματα, με καλούς μισθούς, με δημόσια και δωρεάν υψηλής ποιότητας υγεία και παιδεία, κόσμους χειραφετημένους, ελεύθερους, κόσμους να θρέψουμε το σώμα μας, το μυαλό μας, τις αισθήσεις μας, κόσμους να ταξιδέψουμε, να τεμπελιάσουμε, να χαρούμε. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε επιθετικές διεκδικήσεις, αυθάδικες… Όσο κανιβαλικά αυθάδης θα γίνεται ο καπιταλισμός και τα οικονομικά και πολιτικά επιτελεία του, τόσο χρειάζεται να ενισχύεται η εργατική απαιτητικότητα, η ανθρωπιά μας, ο τσαμπουκάς μας, οι αγώνες ανατροπής.
Έχουμε τη δύναμη! Ειδικά στην εκπαίδευση, η χρονιά που ολοκληρώνεται έδειξε ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης, το εκπαιδευτικό κίνημα έχει αγωνιστική φλέβα, και μάλιστα δυνατή, που εκτείνεται από την μια γωνιά της χώρας στην άλλη και απαντά με δυναμισμό στις προσπάθειες υπουργείου και αξιολογητών να διαλύσουν δημόσιο σχολείο! Μπλοκάραμε την ατομική αξιολόγηση σθεναρά από το πιο μικρό χωριό μέχρι τα μεγάλα αστικά κέντρα, στην Αθήνα και στο σύλλογό μας. Οι αξιολογητ(ρι)ες δεν μπήκαν στα σχολεία μας και ακόμα και στις επισκέψεις «γνωριμίας» βρέθηκαν αντιμέτωποι με το σωματείο, την επιτροπή αγώνα, τους συλλόγους διδασκόντων, τις/τους νεοδιόριστες/ους που δήλωσαν μαζικά Απεργία Αποχή! Οι εξετάσεις PISA ακυρώθηκαν σε πλήθος σχολείων, ακόμα και όταν προσπάθησε η Κεραμέως να μας σταματήσει βγάζοντας εν μια νυκτί παράνομη την στάση εργασίας της ΔΟΕ. Η απεργία αποχή ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας συνεχίζεται και το τρίπτυχο αξιολόγηση σχολείου, μαθητ(ρι)ών, εκπαιδευτικών παραπαίει.
Είναι ανάγκη για συνέχεια, πρέπει να βρεθούμε στους δρόμους, έτοιμες/οι για αγώνες που θα εμποδίσουν, θα μπουν φραγμοί και θα ανατρέψουν την αντιλαϊκή πολιτική τους. Η ΝΔ είναι έτοιμη πριν ανοίξουν οι δεύτερες κάλπες να εφαρμόσει το αντιλαϊκό της πρόγραμμα ξεζουμίζοντας τον λαό, παραχωρώντας τα πάντα στο κεφάλαιο και διαλύοντας κάθε κοινωνικό αγαθό μετατρέποντάς το σε εμπόρευμα, επιχειρώντας βαθιές ανατροπές στον δημόσιο τομέα, υπονομεύοντας δημόσια υγεία, παιδεία, πρόνοια.
Ακολουθώντας όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, τις επιταγές ΕΕ, ΟΟΣΑ και Παγκόσμιας Τράπεζας έφερε όλο το προηγούμενο διάστημα τρομακτική ακρίβεια σε ρεύμα, θέρμανση, είδη λαϊκής κατανάλωσης. Πλήρης ασυδοσία των μονοπωλίων στη διαμόρφωση των τιμών για την εξασφάλιση προκλητικών κερδών. Αδίστακτη ληστεία και μετατροπή των πάντων σε εμπορεύματα που τζογάρονται στα χρηματιστηριακά παιχνίδια. Με τα τύμπανα του πολέμου να ηχούν απειλητικά σε απόσταση αναπνοής. Πολεμικοί ανταγωνισμοί και επιθετικοί σχεδιασμοί των ιμπεριαλιστικών κέντρων ΝΑΤΟ-ΗΠΑ-ΕΕ και Ρωσίας-Κίνας για «τ’ αφέντη το ψωμί», με λάφυρο την αύξηση των κερδών του κεφαλαίου, το ξαναμοίρασμα των γεωπολιτικών σφαιρών επιρροή κι επικίνδυνη εμπλοκή της Ελλάδας στους πολεμικούς σχεδιασμούς. Η εξαγγελία της αύξησης ψίχουλου του κατώτατου μισθού, τα pass και τα voucher επιδίωξαν να στείλουν μήνυμα να μοιραστούμε ψίχουλα, να μάθουμε να ζούμε με τη φτώχεια, ενώ οι μεγαλοεπιχειρηματίες γεύονται όλο και περισσότερα προνόμια, φοροαπαλλαγές, ύψιστα ποσοστά κερδοφορίας.
