Νόμιμοι οι πόλεμοι, νόμιμα τα υπερκέρδη, νόμιμο το έγκλημα στα Τέμπη, παράνομες μόνο οι απεργίες!
Να μετατρέψουμε τη δυσαρέσκεια σε αντεπίθεση.
Να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας.
Δεν έχω οξυγόνο βροντοφώναξε όλη η Ελλάδα, στηρίζοντας την συγκέντρωση του Συλλόγου Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών, στις πλατείες, στους δρόμους με εκατοντάδες καλέσματα εργατικών σωματείων, συλλογικοτήτων και φορέων. Με μεγάλα συλλαλητήρια και συγκλονιστικές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα και το εξωτερικό, εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι απαιτούν την τιμωρία των ενόχων – τέρμα στη συγκάλυψη για το έγκλημα στα Τέμπη! Εκφράστηκε η οργή απέναντι στη φτωχοποίηση του λαού, την ακρίβεια, στην υποβάθμιση και τελικά την απειλή της ίδιας της ζωής σε κάθε δραστηριότητα που προτάσσει το κέρδος πάνω από τη ζωή και τις ανθρώπινες ανάγκες, την ανελευθερία και τη στέρηση των δικαιωμάτων, αλλά και των ελπίδων και του μέλλοντος της νεολαίας και του λαού.
Το κρατικό έγκλημα στα Τέμπη είναι το αποκρουστικό πρόσωπο της αιματοβαμμένης καπιταλιστικής ανάπτυξης και της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα 2.0. Η συγκάλυψη του εγκλήματος είναι η προσπάθεια του συστήματος, των θεσμών και των κομμάτων που το υπηρετούν να υπερασπιστούν αυτήν την θανατηφόρα καπιταλιστική ανάπτυξη με κάθε κόστος.
Γιατί πραγματική δικαιοσύνη θα αποδοθεί μόνο όταν ανατραπούν οι πολιτικές που γέννησαν αυτό το έγκλημα και όλοι όσοι συναινούν σε αυτές και τις συγκαλύπτούν. Η πολιτική τους και η κυβέρνηση της Ν.Δ. δολοφονεί και “δολοφονεί” καθημερινά τους εργαζόμενους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων, την καταλήστευση του εισοδήματος, την ανάπτυξη και την απελευθέρωση των αγορών της ΕΕ, τις εξοπλιστικές δαπάνες του ΝΑΤΟ και την οικονομία πολέμου, συνεχίζει να θυσιάζει τα κοινωνικά αγαθά στο βωμό του χρέους, του συμφώνου σταθερότητας και κυρίως για τα κέρδη των ολιγαρχών του πλούτου.
Δεν έχει οξυγόνο ούτε η εκπαίδευση. Η επίθεση στο δημόσιο σχολείο είναι συνεχής, γενικευμένη και εντείνεται με την προώθηση και νέων αντιεκπαιδευτικών μέτρων-τομή. Η προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης και η προσπάθεια επέκταση της στις/στους μόνιμες/ους με μοναδικά όπλα στην κυβερνητική φαρέτρα τον αυταρχισμό, τις αυθαιρεσίες και την τρομοκρατία συνεχίζονται με στόχο την ιδιωτικοποίηση και επιχειρηματική λειτουργία του δημόσιου σχολείου, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, αυξάνοντας τις κοινωνικές ανισότητες και τις ταξικές διαφορές.
Με νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά Ωνάσεια σχολεία επιβάλλουν το κλείσιμο των σχολείων της γειτονιάς εξορίζοντας τους μαθητές/τριες, παραδίνονται στην ωμή παρέμβαση επιχειρηματικών κολοσσών, μετατρέπουν τα σχολεία σε επιχειρήσεις και τους/τις εκπαιδευτικούς-μαθητ(ρι)ες λοβοτομημένους στα “θέλω” των ιδιωτών και των βιομηχάνων, στήνοντας παράλληλα πεδίο κερδοφορίας στην εκπαίδευση για είσοδο ξένων funds, πελατεία για κολλέγια και ιδιωτικά ΑΕΙ, εθνικό απολυτήριο και νέα σκληρά ταξικά εξεταστικά συστήματα.
