Ολόκληρη η κοινωνία στενάζει από την ακρίβεια και τις αυξήσεις στο κόστος ζωής, σε ρεύμα-ενοίκιο-πετρέλαιο, από την κατακρεούργηση βασικών κοινωνικών/εργασιακών δικαιωμάτων και πολιτικών ελευθεριών, από την υποβάθμιση- διάλυση οποιουδήποτε δημόσιου κοινωνικού αγαθού, όπως η εκπαίδευση και η υγεία. Την ίδια στιγμή, η λωρίδα της Γάζας ισοπεδώνεται από τον ισραηλινό στρατό κατοχής ενώ η πολεμική σύγκρουση επεκτείνεται με την εμπλοκή των ΗΠΑ και τους βομβαρδισμούς σε Λίβανο, Υεμένη και αλλού.
Μέσα σε αυτό το τοπίο, η Κυβέρνηση της ΝΔ κλιμακώνει την επίθεση της ενάντια στη δημόσια Παιδεία με Νομοσχέδιο αντιδραστική τομή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ένα νομοσχέδιο που κεντρικό στόχο έχει να εμπορευματοποιήσει πλήρως και την τριτοβάθμια εκπαίδευση παραδίδοντας την παιδεία στις ανάγκες και τα κέρδη του κεφαλαίου, βάζει σε υπαρξιακό κίνδυνο τα δημόσια πανεπιστήμια, υπονομεύει δραστικά τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, παρακάμπτοντας το άρθρο 16 του Συντάγματος που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ, μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος. Η παιδεία αντιμετωπίζεται ως εμπορικό προϊόν και όχι ως κοινωνικό αγαθό που οφείλει να παρέχεται δημόσια και δωρεάν σε όλες και όλους.
Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι ένα ακόμα βήμα για την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης που συντελείται τα τελευταία χρόνια. Αποδεικνύει ότι μια σειρά από αλλαγές που έφερε η κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση. Η ΕΒΕ τα τρία προηγούμενα χρόνια κατέδειξε με τον πιο εμφατικό τρόπο αυτή την επιδίωξη αποκλείοντας από την είσοδο στα ΑΕΙ 40.000 περίπου νέες και νέους. Ταυτόχρονα, οι επιδιώξεις της κυβέρνησης για την καθιέρωση του εθνικού απολυτήριου με βάση τις εξετάσεις της Τράπεζας Θεμάτων και στις τρεις τάξεις του Λυκείου και η αντίστοιχη σύνδεση τους με την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εντείνει και βαθαίνει την ταξική επιλογή και λειτουργεί τροφοδοτικά με την επιβολή των ιδιωτικών ΑΕΙ.
Ταυτόχρονα, με την κατάθεση άλλου σχεδίου νόμου λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές των Χριστουγέννων, η κυβέρνηση επιχειρεί να εισάγει ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια στη λειτουργία της Δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Αναδεικνύεται έτσι, ο ενιαίος τρόπος με τον οποίο επιχειρεί τη μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου δίνοντας τα βορρά στο κεφάλαιο και στις «ανάγκες» της αγοράς.
Συγχρόνως επιχειρεί μέσω της επιβολής να προωθήσει την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών με σειρά μέτρων, και επαναφέρει την συζήτηση για αλλαγή τρόπου πρόσληψης σε αντιδραστικότερη κατεύθυνση με γραπτό ΑΣΕΠ!
Το ΥΠΑΙΘΑ στη διαδικτυακή συνάντηση με τους διευθυντές/ντριες, προϊσταμένες/ους και αξιολογητές σχολικούς συντονιστές παραδέχτηκε ότι η ατομική αξιολόγηση έχει βρει έντονες και αποφασιστικές αντιδράσεις. Η απόπειρα αξιολόγησης των νεοδιόριστων, όχι μόνο δεν πηγαίνει κατά τα αναμενόμενα για την Κυβέρνηση αλλά υπάρχει ελάχιστη συμμετοχή από τη μεριά των νεοδιόριστων. Γι’ αυτό, το Υπουργείο σε μια προσπάθεια να πιέσει περαιτέρω τις/τους εκπαιδευτικούς, ανοίγει και την πλατφόρμα για το πεδίο Α2 της ατομικής αξιολόγησης.
Ξεκινά από εδώ και πέρα μια περίοδος με τους/τις διευθυντές/ντριες και τις προϊσταμένες να καλούνται από το ΥΠΑΙΘΑ να πάρουν τον ρόλο του αξιολογητή των συναδέλφων/ισσών τους και να βρεθούν απέναντί τους.
