Θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε σκάνδαλο τις προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών στην Δυτική Αττική αρχές Οκτωβρίου και ενώ θα έπρεπε τα σχολεία από την έναρξη της σχολικής χρονιάς να είναι πλήρη σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι εκπαιδευτικοί που προσλήφθηκαν δεν καλύπτουν ούτε καν τις βασικές ανάγκες! Τα στοιχεία μιλούν μόνα τους:
Προσλήφθηκαν 12 δάσκαλοι/ες ενώ υπάρχουν 70 κενά σε πρωινά τμήματα και ολοήμερα! ΜΗΔΕΝ προσλήψεις εκπαιδευτικών για τμήματα ένταξης και ΕΑΕ, ΜΗΔΕΝ για παράλληλη στήριξη ενώ στην 1η φάση είχαν καλυφθεί μόνο τα μισά κενά, και ελάχιστες προσλήψεις ειδικοτήτων όχι βέβαια ανάλογες με τις ανάγκες των σχολείων. Όμως το πιο σκανδαλώδες που αποκαλύπτει πραγματικά τον πολιτικό τους προσανατολισμό είναι ότι στη Δυτική Αττική, μία περιοχή που έχει από τα πιο υψηλά ποσοστά Ρομά πληθυσμού από τις 840 προσλήψεις πανελλαδικά σε τμήματα ΖΕΠ (αφορά τους/τις εκπαιδευτικούς που δουλεύουν με παιδιά δίγλωσσα) είχαμε ΜΗΔΕΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ!
Η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας τα τελευταία χρόνια δείχνει με σαφήνεια ότι το συρρικνωμένο, φτηνό και πειθαρχημένο σχολείο είναι η βασική του επιλογή: λιγότερα χρήματα στα σχολεία (καθώς τα ποσά χρηματοδότησης παραμένουν στα ίδια επίπεδα ενώ οι αυξήσεις σε όλα τα αναλώσιμα είναι υπέρογκες), λιγότεροι/ες εκπαιδευτικοί όπου και όταν μπορούμε με τη σφαγή των συμπτύξεων/συγχωνεύσεων τμημάτων και σχολείων, κατάργηση μαθημάτων και ειδικοτήτων, διάλυση της ειδικής αγωγής μέσω της περίφημης συμπερίληψης, που στην ουσία την αφήνει τελικά χωρίς εκπαιδευτικούς, άγρια καταστολή σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς με κάθε ευκαιρία και με νόμους που μας οδηγούν στο μεσαίωνα.
Προμετωπίδα όλων η αξιολόγηση σχολείου, εκπαιδευτικών και μαθητ(ρι)ών με σαφή στόχευση την κατηγοριοποίηση, την ακόμη μεγαλύτερη υποχρηματοδότηση από πλευράς κράτους, που θα οδηγήσει σε ένα σχολείο ανθρωποφαγικό όπου η παιδαγωγική ελευθερία, η φαντασία και η χαρά θα εξαφανιστούν, ένα σχολείο πέρα για πέρα ανταγωνιστικό!
Ο/η σκυφτός/ή εκπαιδευτικός που συνεχώς θα φοβάται τον επιθεωρητή και την απόλυση, πολύ εύκολα μπορεί να εφαρμόσει τα σχέδια τους: πολύ νωρίς να ξεκαθαριστεί το τοπίο με μαθήτριες/τες που θα χαρακτηριστούν μη ικανοί/ές να προχωρήσουν και θα συνειδητοποιήσουν από το δημοτικό ακόμη ότι δεν είναι για πολλά. Θα αποτελούν το φθηνό εργατικό δυναμικό του αύριο με βασικό μισθό στα 650€. Πρέπει να πειστούν από νωρίς όλοι/ες ότι ο δρόμος που θα ανοίγεται μπροστά τους θα είναι ο ανταγωνισμός, η πειθάρχηση και η αποδοχή, ότι ο μόνος υπεύθυνος/η από την ανεργία μέχρι τους χαμηλούς μισθούς και την αδυναμία για επιβίωση είναι ο ίδιος/η ίδια και η ανεπάρκεια του/της. Οι φτωχοί να γίνουν ακόμη φτωχότεροι και λίγοι ίσως να μπορούν να ελπίζουν ότι θα κυνηγήσουν το όνειρο.
Ταυτόχρονα το σχέδιο των ιδιωτικοποιήσεων και της πλήρους απαξίωσης των δημόσιων κοινωνικών αγαθών γνωστό: από το έγκλημα στα Τέμπη μέχρι τη δημόσια υγεία τα πάντα παραδίδονται στο κέρδος και το ιδιωτικό κεφάλαιο με κόστος τις ζωές μας. Όσοι/ες μπορούν πληρώνουν, οι υπόλοιποι παρακολουθούν το σχέδιο υποβάθμισης και τελικά πλήρους διάλυσης του δημόσιου σχολείου, που μπορεί να έχει ή να μην έχει εκπαιδευτικούς, να έχει ή να μην έχει καθαρά κτήρια, να έχει ή να μην έχει εργαστήρια, υπολογιστές, όργανα γυμναστικής ακόμη και αίθουσες! Κι αν κάποιοι/ες αναρωτιούνται που μας οδηγούν αυτές οι πολιτικές και πως πλήττουν τους/τις μαθητ(ρι)ές μας ας κοιτάξουν την κατάσταση των δημόσιων σχολείων και το κλείσιμο τμημάτων ακόμη και σε παιδιά Γ΄Λυκείου που πρέπει να μεταφέρονται χιλιόμετρα μακριά για να «βρουν» την κατεύθυνση που επιλέγουν.