Στα πλαίσια της λεγόμενης αυτονομίας της σχολικής μονάδας το ΥΠΑΙΘΑ ανακοινώνει νέο νομοσχέδιο προς ψήφιση όπου οι διευθυντές-μάνατζερ με υπερεξουσίες, θα μπαινοβγαίνουν στις τάξεις για να ελέγχουν τους εκπαιδευτικούς, να αξιολογούν όποιους θέλουν κατά προτεραιότητα, να καταρτίζουν όπως θέλουν το πρόγραμμα του σχολείου, να υποχρεώνουν σε υπερωριακή απασχόληση για την κάλυψη των κενών, ταυτόχρονα με την κατάργηση κάθε συλλογικού ρόλου των συλλόγων διδασκόντων. Γίνεται φανερό ότι σχολική αυτονομία δε σημαίνει παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία αλλά το ακριβώς αντίθετο: αυταρχισμός, συρρίκνωση της δημοκρατικής λειτουργίας των συλλόγων διδασκόντων, εγκαθίδρυση ενός μονοπρόσωπου αυταρχικού καθεστώτος από διευθυντές εντολοδόχους της κρατικής πολιτικής, ενός καθεστώτος επιτήρησης που επιδιώκει να εμπεδώσει το φόβο και την υποταγή, να μετατρέψει τον εκπαιδευτικό σ’ ένα άβουλο και παθητικό όργανο των αντιδραστικών νεοσυντηρητικών και αντιεκπαιδευτικών επιλογών κράτους και κυβέρνησης.
Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση
Διανύουμε την 5η χρονιά που η κυβέρνηση προσπαθεί να επιβάλλει την αξιολόγηση (Φεβρουάριος 2020 η 1η απόπειρα της τότε κυβέρνησης της ΝΔ) αλλά η αντίσταση είναι μεγάλη. Ο προγραμματισμός του υπουργείου δεν προχωρά, καθώς επιδίωκε να έχει ήδη αξιολογήσει όλες/όλους, νεοδιόριστες/ους, μόνιμες/ους, αναπληρωτές και να έχει εισάγει την ελεύθερη επιλογή σχολείου, τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και τη συνέντευξη για την πρόσληψη και φυσικά γενίκευση των εξετάσεων PISA που θα συνδέονταν με την αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών.
Αντί γι’ αυτό, απέχει πολύ από το να ολοκληρώσει τις/τους νεοδιόριστες/ους, όταν πηγαίνει στους μόνιμους συναντά ακόμα ισχυρότερες αντιστάσεις και πάντως φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός να αξιολογήσει 150.000 εκπαιδευτικούς και μάλιστα δυο φορές μέσα σε τέσσερα χρόνια.Ακόμα κι αυτούς που αξιολογεί, τους αξιολογεί κάτω από το καθεστώς εκβιασμών, απειλών, πειθαρχικών και καθαιρέσεων, και όχι με το καθεστώς συναίνεσης κι αποδοχής, πολύ δε ενεργητικής αποδοχής που είναι η επιδίωξη του υπουργείου και όρος για να προχωρήσουν οι αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση.
Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο, η κυβέρνηση επέλεξε τον δρόμο του δεσποτισμού και σκληρού αυταρχισμού, της παρανομίας και παραβίασης απεργιακού δικαιώματος και αστικής νομιμότητας. Γιατί ελπίζει ότι έτσι θα καταφέρει να κάμψει την αντίσταση.
Η συμμετοχή στην Απεργία -Αποχή παρά τις απειλές, την τρομοκρατία και τα καλέσματα σε δηλώσεις μετάνοιας είναι συγκινητικά μεγάλη!
