ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 27-11 / Αγωνιστικό Πρόγραμμα Δράσης

Η κυβέρνηση της ΝΔ βαθαίνει την επίθεση στο δημόσιο σχολείο και την εργασία!

Με γενικευμένες διώξεις και πειθαρχικά επιδιώκει να ανακόψει τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος. Δε θα υποταχτούμε!

Νόμιμοι οι πόλεμοι, νόμιμα τα υπερκέρδη, νόμιμο το έγκλημα στα Τέμπη, παράνομες μόνο οι απεργίες!

Να μετατρέψουμε τη δυσαρέσκεια σε αντεπίθεση.

Να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ, τολμάμε να ονειρευόμαστε για μας, τα παιδιά, τους εργαζόμενους και εργαζόμενες όλου του κόσμου.

Γιατί διαλέξαμε πλευρά!

Αντεπίθεση τώρα!

Επιδιώκουμε κοινό πανεκπαιδευτικό και πανεργατικό αγωνιστικό βηματισμό το επόμενο διάστημα. Στον συντονισμό των σωματείων και των ΓΣ βρίσκεται η ελπίδα νίκης. Το σιωπητήριο, οι συμβολικές κινητοποιήσεις αντιπροσώπων, η ένταξη των αγώνων στην κοινοβουλευτικό σχεδιασμό των κομμάτων οδηγούν στην ήττα. Οι καλύτερες στιγμές του μαχόμενου εκπαιδευτικού κι εργατικού κινήματος συντελέστηκαν όταν οι εκπαιδευτικοί πήραν τον αγώνα στα χέρια τους μέσα από ΓΣ και επιτροπές αγώνα, από κέντρα αγώνα όπως η κατάληψη της Πρυτανείας, με αυθεντικούς συντονισμούς πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων.

Απάντηση θα δοθεί με παρατεταμένο, πολύμορφο απεργιακό αγώνα και κλιμάκωσή του με το σύνολο των διεκδικήσεων μας που θα καθορίζεται από τις Γ.Σ. με απεργίες, συγκεντρώσεις, καταλήψεις, ενημερώσεις, εκδηλώσεις μέχρι το τέλος της χρονιάς. Αγώνας με πανεκπαιδευτικό βηματισμό, που θα συναντηθεί με τους αγώνες των υγειονομικών και το σύνολο του εργατικού κινήματος και της κοινωνίας για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής για αποκλειστικά δημόσια Παιδεία και Υγεία για όλο το λαό.

Για το πρόγραμμα δράσης προτείνουμε

  • Γενικευμένος, πανελλαδικός, πανεκπαιδευτικός και πανεργατικός πολύμορφος αγώνας διαρκείας
  • Μπροστά στην συνεχή και γενικευμένη επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο, η εργασία και τα δικαιώματά μας, καταθέτουμε πρόταση παρατεταμένου πολύμορφου αγωνιστικού και απεργιακού αγώνα, που θα περιλαμβάνει ενημερώσεις, εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, καταλήψεις, απεργίες, θα είναι ανοιχτό στις εξελίξεις και σε κάθε φάση τη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα θα καθορίζεται από τις Γενικές Συνελεύσεις με κεντρικά αιτήματα τις αυξήσεις σε μισθούς (και το σύνολο των οικονομικών αιτημάτων), για δημόσια δωρεάν εκπαίδευσης ενάντια στην αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση, για μόνιμη και σταθερή εργασία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για ίσα δικαιώματα σε μόνιμες/ους κι αναπληρωτ(ρι)ες
  • Μπλόκο στην αξιολόγηση, Ακώλυτη Μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων ΤΩΡΑ χωρίς αξιολόγηση, αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, μπλόκο στην ακρίβεια και τις αυξήσεις στην ενέργεια, μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, ενάντια στο προσοντολόγιο και τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τη μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων, για τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα

Νέος κύκλο ΓΣ μέσα στον Δεκέμβρη και ολομέλεια προέδρων για κλιμάκωση του αγώνα μέσα στον Γενάρη με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις, διαδηλώσεις, πανελλαδικά συλλαλητήρια.