Με καταιγισμό νομοθετημάτων και ταξική ευλάβεια, η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΠΑΙΘ της Κεραμέως και του Κοπτσή κατεδαφίζουν ό,τι απέμεινε όρθιο στο δημόσιο σχολείο από τα αντιδραστικά αντιεκπαιδευτικά μέτρα που ψήφισαν και εφάρμοσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ιδιαίτερα των μνημονιακών χρόνων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ). Οι εκθέσεις ΟΟΣΑ, ΕΕ και ΣΕΒ γίνονται νόμοι που απογειώνουν τους ταξικούς φραγμούς και αποκλεισμούς της νέας γενιάς από τη μόρφωση, κατηγοριοποιούν τα σχολεία, διευκολύνουν την επέλαση των επιχειρηματικών συμφερόντων τόσο στο περιεχόμενο, όσο και στην οικονομική εξάρτηση των σχολείων. Οι εξετάσεις PISA, τα Πρότυπα σχολεία της “αριστείας”, η Τράπεζα θεμάτων, η ΕΒΕ, οι δεξιότητες από το νηπιαγωγείο, η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, η “αυτονομία” στην λειτουργία των σχολείων και η εξίσωση των πτυχίων των δημόσιων ΑΕΙ με αυτά των ιδιωτικών κολεγίων, η προσπάθεια για συγχωνεύσεις παιδαγωγικών τμημάτων, συνθέτουν τα κομμάτια του puzzle αλλαγής του DNA της δημόσιας εκπαίδευσης.
Με διορισμούς ψίχουλα σε χρόνο μηδέν για να προλάβουν τις δεύτερες κάλπες και να δείξουν ότι κάνουν διορισμούς, ενώ αφήνουν «δόκιμες» χιλιάδες συναδέλφισσες/ους σε όλη την χώρα που έχουν δουλέψει 10 και 15 χρόνια στο δημόσιο σχολείο και τώρα ξαφνικά είναι «ακατάλληλοι» αν δεν αξιολογηθούν. Οι αναπληρωτ(ρι)ες βλέπουν τους εαυτούς τους όλο και πιο έξω από αυτό το σύστημα το οποίο σε πετά έξω για «λάθη» του ΟΠΣΥΔ, σε κρατά όμηρο του προσοντολογίου με δεκάδες ταξικούς φραγμούς και σε αφήνει να κοιτάς τον εαυτό σου μια έξω και μια μέσα στο σχολείο καιροφυλακτώντας για το πόσο θα καταποντιστείς στους πίνακες την επόμενη που θα ανοίξουν (3 χρόνια δηλαδή μετά).
Σε αυτό το σχολείο, που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικούς όρους στο πλαίσιο της αξιολόγησης και της αυτονομίας, ο εκπαιδευτικός θα ελέγχεται, θα λογοδοτεί και θα φορτώνεται στην πλάτη του κάθε ανεπάρκεια του εκπαιδευτικού συστήματος. Η ατομική αξιολόγηση δεν είναι άλλο από μπότα υποταγής και εκφοβισμού, σκληρής ιεραρχίας, ολοκληρωτισμού και παντελής έλλειψης δημοκρατίας στο σχολείο, με μονάρχη που αποφασίζει για όλα τον θεσμό του διευθυντή, με μέντορες, συντονιστές εκπαιδευτικών ομίλων, επιμορφωτικά σεμινάρια εκτός ωραρίου και με σκληρή ατομική αξιολόγηση από διευθυντή και σχολικό σύμβουλο. Ο εκπαιδευτικός, υπεύθυνος για όλα χωρίς καμιά υποστηρικτική δομή.
Με τον διαβόητο νόμο Χατζηδάκη το ρολόι της ιστορίας γυρίζει στον μεσαίωνα. Η μετατροπή της χώρας σε επίγειο ληστρικό παράδεισο για τους μεγαλοεπενδυτές, συνοδεύεται από την απελευθέρωση από την κατάργηση του 8ωρου και των ΣΣΕ. Βάζουν στον γύψο τα σωματεία, τις συλλογικές διαδικασίες τους (ΓΕΜΗΣΟΕ, ηλεκτρονικές Γ.Σ, εκλογές), το απεργιακό δικαίωμα για να εξασφαλίσουν σιγή νεκροταφείο, να θωρακιστούν από την διογκούμενη λαϊκή οργή.
Το τοπίο μπορεί να αλλάξει
Το κίνημα, εργατικό και εκπαιδευτικό, κατέβηκε στον δρόμο και με αφορμή την δολοφονία στα Τέμπη έφερε τσουνάμι λαϊκής οργής στις δυο μεγάλες απεργίες στις 8 και 16 Μάρτη και στα συλλαλητήρια. Οι ομοσπονδίες από την αρχή δεν έδειξαν τη διάθεση ούτε να εκκινήσουν αλλά ούτε και να ενισχύσουν τη λαϊκή οργή στον δρόμο. Η μεγαλειώδης εκπαιδευτική απεργία στις 15 Φεβρουαρίου δεν βρήκε την συνέχεια που έπρεπε παρόλο που η συμμετοχή του κόσμου το ζητούσε. Οι ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ πέρα από τις διαδικτυακές συναντήσεις δεν επιδόθηκαν σε καμία άλλη δράση σε σχέση με την αξιολόγηση και η 15η Φεβρουαρίου ήταν η μόνη εκπαιδευτική απεργία κλείνοντας κάθε απεργιακό-αγωνιστικό σχεδιασμό μάλιστα «πριν από τις κάλπες». Αυτά είναι αποκαλυπτικά στοιχεία του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού και του ρόλου του στην ενσωμάτωση των εργαζόμενων.
Οι αντιλήψεις διαφόρων ρευμάτων στην εκπαίδευση ότι η δυνατότητα αντίστασης έρχεται μόνο μέσα από τις Ομοσπονδίες είναι γραμμή ήττας. Στον συντονισμό των σωματείων και των ΓΣ βρίσκεται η ελπίδα νίκης. Οι καλύτερες στιγμές του μαχόμενου εκπαιδευτικού κινήματος συντελέστηκαν όταν οι εκπαιδευτικοί πήραν τον αγώνα στα χέρια τους μέσα από ΓΣ και επιτροπές αγώνα, από κέντρα αγώνα όπως η κατάληψη της Πρυτανείας, με αυθεντικούς συντονισμούς πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων, σε ρήξη με τον κυβερνητικό συνδικαλισμό, αλλά και σε ρήξη με τους αγώνες διαμαρτυρίας, τον ακολουθητισμό και την κοινοβουλευτοποίηση των αγώνων.
Η επιτροπή αγώνα του συλλόγου μας, αποφασισμένη και δυναμική, έδωσε τη μάχη στην ενημέρωση των σχολείων, στα μπλόκα έξω από αυτά, οργανώνοντας και συζητούσε πριν από κάθε κρίσιμη στιγμή!
Ο συντονισμός των Συλλόγων και ΕΛΜΕ, τα 77 σωματεία για Απεργία-Αποχή, οι αγώνες ενάντια στην ελαστική εργασία του Προσοντολογίου και της Αξιολόγησης, οι επιτροπές αγώνα αναπληρωτών, η συνέλευση της Κατάληψης της Πρυτανείας από τους αγωνιζόμενους, το Συντονιστικό Αναπληρωτών διαμόρφωσαν το κλίμα στον εκπαιδευτικό κόσμο εδώ και δυο χρόνια, οδήγησαν τις κυβερνητικές παρατάξεις στις Ομοσπονδίες που υμνούν την Αξιολόγηση να συρθούν στην Απεργία-Αποχή και να εξελιχτεί μια μάχη που αγκαλιάστηκε με 95% συμμετοχή. Να ανοίξουμε ξανά τον δρόμο για να βγουν στην επιφάνεια οι αγωνιστικές δυνάμεις του κλάδου, κόντρα στον αστικοποιημένο συνδικαλισμό.
Με αγωνιστικό ανατρεπτικό περιεχόμενο και πρόγραμμα πάλης
Αντιπαλεύουμε το σύνολο της αναδιάρθρωσης, όλο το πλαίσιο του 4823/21, εξετάσεις PISA, τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ, θέτουμε στην καρδιά της αντιπαράθεσης τα μορφωτικά δικαιώματα, υπερασπίζουμε τα αιτήματα της νέας γενιάς εκπαιδευτικών, αναπληρωτές και νεοδιόριστους, διεκδικούμε ΤΩΡΑ αυξήσεις στους μισθούς, με μέτρα ενάντια στην ακρίβεια, υπερασπιζόμαστε τα σωματεία και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα, τις απεργίες και τις συλλογικές διαδικασίες απέναντι στο ν. Χατζηδάκη.
Με όπλο την ΑΑ από κάθε αξιολόγηση, με απεργιακές κινητοποιήσεις που θα ξεπερνούν τα όρια των συμβολικών διαμαρτυριών και κινηματικά γεγονότα που θα ξαναφέρνουν τα εκπαιδευτικά επίδικα στον κέντρο της συζήτησης, με μεγάλες καμπάνιες προς τους μαθητές, τους γονείς, την εργαζόμενη πλειοψηφία ώστε να πάρει την υπόθεση της μόρφωσης στο παιδιών της στα χέρια της, με διαρκή, μάχιμο, ταξικό συντονισμό χωρίς αποκλεισμούς, με συνελεύσεις κι επιτροπές που θα κατακτούν τη διαχείριση και τη διεύθυνση του αγώνα τους. Μια τέτοια μάχιμη πλειοψηφία είναι ικανή να ξαναζωντανέψει την αυτοπεποίθηση και την αισιοδοξία, να τροφοδοτήσει με νέες δυνάμεις το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα και τελικά να νικήσει!
Για το πρόγραμμα δράσης αποφασίζουμε:
- Γενικευμένος, πανελλαδικός, πανεκπαιδευτικός και πανεργατικός πολύμορφος αγώνας διαρκείας
- Μπροστά στην συνεχή και γενικευμένη επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο, η εργασία και τα δικαιώματά μας, καταθέτουμε πρόταση παρατεταμένου πολύμορφου αγωνιστικού και απεργιακού αγώνα, που θα περιλαμβάνει ενημερώσεις, εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, καταλήψεις, απεργίες, θα είναι ανοιχτό στις εξελίξεις και σε κάθε φάση τη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα θα καθορίζεται από τις Γενικές Συνελεύσεις με κεντρικά αιτήματα τις αυξήσεις σε μισθούς (και το σύνολο των οικονομικών αιτημάτων), για δημόσια δωρεάν εκπαίδευσης ενάντια στην αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση, για μόνιμη και σταθερή εργασία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για ίσα δικαιώματα σε μόνιμες/ους κι αναπληρωτ(ρι)ες
- Μπλόκο στην αξιολόγηση, Ακώλυτη Μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων ΤΩΡΑ χωρίς αξιολόγηση, αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, μπλόκο στην ακρίβεια και τις αυξήσεις στην ενέργεια, μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, ενάντια στο προσοντολόγιο και τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τη μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων, για τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα
- Κανείς/Καμία μόνος/η απέναντι στους αξιολογητές
- Κήρυξη απεργίας – αποχής ενάντια στην αξιολόγηση των ν. 4823/21 και 4692/20 και τις εφαρμοστικές εγκυκλίους (αυτοαξιολόγηση και ατομική αξιολόγηση) για κάθε εξωδιδακτικό έργο που αφορά την αξιολόγηση
- Κήρυξη 1 με 3 ώρες διευκολυντικές στάσεις εργασίας για κάθε μέρα για την κάλυψη των εκπαιδευτικών όταν οι σχολικοί σύμβουλοι επιδιώξουν να μπουν στην τάξη τους για την ατομική τους αξιολόγηση/Μπλοκάρισμα των επισκέψεων στα σχολεία
- Επιβεβαιώνουμε την απόφαση του σωματείου ότι κηρύττουμε απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση (για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας το έχουμε κάνει ήδη) σε περίπτωση που το Υπουργείο Παιδείας την βγάλει παράνομη και δεν επαναπροκηρύξουν οι ομοσπονδίες.
- Καλεί άμεσα σε συντονισμό των εκπαιδευτικών σωματείων για τη συζήτηση και οργάνωση του αγώνα σε αυτή την κατεύθυνση – Κινητοποιήσεις στους αξιολογητές μαζί με το άλλο σωματείο της Δυτικής Αττικής
Απαιτούμε:
- Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4823/2021, 4692/2020, 4547/18, 4589/19 και συνολικά όλου του αντιδραστικού πλαισίου και των εφαρμοστικών ΥΑ και νομοθετημάτων.
- Να καταργηθούν οι υπουργικές αποφάσεις για τους μέντορες, ενδοσχολικούς συντονιστές και εκπαιδευτικούς ομίλους.
- Όχι στο νέο σχολείο – εξεταστικό κέντρο. Να καταργηθούν τα εξεταστικά πλέγματα (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, εξετάσεις PISA)
- Άμεση Ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων ΤΩΡΑ χωρίς αξιολόγησή τους
- Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα – μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία– πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές. Όχι στο προσοντολόγιο και σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
- Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις για την κάλυψη όλων των απωλειών των μνημονίων και της ανόδου του πληθωρισμού. 1.000 ευρώ καθαρά πρώτος μισθός! Επαναφορά του 13ου – 14ου μισθού και σύνταξης. Να δοθεί το κομμένο Μ.Κ. του 2016-17, αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ
- Υπογραφή γνήσιας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας εφ’ όλης της ύλης με όλα τα ζητήματα οικονομικά εργασιακά συνταξιοδοτικά μορφωτικά εκπαιδευτικά έτσι όπως έχουν ψηφιστεί ως τώρα αναλυτικά από τις ΓΣ
- Να μειωθούν οι τιμές στα βασικά είδη και στην ενέργεια. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης. Να καταργηθεί το χρηματιστήριο ενέργειας και οι ρήτρες αναπροσαρμογής. Να επιβληθεί πλαφόν στις τιμές ρεύματος, πετρελαίου, φυσικού αερίου.
- Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις. Να επιστρέψουν οι εταιρείες στο δημόσιο (ρεύμα, ενέργεια, κ.α)
- Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών κι ολιγοθεσίων όπως των υπόλοιπων εκπαιδευτικών
- Μέτρα προστασίας (15 μαθητές στο τμήμα, καθαρίστριες, απαραίτητα υλικά, κ.ά.).
- Ανατροπή του ν. Χατζηδάκη!
- Όχι στην καταστολή και την επίθεση στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία. Τα σωματεία μας δεν θα εφαρμόσουν το ν. Χατζηδάκη –
- Ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ – Κεφαλαίου.