Δικαίωση των αγώνων μας αποτελούν οι αποφάσεις των δικαστηρίων (Δυτική Αττική, Α’ Αθήνας, Χανίων), οι μονιμοποιήσεις των νεοδιόριστων της Α’ Αθήνας χωρίς αξιολόγηση. Επίδικο η ακώλυτη η μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων.
Σε όλο τον δημόσιο τομέα η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων είναι αυτοδίκαιη και μόνο στη δημόσια εκπαίδευση κρατούνται όμηροι ως «δόκιμοι»! Η άρνηση μονιμοποίησης όλων των νεοδιόριστων που έχουν συμπληρώσει τη δόκιμη διετία αποτελεί στοχευμένη επιχείρηση εκβιασμού όσων απεργούν, αντιστέκονται και αντιδρούν, των εκπαιδευτικών, ειδικά της νεότερης γενιάς που θα συνεχίσει να δουλεύει για χρόνια σε ένα όλο και πιο μεταβαλλόμενο, «ευέλικτο», φτωχοποιημένο εργασιακό περιβάλλον.
Η μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων όλων των ετών χωρίς αξιολόγηση, καθώς και η πολιτική, συνδικαλιστική και νομική κάλυψη αυτών, αποτελεί και πρέπει να συνεχίσει ν’ αποτελεί κρίσιμο διακύβευμα και πολιτικό αίτημα όλων των συλλογικών μας αγώνων και προσπαθειών. Γι’ αυτό και δεν χωρίζουμε τους εκπαιδευτικούς ούτε τις νομικές προσφυγές ανάλογα το έτος διορισμού αλλά διεκδικούμε με όλα τα μέσα (πολιτικά, συνδικαλιστικά, νομικά) τη μονιμοποίηση όλων άσχετα με το έτος διορισμού. Γι’ αυτό και δε θα σταματήσουμε στις προσφυγές του 2020 και 2021 όπως αποφάσισε η ΔΟΕ, αλλά προχωράμε τις προσφυγές και για το 2022 και με την συμπλήρωση της διετίας σε προσφυγή και για τους νεοδιόριστους του 2023 και του 2024 κ.λπ. Μέχρι την κατάργηση της σύνδεσης αξιολόγησης- μονιμοποίησης. Η άρνηση της ΔΟΕ για προσφυγές του 2022 είναι άρνηση πολιτική και όχι νομική. Μαζί με τη συνολική της στάση στην ουσία δρα υπονομευτικά του αγώνα, επιδιώκει να «κόψει τα φτερά» και να ακυρώσει κάθε προσδοκία. Γι’ αυτό άλλωστε και επέλεξε μορφές και διαδικασίες αργοκίνητες με την κρυφή ελπίδα να απογοητεύεται και να υποχωρεί ο αγωνιζόμενος κόσμος.
Βρισκόμαστε σε κομβικό σημείο. Η αντίσταση δεν αρκεί. Απαιτείται αντεπίθεση!
Παίρνουμε την υπόθεση στα χέρια μας, με συντονισμό, αγωνιστικές αποφάσεις και αυτοοργάνωση
Η μάχη συνεχίζεται με όπλο την ΑΑαπό την Ολομέλεια προέδρων ( 1/4/24), μετά από μαζικότατες ΓΣ, την προκήρυξη ΑΑ από ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ και την απόφαση επαναπροκήρυξής της από την 93η ΓΣ του κλάδου.