Χαιρετίζουμε όσες/όσους προϊσταμένες και διευθύντριες/ες έχουν συνταχτεί με τον μεγαλειώδη αγώνα του κλάδου και έχουν ήδη υπογράψει Απεργία Αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Καλούμε όσες/όσους διευθυντές/ντριες και προϊσταμένες/ους δεν το έχουν κάνει ακόμα, να το κάνουν τώρα χωρίς κανέναν δισταγμό. Τους καλούμε να υπερασπίσουν κι αυτοί από τη θέση τους το δημόσιο δωρεάν σχολείο, την ισότητα και τη δικαιοσύνη στους συλλόγους διδασκόντων και να ταχθούν με τον αγώνα που δίνουν όλο αυτό το χρονικό διάστημα και οι νεοδιόριστες/οι και όλος ο κλάδος! Να μη δυναμιτίσουν το κλίμα στα σχολεία, να μη δεχτούν να μετατραπούν σε αξιολογητ(ρι)ες.
Από την πλευρά μας, καλούμε να βρεθούμε όλες και όλοι από την ίδια όχθη, να δώσουμε ενωμένοι αυτήν τη μάχη σαν ένας άνθρωπος. Συνεχίζουμε τον ανυποχώρητο αγώνα για την ακύρωση της αξιολόγησης υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα όλων των παιδιών στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Απαιτούμε άμεση και ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, διαφυλάσσουμε τα δικαιώματά μας και τη δημοκρατία στους Συλλόγους Διδασκόντων.
Καλούμε:
✓ Τις/τους προϊσταμένες νηπιαγωγείων και διευθύντριες/ντές δημοτικών σχολείων να συμμετέχουν καθολικά στην ΑΑ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης που έχει κηρύξει η ΔΟΕ. Οι συναδέλφισσες και συνάδελφοι διευθύντριες/ντές και προϊσταμένες/οι έχουν τη δυνατότητα της μαζικής συμμετοχής στην ΑΑ και της ακύρωσης στην πράξη αυτού του σχεδίου.
✓ Τις/τους νεοδιόριστες/ους συναδέλφους να μαζικοποιήσουν ακόμα περισσότερο τη συμμετοχή τους στην Απεργία-Αποχή (ΑΑ). Όσες/οι δεν έχουν ακόμα υπογράψει τη δήλωση συμμετοχής στην ΑΑ να το πράξουν άμεσα.
✓ Όλες/ους τις/τους συναδέλφους να υπερασπίσουν το δημόσιο δωρεάν σχολείο, την ισότητα και την δημοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων και να ταχθούν με τον αγώνα που δίνει όλος ο κλάδος!
Το διακύβευμα είναι ύψιστης σημασίας και αφορά πρώτα απ’ όλα την ίδια την ύπαρξη του δημόσιου και δωρεάν σχολείου αλλά και τον κοινωνικό και παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Με βάση τα παραπάνω ο Σύλλογος μας θα προχωρήσει άμεσα σε δια ζώσης και διαδικτυακή ενημέρωση διευθυντ(ρι)ων και προϊσταμένων σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες, ώστε να υπάρξουν αναλυτικές οδηγίες. Καλούμε και τη ΔΟΕ να προχωρήσει σε αντίστοιχες ενέργειες.
Πανεκπαιδευτικός Αγώνας Διαρκείας για τα δικαιώματά μας στο μισθό, στην εργασία, στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση
Τις δύο προηγούμενες σχολικές χρονιές το εκπαιδευτικό κίνημα έδωσε έναν μεγάλο και σοβαρό αγώνα. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε ολόκληρη τη χώρα με όσα όπλα τους διατέθηκαν, έδωσαν τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Το ΥΠΑΙΘ δεν απέσπασε τη συναίνεσή τους. Τι κι αν εξακολουθεί να εκβιάζει και να εκφοβίζει χιλιάδες νεοδιόριστους/ες∙ συλλογικά παλεύουμε για την κατάργηση των αντιδραστικών νομοσχεδίων, παλεύουμε για την άμεση και ακώλυτη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, τη μόνιμη και σταθερή εργασία με μαζικούς διορισμούς με πτυχίο προϋπηρεσία, την κατάργηση του προσοντολογίου, την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και τη διεκδίκηση της δημοκρατικής συλλογικής λειτουργίας του, κόντρα στον αυταρχισμό και την πειθάρχηση.
Ο αγώνας μας είναι αγώνας απέναντι στο σύνολο των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων που έχουν συντελεστεί όλα τα προηγούμενα χρόνια από την πλευρά της διεκδίκησης αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, δημόσιου Πανεπιστημίου και σχολείου που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας γενιάς, με εργασιακά δικαιώματα και κοινωνικές διεκδικήσεις έξω από τα δεσμά του κεφαλαίου και των κερδών του.
Οργανώνουμε την αντεπίθεσή μας! Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο και την προϋπηρεσία χιλιάδων αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών κι απόφοιτων των δημοσίων πανεπιστημίων!
Να συγκροτηθεί μέτωπο παιδείας με το φοιτητικό, εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας.
Πρόγραμμα δράσης:
- Συμμετέχουμε μαζικά στις 25 Γενάρη στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 12πμ στα Προπύλαια. Ο σύλλογος κηρύσσει 1-3 ώρες στάση εργασίας επιπλέον στην στάση εργασίας της ΔΟΕ (η ΔΟΕ έχει κηρύξει 11πμ-2μμ και 2μμ – 5.30μμ για την κάλυψη των εκπαιδευτικών του Ολοήμερου και του διευρυμένου ωραρίου), την οποία ο/η κάθε συνάδελφος/ισσα μπορεί να κάνει χρήση της είτε στο πρωινό είτε στο ολοήμερο ανάλογα με το ωράριο του/της – η χρήση και των δύο στάσεων ισοδυναμεί με 24ωρη απεργία
- Προτείνουμε 24ωρη απεργία στην 01/02/2024 (ενδεικτική ημερομηνία). Αμέσως μετά νέο γύρο ΓΣ και ολομέλεια προέδρων για νέα αποφασιστική απεργιακή κλιμάκωση 15-16/2.
- Παλλαϊκό Πανεργατικό απογευματινό συλλαλητήριο (ενδεικτική ημερομηνία την Δευτέρα 29/1). Η εκπαίδευση να γίνει υπόθεση όλου του λαού και του εργατικού κινήματος
- Συμμετέχουμε και θα συμβάλλουμε σε κινητοποιήσεις και μεγάλα γεγονότα για τα ζητήματα των μισθών και της ακρίβειας, προβολή της πραγματικής εικόνας των εξαιρετικά χαμηλών μισθών των εκπαιδευτικών
- Προτείνουμε μεγάλη συγκέντρωση σε γήπεδο-θέατρο των νεοδιόριστων της Αττικής που υπογράφουν Α/Α ώστε να δοθεί πανελλαδικό μήνυμα ότι υπάρχουν χιλιάδες σε αυτή τη μάχη
- Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις αλληλεγγύης για να σταματήσει η γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού ενάντια στην ελληνική κυβέρνηση που συμμετέχει στα σχέδια Ισραήλ – ΗΠΑ. Επόμενο συλλαλητήριο Σάββατο 27/1 στο Σύνταγμα.
- Συντονίζουμε τη δράση μας με σωματεία του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
- Στηρίζουμε και καλούμε στην πανελλαδική μέρα δράσης για τις διώξεις στις 2/2
- Στηρίζουμε και οργανώνουμε το επόμενο διάστημα κινητοποιήσεις και δράσεις για τα εργατικά ατυχήματα, τα δικαιώματα, τις άδειες και τους μαζικούς μόνιμους διορισμούς των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία όχι σε γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ και συνέντευξη.
- Ξεκινάμε καμπάνια ενημέρωσης και κοινής δράσης με τους γονείς για το σύνολο των αντι-εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων και την ακύρωση των πανεθνικών εξετάσεων τύπου «PISA».
- Στηρίζουμε και καλούμε στην κινητοποίηση των σωματείων και φορέων της Δυτικής Αττικής στην πλατεία Δημαρχείου στον Ασπρόπυργο την Τετάρτη 31 Γενάρη στις 6.30 μ.μ. απέναντι στην «αναπτυξιακή φιέστα» της νέας Περιφερειακής Αρχής Αττικής» και την επέκταση της χωματερής που σπέρνει θάνατο και υποβαθμίζει τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων στην ευρύτερη περιοχή
Απαιτούμε:
- Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές. 15% για την παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό. Άμεση επανακατοχύρωση του πανεπιστημιακού ασύλου.
- Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 – όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο ίδρυσης των ιδιωτικών πανεπιστημίων
- Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ
- Όχι στην «ελεύθερη επιλογή σχολείων» και το «εθνικό απολυτήριο»
- Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο. Κατάργηση του προσοντολογίου ν.4589/19.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ΕΕΠ – ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια/Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Κατάργηση όλου το νομοθετικού πλαισίου σημερινής και προηγούμενων κυβερνήσεων που μας μετατρέπει σε εκπαιδευτικούς – λάστιχο (προσοντολόγιο-ν.4589 του ΣΥΡΙΖΑ, ν.4692/20 της ΝΔ). Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Κατάργηση της ελαστικής εργασίας.
- Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, ν.4823/21, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που οδηγεί στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση.
- Άμεση και ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων.
- Όχι στην εμπορευματοποίηση/κατηγοριοποίηση των σχολείων και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Παιδαγωγική δημοκρατία και ελευθερία στο σχολείο.
- Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους/δουλειά με δικαιώματα. Αυξήσεις στους μισθούς (πρώτος καθαρός μισθός 1200 ευρώ, αναπροσαρμογή όλων των ΜΚ με βάση το νέο κατώτατο καθαρό/13ος-14ος/επιστροφή ΜΚ/αφορολόγητο 12.000 ευρώ και 4.000 για κάθε παιδί), συνεχής αύξηση-αναπροσαρμογή των μισθών με βάση τον τιμάριθμο, σύνταξη (με 30 χρόνια στα 55 και 58). Καταπολέμηση της ακρίβειας (κατάργηση ΦΠΑ στα βασικά είδη/χρηματιστήριο ενέργειας/κρατικοποιήσεις/πλαφόν στις τιμές της ενέργειας)