Όμως, στη Δυτική Αττική, Υπουργείο και Δημοτική Αρχή δείχνουν το πιο σκληρό, το πιο ταξικό τους πρόσωπο. Δάσκαλοι/ες τάξης και ολοημέρου, ειδικότητες, δάσκαλοι/ες παράλληλης στήριξης και ένταξης λείπουν από τα σχολεία μας και πρέπει να περιμένουμε την γ΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτ(ρι)ών, που σίγουρα θα είναι μετά τα τέλη Οκτώβρη, ελπίζοντας ότι κάτι μπορεί να καλυφθεί! Κενά που σε καμία περίπτωση δεν συναντάμε σε άλλη περιοχή της Αττικής. Όταν στη Δυτική υπάρχουν μόνιμα κενά σε δασκάλους/ες σε άλλες περιοχές υπάρχουν δάσκαλοι/ες στη διάθεση των διευθύνσεων για να αναπληρώνουν κενά που προκύπτουν. Όταν κανένας/καμιά δάσκαλος/α δεν προσλαμβάνεται ούτε στην β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτ(ρι)ών για τα ολοήμερα, σε άλλες περιοχές υπάρχουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί για τα ολοήμερα. Όταν αλλού μετράνε ακόμη και υπεράριθμούς, στη Δυτική Αττική τα σχολεία δεν μπορούν να λειτουργήσουν και τα παιδιά κάνουν μάθημα σε αρκετές περιπτώσεις εναλλάξ.
Εντέχνως η Διεύθυνση Δυτικής Αττικής λέει στους γονείς που διαμαρτύρονται να ζητήσουν από το σχολείο να βρει μία λύση λες και τα σχολεία μας μπορούν να «γεννήσουν» εκπαιδευτικούς. Ή ρίχνουν την ευθύνη στο Υπουργείο ενώ ποτέ δεν διεκδίκησαν και δεν συγκρούστηκαν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης με το ΥΠΑΙΘ ζητώντας καλύτερους όρους για την περιοχή με δημόσιες καταγγελίες και δυναμικές παρεμβάσεις που θα αναδείκνυαν το πραγματικό πρόβλημα.
Πρόκειται για συνειδητή πολιτική επιλογή. Ελλείψεις που υποβαθμίζουν τόσο τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, όσο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αφήνοντας συναδέλφισσες/ους άνεργους/ες και τινάζουν στον αέρα τη λειτουργία των σχολείων. Καταγγέλλουμε ΔΙΠΕ και ΥΠΑΙΘΑ για το πετσόκομμα των προσλήψεων όλων των ειδικοτήτων και στη β΄ φάση, και απορρίπτουμε το απαράδεκτο επιχείρημα του ΥΠΑΙΘ ότι για αυτό φταίνε οι εργαζόμενες/οι που αρνούνται πρόσληψη! Τους θυμίζουμε ότι οι νεοδιόριστοι/ες και οι αναπληρωτ(ρι)ες πληρώνονται με μισθό πείνας των 776€, με τον οποίο είναι αδύνατο να καλύψει κάποιος/α έστω και τα στοιχειώδη και πάει πολύ να εγκαλούνται οι εκπαιδευτικοί ότι αρνούνται πρόσληψη! Χιλιάδες εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο καλούνται να βρεθούν από τη μια άκρη της χώρας στην άλλη, αφήνουν κάθε προσωπικό και οικογενειακό προγραμματισμό, αδυνατούν να βρουν σπίτι ακόμη και να αγοράσουν τα αναγκαία, καθώς η ακρίβεια εξαφανίζει το μισθό μας!
Σαφώς η δημόσια εκπαίδευση αιμορραγεί παντού. Την ξεπουλάνε όπως και κάθε τι δημόσιο. Όμως στη Δυτική Αττική φαίνεται καθαρά ποιο μέλλον προορίζουν στα παιδιά των εργαζόμενων του μόχθου, στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων: ΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ! Ούτε καν εκπαιδευτικούς, ούτε καν σχολικές αίθουσες γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε τα κοντέινερ που στεγάζουν δεκάδες παιδιά κάθε χρόνο στο Δήμο Φυλής!
Δεν μπορούμε βέβαια να μην αναφέρουμε την αντιμετώπιση και στους/ις Ρομά μαθητ(ρι)ές μας. Πήραμε μηδέν δασκάλους/ες που φροντίζουν για την ένταξη και τα μορφωτικά ελλείμματα αυτών των παιδιών. Τα σχολεία με αυξημένα ποσοστά Ρομά ζήτησαν 2 τμήματα ΖΕΠ, τους εγκρίνανε 1 και τους δώσανε μηδέν. Μηδέν και οι διαμεσολαβητές που ζητάμε χρόνια για να βοηθήσουν στη σύνδεση με τη κοινότητα, χωρίς σταθερά εργαζόμενους/ες κοινωνικούς λειτουργούς που ακόμη περιμένουμε να προσληφθούν και που βέβαια θα μοιράζονται σε 4 ακόμη σχολεία (μία μέρα την εβδομάδα). Αυτή μάλιστα την περίοδο που οι έφοδοι της αστυνομίας στους καταυλισμούς εντείνονται και οι γονείς αντιμετωπίζουν πολλές φορές το σχολείο με ακόμη μεγαλύτερη δυσπιστία, είναι φανερό με ποιον τρόπο σκοπεύουν να λειτουργήσουν. Καταστολή και μόνο καταστολή, που σημαίνει μεγαλύτερη περιθωριοποίηση, μεγαλύτερα προβλήματα στην περιοχή, μεγαλύτερη αντιπαλότητα μεταξύ των πληθυσμών. Καμία πολιτική ένταξης, καμία προσπάθεια ουσιαστικής παρέμβασης στα σχολεία και στην κοινότητα, σπρώχνονται μόνο ακόμη πιο βαθιά στο περιθώριο.
Αλλά και η Δημοτική αρχή κινείται στην ίδια λογική υποβαθμίζοντας με κάθε τρόπο την εκπαίδευση που παρέχεται στην περιοχή, αδιαφορώντας για την κατάσταση των σχολείων μας. Ένας από τους πιο πλούσιους δήμους λόγω χωματερής, παραδίδει τα σχολεία με βρώμικους και άβαφους για χρόνια τοίχους, με προβλήματα που φτάνουν σε σημείο επικινδυνότητας, με ελλείψεις σε καθαρίστριες, και βέβαια με δεκάδες παιδιά να κάνουν μάθημα σε κοντέινερ! Επιπλέον, η φετινή χρονιά ξεκίνησε με τον χειρότερο τρόπο και σε επίπεδο χρηματοδότησης. Ο δήμος αφού κράτησε όλα τα χρήματα των σχολείων που είχαν στα ταμεία τους από τις προηγούμενες κρατικές επιχορηγήσεις, και τα οποία τους ανήκαν, επικαλούμενοι την αλλαγή του νόμου, έδωσε στα σχολεία για να ξεκινήσουν την νέα χρονιά το ποσό των 200€. Αρχές Οκτώβρη έδωσε άλλα 300€ για να καλύψουν από την χαρτική ύλη, μέχρι καθαριστικά και είδη υγιεινής, από φθορές και service, μέχρι είδη φαρμακείου και αναλώσιμα. Καταστρατηγώντας τη νομοθεσία που ορίζει ρητός ότι πρέπει να υπάρχουν 1000€ στα ταμεία των σχολείων αφήνει τα σχολεία να παρακαλούν τους προμηθευτές να τους καλύψουν επί πιστώσει και βέβαια αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί για περισσότερο. Ο δήμος στέλνει τους διευθυντές/ντριες από «τον Άννα στον Καϊάφα» και τελικά κανείς δεν γνωρίζει και δεν έχει την ευθύνη σε αυτόν τον Δήμο που κατά τα λεγόμενα του δημάρχου «βάζει προτεραιότητα την παιδεία» γιατί τα σχολεία δεν έχουν χρήματα. Τι έγιναν τα χρήματα που δεσμεύτηκαν; Τι έγινε η κρατική επιχορήγηση που ήρθε τον Σεπτέμβριο; Ποια έργα καλύφθηκαν με την επιχορήγηση για τα κτηριακά το καλοκαίρι;
Ζητάμε δήμο και υπουργείο να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους φροντίζοντας:
- Να γίνουν όλες οι αναγκαίες προσλήψεις και να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό
- Να γίνουν άμεσα προσλήψεις σε ΖΕΠ και να καλυφθούν τα σχολεία με διαμεσολαβητές και κοινωνικούς λειτουργούς/ψυχολόγους
- Να αυξηθεί η κρατική επιχορήγηση ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς να επιβαρύνονται οι γονείς
- Να δοθούν τα χρήματα που ορίζει ο νόμος στα σχολεία και να οριστεί ο υπεύθυνος που θα ασχολείται με τις ανάγκες της σχολικής στέγης
- Να φροντίσει ο δήμος για επαρκείς καθαρίστριες σε κάθε σχολική μονάδα.
- Να συνεργαστούν δήμος (εξεύρεση χώρων) και πολιτεία (ανέγερση κτιρίων) για να κτιστούν νέα δημοτικά και νηπιαγωγεία και να φύγουν τα κοντέινερ από τις αυλές
Καλούμε τους συλλόγους γονέων, την Ένωση Γονέων αλλά και κάθε δημότη του δήμου Φυλής σε κοινό αγώνα ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων μας σε προσωπικό, εγκαταστάσεις, χρήματα και υλικοτεχνική υποδομή. Καλούμε σε ένα κοινό αγώνα για να έχουν τα παιδιά μας την εκπαίδευση που τους αξίζει.