Τώρα είναι η ώρα, η οργή και αγανάκτηση του εκπαιδευτικού κόσμου να βγει στους δρόμους με άμεση απεργιακή απάντηση στον αυταρχικό κατήφορο της κυβέρνησης, ΥΠΑΙΘΑ και διευθύνσεων και οργάνωση της κλιμάκωσης πολύμορφου αγώνα διαρκείας ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αυταρχική πολιτική κυβέρνησης, Ε.Ε., Ο.Ο.Σ.Α., κόντρα στο μπαράζ αντιλαϊκών – αντιεκπαιδευτικών μέτρων που συνεχίζεται και εντείνεται: αξιολόγηση, υπερεξουσίες διευθυντών, Ωνάσεια σχολεία, μπακαλορεά, ιδιωτικά ΑΕΙ, Τεχνική Εκπαίδευση παραδομένη στις ανάγκες της αγοράς, εθνικό απολυτήριο με νέα σκληρά ταξικά εξεταστικά συστήματα, διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π., ακρίβεια και φτωχοποίηση, χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων με τους νόμους Χατζηδάκη και Γεωργιάδη, πιο βαθιά και εκτεταμένη ιδιωτικοποίηση των δημόσιων αγαθών.
Η απάντηση του κλάδου στην επίθεση που δέχονται το δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί, πρέπει να είναι άμεση, μαζική και οργανωμένη. Γενικευμένος, πανελλαδικός, πανεκπαιδευτικός και πανεργατικός πολύμορφος αγώνας διαρκείας. Μπροστά στην συνεχή και γενικευμένη επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο, η εργασία και τα δικαιώματά μας, καταθέτουμε πρόταση παρατεταμένου πολύμορφου αγωνιστικού και απεργιακού αγώνα, που θα περιλαμβάνει ενημερώσεις, εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, καταλήψεις, απεργίες, θα είναι ανοιχτό στις εξελίξεις και σε κάθε φάση τη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα θα καθορίζεται από τις Γενικές Συνελεύσεις με κεντρικά αιτήματα τις αυξήσεις σε μισθούς (και το σύνολο των οικονομικών αιτημάτων), για δημόσια δωρεάν εκπαίδευσης ενάντια στην αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση, για μόνιμη και σταθερή εργασία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για ίσα δικαιώματα σε μόνιμες/ους κι αναπληρωτ(ρι)ες. Να πραγματοποιηθούν τώρα έκτακτες Γ.Σ. και ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ με αιχμή τα ζητήματα των νέων αντιεκπαιδευτικών μέτρων, τη γενίκευση εφαρμογής της αξιολόγησης σε όλους και τον αυταρχικό κατήφορο για την επιβολή της, τις διώξεις και τα πειθαρχικά που εντείνονται
Αποφασίζουμε και προτείνουμε:
- Άμεση πρώτη απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος με 24ωρη απεργία πρώτο δεκαήμερο του Φλεβάρη με αιτήματα αιχμής: Αξιολόγηση, διώξεις, πειθαρχικά, νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Να σταματήσει τώρα η ατομική και κάθε διαδικασία της αξιολόγησης. – Να γίνουν δεκτά τα αιτήματα του κλάδου για αυξήσεις στους μισθούς, μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για το δημόσιο σχολείο και την εργασία μας.
- Όλοι/όλες την Τετάρτη 29/1 στη συγκέντρωση 17:30 που καλεί η ΟΛΜΕ έξω από τη Βουλή την ώρα ψήφισης του νομοσχέδιου για τα Ωνάσεια σχολεία! Συλλογικά να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά! Όχι στην παράδοση δημοσίων σχολείων σε ιδιώτες και εφοπλιστές! Διεθνές απολυτήριο και Ωνάσεια εντείνουν τις ταξικές ανισότητες, την αποδόμηση και ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης!
- Συμμετέχουμε στην πανελλαδική ημέρα κατά των διώξεων και πειθαρχικών την Παρασκευή 31/1. Στην Αθήνα συγκέντρωση-κινητοποίηση στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στις 13:00. Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων/ισσών η ΔΟΕ έχει κηρύξει 3ωρη στάση εργασίας για το πρωϊνό και στάση εργασίας (13:15 – 17:00) για το ολοήμερο.