  • 28/11 συμμετέχουμε με άλλα εκπαιδευτικά και μη σωματεία στην κινητοποίηση που καλεί ο ΠΕΣΕΚ (Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών) για την διεκδίκηση αυξήσεων στους μισθούς, 13ο και 14ο μισθό και αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις
  • Παλλαϊκά και Πανεκπαιδευτικά απογευματινά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα μαζί με εργαζόμενες/ους, γονείς, μαθητ(ρι)ες. Ήδη πραγματοποιήσαμε στις 20/9 και στις 12/11 και πρέπει να συνεχίσουμε με νέο συλλαλητήριο για τον προϋπολογισμό.
  • Υλοποίηση όλων των ενεργειών που τέθηκαν στην Πανελλαδική σύσκεψη νεοδιόριστων με δικηγόρους του κινήματος στις 17.9.2024 για τις ενέργειες επιβολής των μονιμοποιήσεων, νομικές, κινηματικές και άλλες ενέργειες/βήματα ενάντια στην τρομοκρατία και τις απειλές για πειθαρχικά ώστε να υπάρξει η απαραίτητη αγωνιστική συσπείρωση των χιλιάδων συναδέλφων/ισσων που συμμετέχουν πανελλαδικά στην μάχη ενάντια στην αξιολόγηση.
  • Συνεχίζουμε τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και ατομική με την Απεργία Αποχή και τις στάσεις εργασίας. Καλούμε σε συνεχόμενες επαναπροκηρύξεις της Α-Α με κάθε δυνατό τρόπο (ΑΔΕΔΥ-ΟΛΜΕ/ΔΟΕ-ΕΛΜΕ/Σύλλογοι Εκπ/κών ΠΕ).
  • Κινητοποιήσεις στις διευθύνσεις και τις περιφέρειες για τις μονιμοποιήσεις και ενάντια στις συμπτύξεις.
  • Θέτουμε την αίτηση/αίτημα προς τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ και τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης, και για τις/τους νεοδιόριστες/ους του 2022. Προσφυγή στο διοικητικό εφετείο και για τους νεοδιόριστους του’21 και του ‘22. Καταθέτουμε άμεσα αντίστοιχες αιτήσεις για το 2022 και στις Ομοσπονδίες.
  • Ειδικά στην Δυτ. Αττικής που έχουμε απόφαση του διοικητικού εφετείου:
  • Καλούμε τα μέλη του ΠΥΣΠΕ να συνεδριάσουν και να πιστοποιήσουν τη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων του 2021 και 2022 ΤΩΡΑ, με βάση και το ομόφωνο αίτημά τους στις 29/8/24!
  • Οργανώνουμε δυναμική κινητοποίηση την Δευτέρα 25/11 για την μονιμοποίηση των νεοδιόριστων του ’20 και ενάντια στα πειθαρχικά.
  • Αποφασιστικά και με κάθε μέσο μετά την απόφαση του ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας και τις διαπιστωτικές πράξεις που δόθηκαν για τους νεοδιόριστους/ες του 2020, απαιτούμε να ακολουθήσει η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων του 2021 και 2022 που έχουν κλείσει την διετία, ακώλυτα και χωρίς αξιολόγηση.
  • Αν το ΠΥΣΠΕ αρνηθεί να κατοχυρώσει τη μονιμοποίηση και των άλλων ετών προχωράμε σε όλες τις αναγκαίες νομικές ενέργειες.
  • Προχωράμε σε προσφυγή στο διοικητικό εφετείο για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων του 2021 και 2022
  • Προειδοποιούμε τα στελέχη της εκπαίδευσης που εκφοβίζουν και τρομοκρατούν τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες (Συντονιστές-Συμβούλους, Διευθυντές σχολείων και Διευθύνσεων ΠΕ/ΔΕ) ότι θα υπερασπίσουμε τον καθένα και την καθεμιά, σαν μια γροθιά απέναντι σε εκβιασμούς, απειλές, πιέσεις κ.λπ. Θα αξιοποιήσουμε όλα τα μέσα και νομικά με μηνύσεις στους/στις Διευθυντ(ρι)ές Εκπ/σης που υπογράφουν πειθαρχικά και δεν μονιμοποιούν τους/τις νεοδιόριστους/ες. Το λέμε καθαρά! Θα λογοδοτήσουν όσες/όσοι στηρίζουν την κυβερνητική πολιτική και με ταξικό κυνισμό επιτίθενται στους εκπαιδευτικούς.