- Να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία! Να σταματήσει τώρα η εισβολή της Ρωσίας και κάθε επέμβαση των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ! Καμία εμπλοκή της χώρας μας! Να κλείσουν όλες οι βάσεις! Έξω από ΝΑΤΟ – ΕΕ! Ειρήνη και Φιλία των Λαών
Μαζικός και παρατεταμένος αγώνας, κόντρα στο συμβιβασμό, τη συνθηκολόγηση, την υποταγή και την ηττοπάθεια. Συγκεκριμένα, οργανώνουμε τα βήματά μας:
- Συνεχίζουμε και διευρύνουμε την επιτροπή αγώνα του συλλόγου και προωθούμε την πρόταση για το συντονισμό των επιτροπών αγώνα των Συλλόγων και των ΕΛΜΕ της Αττικής.
- ΕΛΜΕ/δήμοι/νοσοκομεία και ότι άλλο δραστηριοποιείται σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα) για κοινές δράσεις και κοινές συγκεντρώσεις
- Συμμετέχουμε στις πρωτοβουλίες συντονισμού των Πρωτοβάθμιων Σωματείων με στόχο τη δημιουργία κέντρου αγώνα από τα Σωματεία ικανού να αντιπαλέψει αυτές τις πολιτικές, με βάση το ψηφισμένο από τις ΓΣ πλαίσιο του σωματείου μας.
- Συμμετέχουμε στο Συντονισμό Εργατικών Σωματείων, Φοιτητικών Συλλόγων και Συλλογικοτήτων για το Προσφυγικό-Μεταναστευτικό
- Συμμετέχουμε στο Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών και στις δράσεις του
- Οργανώνουμε καμπάνια για τα δικαιώματα στη μητρότητα
- Καμπάνια για το ρόλο της αξιολόγησης στην εκπαίδευση (αφίσα/γράμμα/μύθοι/εμπειρία εξωτερικού). Εκδήλωση του Συλλόγου/κοινή αφίσα συλλόγων-ΕΛΜΕ
- Προετοιμασία, οργάνωση και κοινή δράση με τους συλλόγους γονέων και την Ένωση γονέων στο Δήμο Φυλής, την ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής για το εκρηκτικό κτιριακό πρόβλημα των σχολείων μας.
- Οργανώνουμε παρέμβαση στην σχολική επιτροπή για τα ζητήματα της χρηματοδότησης των σχολείων.
- Πραγματοποιούμε κινητοποιήσεις για την εξασφάλιση όλων των απαιτούμενων υποστηρικτικών δομών (τμήματα υποδοχής, ένταξης, ολιγομελή τμήματα).
- Συμμετέχουμε στις αντιφασιστικές-αντιρατσιστικές-αντιπολεμικές-αντιμπεριαλιστικές δράσεις του κινήματος
- Μπλοκάρισμα οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, με συγκεντρώσεις και καταλήψεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες.
- Μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα να χρησιμοποιηθούν πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθούν ώρες σε παράλληλη στήριξη κατά παράβαση ακόμα και της ισχύουσας νομοθεσίας που δεν το επιτρέπει σε πΕ70 χωρίς τα ειδικά προσόντα.
- Καλούμε και καλύπτουμε συνδικαλιστικά τους Συλλόγους διδασκόντων των Νηπιαγωγείων να προχωρήσουν στη συγκρότηση τμημάτων αμιγούς χαρακτήρα (αμιγώς κλασσικού, αμιγώς ολοήμερου προγράμματος) σύμφωνα με τις αιτήσεις των γονέων και την εναλλαγή της βάρδιας των Νηπιαγωγών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα στο πλαίσιο της ίδιας σχολικής χρονιάς.
- Οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν με δημοκρατικές συλλογικές διαδικασίες το ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
- Συμβολή σε πανεργατικό αγωνιστικό- απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντεργατικών, αντιλαϊκών πολιτικών και στήριξη του κινήματος για την προάσπιση του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό.
- Να γίνουμε το κίνημα που δεν μπορούν να αγνοήσουν. Κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης ΝΔ, ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και όλου του μνημονιακού μετώπου που κυβέρνησε και ψήφισε μνημόνια ως τώρα. Με αγώνες σύγκρουσης και ανατροπής, όχι διαμαρτυρίας και υποταγής. Με συνδικάτο ταξικό, όχι κυβερνητικό και κρατικό.