- Συμμετοχή στο νέο κάλεσμα της Ανοιχτής Συνέλευσης Αγώνα Ενάντια στις Συνδικαλιστικές Διώξεις και Απολύσεις την Κυριακή 2/2 στις 11πμ στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
- Πανεργατική απεργία στις 28/2 για δικαίωση και τιμωρία των ενόχων για το έγκλημα στα Τέμπη! Να πέσει η Κυβέρνηση! Αγώνας ενάντια στην υπερεκμετάλλευση των εργαζομένων και το ξεπούλημα των κοινωνικών αγαθών, το τσάκισμα των εργατικών-κοινωνικών δικαιωμάτων, τους μισθούς της πείνας και της εξοργιστικής κερδοσκοπίας των μεγάλων Πολυεθνικών. Για να αναπνεύσει ο λαός!
- Απαιτείται άμεσα πανεργατικός αγωνιστικός συντονισμός ιδιωτικού-δημόσιου τομέα για την οργάνωση της απεργίας στις 28/2 και θα στηρίξουμε/συμβάλλουμε σε κάθε πρωτοβουλία προς αυτή την κατεύθυνση
- Καταγγέλλουμε την επιχείρηση εκφοβισμού, τις διώξεις, την ποινικοποίηση του απεργιακού δικαιώματος, στεκόμαστε αλληλέγγυοι σε κάθε διωκόμενο αγωνιζόμενο εκπαιδευτικό. Δηλώνουμε ότι δε θα αφήσουμε κανέναν/καμία μόνη/ο και θα αναλάβουμε με τα υπόλοιπα σωματεία πλήρως τη νομική, πολιτική, συνδικαλιστική, οικονομική κάλυψη όλων των συναδέλφων/συναδελφισσών
- Οργανώνουμε δυναμική κινητοποίηση για την μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των νεοδιόριστων του ’20, αμέσως μετά την εκδίκαση του τριμελές συμβουλίου συμμόρφωσης της ΔΙΠΕ Δυτ. Αττικής στην απόφαση του διοικητικού εφετείου που θα πραγματοποιηθεί στις 12/2.
- Με βάση την απόφαση της Γενικής μας Συνέλευσης στις 27/11 και στα πλαίσια των βημάτων και ενεργειών που καταλήχθηκαν στον συντονισμό των ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ στις 17/9/2024 προχωράμε:
- ως σωματείο στην κατάθεση ομαδικών δικόγραφων προς το διοικητικό Εφετείο Αθηνών για την μονιμοποίηση των συναδέλφων/ισσών της γενικής και ειδικής αγωγής των ετών 2022
- και μέσω της ΔΟΕ στην κατάθεση ομαδικών δικόγραφων προς το διοικητικό Εφετείο Αθηνών για την μονιμοποίηση των συναδέλφων/ισσών της γενικής και ειδικής αγωγής για τα έτη 2021 και 2020 (για όσες/όσους για διάφορους λόγους δεν ήταν στην αίτηση που δικαιώθηκε).
- Υπογράφουμε όλοι και όλες μαζικά την απεργία αποχή, το ισχυρό μας όπλο στον αγώνα που δίνουμε. Όλες οι νομικές ενέργειες που ακολουθούμε έχουν στόχο να λειτουργήσουν προσθετικά στους αγώνες. Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών είναι αγώνας για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, της εργασίας μας, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών μας και της παιδαγωγικής μας υπόστασης.
- Πρωτοστατούμε και ενισχύουμε τον Συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων και τον συντονισμό Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ με βάση τις αποφάσεις των ΓΣ του συλλόγου μας. Προτείνουμε σε συνεννόηση με ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ πανελλαδικό συντονισμό το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου. Να πάρουν τον αγώνα στα χέρια τους τα πρωτοβάθμια σωματεία, με τις ΓΣ, τις επιτροπές αγώνα και τον συντονισμό τους. Αγωνιστικές πρωτοβουλίες και συντονισμός των πρωτοβάθμιων σωματείων που είναι με τον αγώνα κι οφείλουν να λειτουργήσουν ως συνδικάτο που τον υπερασπίζεται, τον διευρύνει, τον ενισχύει.