  • Απευθυνόμαστε στους δικηγορικούς συλλόγους και σε συνταγματολόγους ώστε η απόφαση του διοικητικού εφετείου που δικαιώνει τους/τις νεοδιόριστους του ’20 και για την υπεράσπιση του απεργιακού δικαιώματος να συμπαρασύρει και όλους/όλες τους/τις υπόλοιπους/ες νεοδιόριστες/ους όλων των ετών.
  • Ενημέρωση των γονέων (σύλλογοι, Ένωση, Ομοσπονδία) και κάλεσμα στην από κοινού με τους εκπαιδευτικούς οργάνωση των κινητοποιήσεων για την άμεση αποκατάσταση των προϊσταμένων/διευθυντών των σχολικών μονάδων που καθαιρούνται.
  • Σταματάμε παντού τις αξιολογήσεις με στάσεις εργασίας! Κανένας/καμιά μόνος του/μόνη της!
  • Πρωτοστατούμε και ενισχύουμε τον Συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων και τον συντονισμό Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ με βάση τις αποφάσεις των ΓΣ του συλλόγου μας. Καλούμε σε συνεννόηση με ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ πανελλαδικό συντονισμό το πρώτο δεκαήμερο του Δεκέμβρη
  • Ενισχύουμε τη λειτουργία της επιτροπής αγώνα.
  • Πραγματοποιούμε ενημερώσεις, εκδηλώσεις, υποστηρικτικές τηλεδιασκέψεις, γράμμα στους μαθητές και τους γονείς, συσκέψεις με συλλόγους γονέων, αφίσα.
  • Στηρίζουμε όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία και τους διωκόμενες/ους (τον απολυμένο από το ΕΚΠΑ Δ. Αντωνίου, όλες/όλους τις συναδέλφισσες/ους διωκόμενους με πειθαρχικά ενάντια στο απεργιακό δικαίωμα και γενικότερα τις/τους διωκόμενους για την αγωνιστική συνδικαλιστική τους δράση, (Πειραιά, 1ου ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκη, Περικλής, Αργολίδας κ.ά.). Δηλώνουμε ότι δε θα αφήσουμε κανέναν/καμία μόνη/ο και θα αναλάβουμε με τα υπόλοιπα σωματεία πλήρως τη νομική, πολιτική, συνδικαλιστική, οικονομική κάλυψη όλων των συναδέλφων/συναδελφισσών
  • Συνεχίζουμε τη μάχη για μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών ολιγοθεσίων.
  • Συγκροτούμε μέτωπο αγώνα και υπεράσπισης των δημόσιων αγαθών, παιδεία-υγεία-ρεύμα-νερό-ασφάλιση-συγκοινωνίες-πολιτισμό.
  • Όχι στον πόλεμο, τον ιμπεριαλισμό, τον εθνικισμό, τον φασισμό και τον ρατσισμό που έχουν την σφραγίδα της ΕΕ, ενώ η συνέχεια αυτής της πολιτικής είναι η «οικονομία πολέμου». Οι εκπαιδευτικοί παίρνουμε θέση για την ειρήνη – φιλία – ανεξαρτησία – αλληλεγγύη και συλλογική ευημερία των λαών ενάντια στον πόλεμο και τον ιμπεριαλισμό. Λευτεριά στην Παλαιστίνη. Έξω ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ-Ρωσία από την Ουκρανία. Απεμπλοκή της χώρας μας από όλες τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις του ΝΑΤΟ, των ΗΠΑ και της ΕΕ. Έξω η Ελλάδα από ΕΕ και ΝΑΤΟ. Έξω οι αμερικανο-νατοϊκές βάσεις από τη χώρα μας. Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό στο Σύνταγμα κάθε Σάββατο.

Οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά φωνάζουν και ζωγραφίζουν: Λευτεριά στην Παλαιστίνη!

Τη στιγμή που το σύμφωνο σταθερότητας και τα δημοσιονομικά πλεονάσματα της ΕΕ επιβάλουν νέα μνημόνια με στόχο την εξυπηρέτηση του χρέους, οι εξοπλιστικές δαπάνες όχι μόνο εξαιρούνται από τις περικοπές αλλά αυξάνονται χωρίς προηγούμενο για να τροφοδοτήσουν μία γενοκτονία με πάνω από 43.000 χιλιάδες νεκρούς. Την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν την ειρήνη, την ανθρωπιά, την ελευθερία, τους αγώνες, αυτούς που έγιναν και αυτούς που είναι να ‘ρθουν. Δε θα επιτρέψουμε να διώκονται γιατί υπερασπίζονται μέσα και έξω από την τάξη, με επίγνωση του κοινωνικού τους ρόλου, έναν κόσμο πιο δίκαιο, ειρηνικό αντιφασιστικό και ανθρώπινο.

Για τα σχολεία με πληθυσμό Ρομά

Οι εκπαιδευτικοί με συνεχή αιτήματα, εγγράφως ή/και τηλεφωνικά, με καταγγελίες και συνεχή πίεση καταγράφουν μια πολύ απαιτητική καθημερινότητα με διαρκή εμπόδια και ελλείψεις. Είναι οι εκπαιδευτικοί που δίνουν καθημερινή μάχη στα σχολεία για την υπεράσπιση και στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους, με πενιχρά ή ανύπαρκτα μέσα, με συνεχείς προκλήσεις και δυσκολίες που καθιστούν ακόμη δυσκολότερο το έργο τους, που δίνουν όμως τελικά την ψυχή τους για τη στήριξη των σχολείων και απέναντι βρίσκουν σταθερά την αδιαφορία, την απαξίωση ή/και την άρνηση ανάληψης ευθυνών των υπεύθυνων. Από την πλευρά μας καταγγέλλουμε:

  1. Οι κυρίαρχες πολιτικές θέλουν και παλεύουν με κάθε μέσο οι κοινότητα των τσιγγάνων να παραμένει στο περιθώριο. Καμία πολιτική ένταξης, μόνο πολιτικές αποκλεισμού των Ρομά πληθυσμών, ανύπαρκτες δομές υποστήριξης, γκετοποίηση και εγκατάλειψη των ανθρώπων. Σε ένα περιβάλλον γενικευμένης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης οι Ρομά βρίσκονται αντιμέτωποι με το κανιβαλικό πρόσωπο του καπιταλισμού που τους θεωρεί β΄ κατηγορίας πολίτες. Μια βόλτα στις γειτονιές τους αρκεί για να διαπιστώσει κανείς ότι πολλοί ζουν σε παραπήγματα, παράγκες ή σε αυτοσχέδια σπίτια, χωρίς νερό και ρεύμα σε πολλά από αυτά τα σπίτια, με λιμνάζοντα νερά και ελλιπή περισυλλογή των σκουπιδιών. Η πολιτική των δημοτικών αρχών διαχρονικά και της πολιτείας έχει οδηγήσει σε γκετοποίηση και περιορισμό του πληθυσμού σε συγκεκριμένες γειτονιές και ως εκ τούτου υπάρχουν σχολεία που έχουν αμιγώς πληθυσμό Ρομά.
  2. Τα συγκεκριμένα σχολεία έχουν παιδιά που ανήκουν σε μια ευπαθή κοινωνική ομάδα, τα οποία ζουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία σε αποστερημένο κοινωνικά, οικονομικά και πολιτισμικά περιβάλλον. Πρόκειται για μέλη πολύτεκνων, διευρυμένων οικογενειών. Αρκετά από αυτά στερούνται το δεκατιανό τους, απουσιάζουν γιατί τα παπούτσια τους είναι τρύπια, δυσκολεύονται να προμηθευτούν τα αναγκαία σχολικά είδη.
  3. Κι όμως ενώ όλα τα παραπάνω αποτελούν δεδομένα και πραγματικότητα, τα σχολεία αυτά λαμβάνουν και την λιγότερη στήριξη! Το ζούμε χρόνια, αφού τα σχολεία που υποδέχονται Ρομά είναι αυτά που καλύπτονται τελευταία με εκπαιδευτικούς, έχουν υπερπληθή τμήματα, είναι τα τελευταία σχολεία με τα οποία θα ασχοληθεί η δημοτική αρχή.

Καταγγέλλουμε ΥΠΑΙΘ και ΔΙΠΕ που τα σχολεία αυτά ξεκινούν χωρίς τάξεις υποδοχής (ΖΕΠ) – αναγκαίες για όλους/όλες τους/τις δίγλωσσους/ες μαθητές και μαθήτριες, χωρίς ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς!

Είναι πολύ μεγάλη η ευθύνη του Δήμου διαχρονικά και της Πολιτείας συνολικά γιατί δεν προχωρά η αναβάθμιση των υποβαθμισμένων περιοχών με αποτελεσματικές και μακροχρόνιες παρεμβάσεις και μέτρα σε όλα τα επίπεδα. Είναι πολύ μεγάλη η ευθύνη του Δήμου γιατί δημιουργεί σκόπιμα σχολεία πολλών ταχυτήτων, γιατί αδιαφορεί προκλητικά για τα αιτήματα των σχολείων με παιδιά Ρομά.

Απαιτούμε ουσιαστική ένταξη των μαθητ(ρι)ών μας Ρομά, ώστε να έχουν επιτέλους μια ζωή με ασφάλεια και αξιοπρέπεια. Απαιτούμε επαναφορά του θεσμού του διαμεσολαβητή και ουσιαστική οικονομική στήριξη για όλες τις πληθυσμιακά αποκλεισμένες ομάδες.

Ως σύλλογος έχουμε καταθέσει επανειλημμένα προτάσεις για την ένταξη των Ρομά μαθητών μας σε όλους τους αρμόδιους φορείς:

  • Παρέμβαση στην κοινότητα από κοινωνικούς λειτουργούς και Ρομά διαμεσολαβητές.
  • Φοίτηση στα σχολεία μας των μαθητών Ρομά σε ολιγομελή τμήματα, απαραίτητα για τους/τις δίγλωσσους/ες μαθητ(ρι)ες – θεσμός που ήταν και νομικά κατοχυρωμένος πριν την έναρξη των μνημονίων.
  • Δημιουργία τμημάτων υποδοχής με την έναρξη της χρονιάς με ταυτόχρονη κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς.

Ο σύλλογος το επόμενο διάστημα θα αναλάβει πρωτοβουλίες με τη διοργάνωση ημερίδας για την ένταξη και εκπαίδευση των πληθυσμών Ρομά, θα απευθυνθεί σε κάθε φορέα που εμπλέκεται, με συναντήσεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία, των γονέων και των συλλογικών τους οργάνων, ώστε με ολοκληρωμένο τρόπο να απευθυνθούμε, να παλέψουμε και να διεκδικήσουμε προς την Κυβέρνηση, το ΥΠΑΙΘΑ και τον Δήμο.

Διαβάστε στο αρχείο όλο το διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *