Μετά και τη β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτ(ρι)ών και ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων, τα κενά στα σχολεία μας παραμένουν εκρηκτικά! Ελλείψεις που υποβαθμίζουν τόσο τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, όσο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αφήνοντας συναδέλφισσες/ους άνεργους/ες. Δεν πρόκειται ασφαλώς για αστοχία ή παραλείψεις του συστήματος, αλλά για συνειδητή πολιτική επιλογή. Από την αρχή της χρονιάς έχουμε καταγγείλει την λογική του σταγονόμετρου, το πετσόκομμα στις προσλήψεις, τις περικοπές, τα ακάλυπτα κενά που αποκρύπτονται και τις προσλήψεις σε φάσεις. Ενώ ο συνολικός αριθμός των κενών είναι γνωστός σε ΥΠΑΙΘΑ και Δ/νσεις, η λίστα του ΟΠΣΥΔ στην οποία αναρτώνται τόσα κενά όσα και οι προσλήψεις, έχουν ως αποτέλεσμα την προτεραιοποίηση σχολείων και κενών από την ΔΙΠΕ. Η επιλογή της απόκρυψης και η μη δημοσιοποίησης τους στη ηλεκτρονική σελίδα της ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής, καθώς και το απαράδεκτο μοίρασμα της παράλληλης στήριξης που επιδιώκει να κάνει η ΔΙΠΕ πετώντας το μπαλάκι στους συλλόγους διδασκόντων μας βρίσκουν σταθερά απέναντι!
Την ίδια στιγμή, καταγγέλλουμε ΔΙΠΕ και ΥΠΑΙΘΑ για το πετσόκομμα των προσλήψεων όλων των ειδικοτήτων και στη β΄ φάση, καθώς οι αριθμοί των αναπληρωτ(ρι)ών που προσλήφθηκαν στην περιοχή επιβεβαιώνουν με τον πιο κυνικό και ταξικό τρόπο πώς αντιμετωπίζουν την Δυτική Αττική ως «την πίσω αυλή» της Αττικής! Συγκεκριμένα:
Τα ολοήμερα στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι στον αέρα χωρίς δασκάλους/ες ολοημέρου. Σε κάποιες περιπτώσεις οι ώρες αρκούν για να καλύπτουν μόλις την πρώτη ώρα με τα παιδιά να τρώνε απλώς στο σχολείο μέχρι τις 2! Ντροπή!
Η απαράδεκτη λογική μοιράσματος των ωρών της ΔΙΠΕ ώστε να «έχουν όλοι και λίγο» από μουσική, εικαστικά, αγγλικά κλπ έχει οδηγήσει στο παράλογο οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων να μετακινούνται σε 3-4 σχολεία, γεγονός που οδηγεί από τη μια στην πλήρη εξόντωση των εκπαιδευτικών και από την άλλη στερούνται τα παιδιά νευραλγικά μαθήματα για την ολόπλευρη μόρφωσή τους. Μάλιστα ο αντιπαιδαγωγικός και αντιεκπαιδευτικός τρόπος διαχείρισης των ωρών με την παραπάνω λογική, όσο προχωρούν οι προσλήψεις, καταλήγει στο να βρίσκονται τελικά σε κάθε σχολείο 2-3 εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας, ενώ θα μπορούσε ένας/μία από αυτούς/ες να συμπληρώνει το ωράριο του/ης σε αυτό! Την αποκλειστική ευθύνη για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση που διαλύει τη λειτουργία των σχολείων και παραβιάζει τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών την έχει η ΔΙΠΕ και απαιτούμε άμεσα την επανατοποθέτηση όλων των εκπαιδευτικών με βάση τις ώρες των σχολείων πρώτης τοποθέτησης και σε 2 σχολεία το πολύ!
Οι ανάγκες των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές μαθησιακές ανάγκες οδηγούνται σε πλήρη απαξίωση: μόλις 40 προσλήψεις δασκάλων για παράλληλη στήριξη! Ξεδιπλώνεται η αναλγησία του ΥΠΑΙΘ προς την ειδική αγωγή και τους/τις μαθητ(ρι)ες μας που δικαιούνται παράλληλη στήριξη! Για τα 360 κενά στην αρχή της χρονιάς βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, μετά τις τελευταίες προσλήψεις, σε κάλυψη μόλις του 50% των αιτημάτων! Οι μαθητ(ρι)ες με εγκεκριμένα αιτήματα παράλληλης στήριξης μένουν χωρίς ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη και εκπαιδευτικό που δικαιούνται για τις μορφωτικές και παιδαγωγικές τους ανάγκες. Αντίστοιχη εικόνα παρατηρείται και στις προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, τη στελέχωση δηλαδή όλων των υποστηρικτικών δομών! Καταγγέλλουμε το γεγονός πως εξακολουθούν να υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν το βοηθητικό προσωπικό που χρειάζονται για τη μετακίνησή τους, την υποστήριξή τους στο σχολείο, που τα υποχρεώνει στην πραγματικότητα σε αποκλεισμό από τον φυσικό τους χώρο και τους/τις συμμαθητ(ρι)ες τους!
Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ προετοιμάζουν σοβαρή αντιεκπαιδευτική αναδιάρθρωση κυρίως στην ειδική αγωγή με στόχο την εξοικονόμηση πόρων, την λεγόμενη «αυτονομία» των σχολικών μονάδων, αλλά και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου μέσω και της υποβάθμισής του. Μόνο η δική μας πίεση και διεκδίκηση θα το ανατρέψει, ο συνεχής αγώνας για ένα σχολείο που θα ικανοποιεί τις μορφωτικές ανάγκες όλων των παιδιών.
Δεν θα επιτρέψουμε αυτή την κατάσταση να συνεχιστεί. Καλούμε όλα τα σχολεία να στείλουν στο σωματείο τα κενά που έχουν ακόμα σε ειδικότητες, να συνεχίσουν να στέλνουν τις ώρες που μένουν κενές στην ΔΙΠΕ για να συνεχίσουμε να διεκδικούμε αυτά να καλυφθούν πλήρως!
Οι μορφωτικές και εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας δεν είναι λογιστική!
Μαζικός συλλογικός ανυποχώρητος αγώνας για δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά!
Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία Κατάργηση του προσοντολογίου – καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ
Όχι στην Παιδεία των περικοπών
Δεν σταματάμε να απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘΑ να διορθωθούν τώρα όλα τα λάθη στους πίνακες των αναπληρωτ(ρι)ών και να γίνουν δεκτές όλες οι διορθώσεις και οι ενστάσεις των υποψηφίων, ούτως ώστε ΚΑΝΕΝΑΣ/ΚΑΜΙΑ να μην είναι αποκλεισμένος/η