- Πραγματοποιούμε ενημερώσεις, εκδηλώσεις, υποστηρικτικές τηλεδιασκέψεις, γράμμα στους μαθητές και τους γονείς, συσκέψεις με συλλόγους γονέων, αφίσα.
- Όχι στον πόλεμο, τον ιμπεριαλισμό, τον εθνικισμό, τον φασισμό και τον ρατσισμό που έχουν την σφραγίδα της ΕΕ, ενώ η συνέχεια αυτής της πολιτικής είναι η «οικονομία πολέμου». Οι εκπαιδευτικοί παίρνουμε θέση για την ειρήνη – φιλία – ανεξαρτησία – αλληλεγγύη και συλλογική ευημερία των λαών ενάντια στον πόλεμο και τον ιμπεριαλισμό. Λευτεριά στην Παλαιστίνη. Έξω ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ-Ρωσία από την Ουκρανία. Απεμπλοκή της χώρας μας από όλες τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις του ΝΑΤΟ, των ΗΠΑ και της ΕΕ. Έξω η Ελλάδα από ΕΕ και ΝΑΤΟ. Έξω οι αμερικανο-νατοϊκές βάσεις από τη χώρα μας.
- Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό και καλούμε στο συλλαλητήριο στις 8/2 στο Σύνταγμα.
- Στηρίζουμε και συνυπογράφουμε στον αντιπολεμικό συντονισμό δράσεων στα σχολεία. Καλούμε όλους/-ες τους συναδέλφους/-ισσες να μιλήσουν με τα παιδιά και να οργανώσουν δράσεις στήριξης του Παλαιστινιακού λαού και των λαών που δοκιμάζονται, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμά τους να ζουν ειρηνικά στις πατρίδες τους
- Συνεχίζουμε τη μάχη για μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών ολιγοθεσίων.
- Επιβεβαιώνουμε όλες τις μέχρι τώρα αναλυτικές αποφάσεις μας για το πλαίσιο διεκδικήσεων του σωματείου μας
Όλες και Όλοι στον αγώνα! Μέχρι τη Νίκη!
Το διακύβευμα είναι μεγάλο και ιστορικής σημασίας. Γιατί αν κατισχύσει η αξιολόγηση, η εκπαίδευση στο σύνολό της οδηγείται στην ιδιωτικοποίηση – εμπορευματοποίησή της, μετατρέποντας τα σχολεία σε μικρές ανταγωνιστικές επιχειρηματικές μονάδες με γονείς πελάτες και μαθητές που θα στερούνται βασικών μορφωτικών δικαιωμάτων, βασίλεια του ανταγωνισμού, του κανιβαλισμού, της απόρριψης, της κατηγοριοποίησης. Αξιολογικά κάτεργα σκληρής ταξικής επιλογής, ατομικών φακέλων επιδόσεων και αποδόσεων που θα καταπίνει τα παιδιά του, μαθητές/τριες από τις λαϊκές τάξεις, με υποταγμένους εκπαιδευτικούς να «διδάσκουν» σε ένα ζοφερό τοπίο, φόβου, πειθάρχησης και χειραγώγησης, πλήρους εξουθένωσης, χωρίς εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, με σύνδεση του μισθού με την αξιολόγηση, υπό τη διαρκή απειλή της απόλυσης και τη χωρίς στοιχειώδη παιδαγωγική ελευθερία, όπου η ελευθερία της σκέψης και η ελευθερία του αγώνα, ο ανθρωπισμός και η κριτική παιδαγωγική θα βρίσκονται στο στόχαστρο.
Με αγωνιστική ενότητα, αποφασιστικότητα και μαχητικότητα, με εμπιστοσύνη στη συλλογική μας δύναμη απορρίπτουμε την αξιολόγηση, υπερασπιζόμαστε την εργασιακή και παιδαγωγική μας αξιοπρέπεια και ορθώνουμε τείχος προστασίας του δημόσιου σχολείου για όλα τα παιδιά, για το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών.